24. BONUSOVÁ KAPITOLA

58 3 0
                                    

Pilo POV:

Dnes môj syn Venny maturuje a ja som príliš veľký zbabelec, aby som sa ukázal. Zničil som si vzťah so svojím jediným synom. Moja dcéra Ester sa so mnou nechce rozprávať a moja žena sa so mnou rozviedla. Sám som zničil všetky vzťahy, ktoré boli pre mňa kedysi dôležité. Prečo? Pretože som bol vychovaný ako kretén, preto. Pretože vždy, keď moji rodičia videli, že mám príležitosť byť s pekným dievčaťom, a ignorovali ju, dostal som na zadok. Ale to nie je ospravedlnenie a teraz to chápem.

Venny si nezaslúžil, ako som sa k nemu správal. Ale už je neskoro pokúsiť sa získať späť to, čo som s ním mal. Odvtedy žijem s Felixom, mojím dobrým priateľom.

,,Požehnaj ma, otče, lebo som zhrešil," hovorím vo vnútri kňazskej schránky.

,,Čo si urobil?" Spýta sa a ja si zhlboka vzdychnem.

,,Ublížil som svojmu synovi v mnohých ohľadoch. Povedal som mu zraňujúce veci, a dokonca som sa k nemu dostal aj fyzicky."

,,Čo zraňujúce si povedal svojmu synovi?"

,,Povedal som mu, že radšej budem mať mŕtveho syna ako homosexuála, otče."

Nevidím kňaza, ale cítim jeho nesúhlas.

,,Ospravedlnil si sa mu odvtedy?"

,,Nie, otče, neospravedlnil. Neverím, že by mi odpustil, keby som to urobil."

Zhlboka sa nadýchne.

,,Či ti odpustí, alebo nie, musíš ospravedlniť sa mu bez ohľadu na to. Nemôžeš len chcieť, aby sa veci vyriešili tým, že prídete do kostola a poviete mi, že ste zhrešili. Je to krok správnym smerom, ale musíte to napraviť najprv sám."

,,Ale otče..."

,,Žiadne ale. Vráť sa sem, keď sa ospravedlníš. A povedz 14 Zdravasov."

,,Áno, otče."

Vyjdem z kostola ako pes so stiahnutým chvostom. Neviem, ako zbabelec ako ja ešte niekedy naberie odvahu postaviť sa Vennymu.

***

O dva mesiace neskôr:

Venny POV:

Balím si kufor, ktorý by s najväčšou pravdepodobnosťou vybuchol, keby som v ňom mal ešte niečo iné. Ležím na ňom, aby som ho zazipsoval, a dostávam esemesku od Leviho.

Levi: [Ahoj, si pripravený? Zajtra je prvý deň vyučovania a chcem sa uistiť, že dnes večer budeme mať na internáte všetko vybalené. Práve som prišiel k tebe domov, poď.]

Venny: [Zjedz tyčinku snickers, za chvíľu som vonku.]

Levi: [Radšej by som zjedol tvoju tyčinku snickers. ;)]

Venny: [Počkaj, ty si mi kúpil tyčinku snickers?]

Levi: [Snažil som sa, aby to znelo sexuálne, Venny, ale ak sa sem dostaneš rýchlejšie, tak áno, kúpil som ti tyčinku snickers.]

Smejem sa, keď odpojím nabíjačku a strčím ju do vrecka v kufri. Prejdem do obývačky a ťahám za sebou svoje veci a zbadám mamu, ako sa opiera o kuchynskú linku a čuchá.

,,Ach, mami. Neboj sa, Austin je len dve hodiny cesty. Sľubujem, že ťa navštívim, kedykoľvek budem môcť." Poviem jej a ona mi vbehne do náručia.

,,Bude mi chýbať tvoja pekná tvárička Venny, ale viem, že Levi je pre teba skvelý spoločník. Napriek tomu, ak budeš niekoho potrebovať, povedz mi to, dobre?"

Prikývnem, keď jej dám bozk na hlavu, a odtiahnem sa.

,,Mám ťa rad, mami. Zavolám ti zajtra po mojom prvom vyučovacom dni."

,,Áno, to by si mal. Teraz choď, kým Levi nezačne byť nervózny."

Usmejem sa na ňu a prikývnem.

,,Za dva týždne sa vrátim pre svoje auto, mami."

,,Dobre, ahoj, zlato."

***

Po hodine jazdy mi začne škvŕkať v žalúdku. Je to také hlasné, že to počuť aj cez rockovú hudbu v aute.

,,Mohli by sme si dať hamburger," poviem a pohladím si žalúdok.

,,Super, nápad. V okolí je miesto, ktoré sa volá Bone a burger a je zrejme dosť populárny."

Pozriem naňho s pobaveným výrazom.

,,Bone a burger?"

,,To si nemôžem vymyslieť. Majiteľ ho vraj chcel pomenovať Boner burger, ale rozhodol sa, že to bude rodinný burger."

***

Prichádzame do malej reštaurácie pri diaľnici a personál nás víta zo všetkých strán. Miesto je prakticky prázdne, až na jedného chlapíka.

,,Dobrý deň, vítam vás v Bone a burger, aký si nápoj dneska dáte?" Pýta sa jedna pani, keď si sadáme k stolu.

,,Dám si zelený čaj."

,,A ja si dám diétnu kolu," povie jej Levi a ona s úsmevom prikývne.

,,Dobre, tu sú jedálne lístky. Hneď som späť." Jedálny lístok je dúhovej farby.

,,Myslel som, že si hovoril, že toto miesto je populárne," hovorím Levimu, ktorý pokrčí plecami.

,,Možno majú obdobie sucha, ale toto menu vyzerá sakra dobre."

V telefóne mi zazvoní notifikácia. Pozriem na displej a vidím na ňom otcovo meno a pod ním nápis:

Otec: [Musíme sa porozprávať]

Zbláznil sa? Vypnem telefón, nechcem myslieť na tú hlúpu správu, a zhlboka si vzdychnem.

,,Čo sa deje? Prisahám, že ak je Sam stále..."

,,Bol to môj otec. Práve mi napísal, že chce so mnou hovoriť."

Levi sa tvári rozzúrené, keď päste zaťal do stola.

,,Ak ti zavolá, zdvihnem telefón a dám mu čo preto."

,,Nebude mi volať. Zablokujem si jeho číslo." Poviem mu to a on prikývne.

,,Na čo mám chuť?" pýta sa sám seba, keď si prezerá jedálny lístok, a ja sa uškŕňam. Pozorne sa na mňa pozrie.

,,Vytiahni si hlavu zo žumpy, Venny, som doslova hladný a neviem, čo chcem."

"A čo?

Sam sa pozriem do jedálneho lístka a zasmejem sa na názvoch hamburgerov.

,,Navrhujem Drippy sticky burger," hovorím mu a on sa smeje, pričom krúti hlavou.

,,Myslel som skôr na hamburger s príšerou Magnum." Smejeme sa spolu, keď nám čašníčka prináša nápoje. Tvári sa pobavene, keď náš smiech utíchne.

,,Ďakujem, madam, mám otázku," povie Levi a ona sa naňho s očakávaním pozrie.

,,Je majiteľ tohto podniku naozaj nadržaný alebo čo?"

Zalapám po dychu nad jeho bezprostrednosťou, ale ona sa hystericky zasmeje a utrie si oči

,,Kto vie? Majiteľ tohto miesta vlastní aj gay bar v Kalifornii. Myslím, že túto reštauráciu postavil ako akési 'fuck you,' homofóbnej spoločnosti, a podľa mňa je to aj sakramentsky vtipné."

***

Po jedle nás Levi odvezie na univerzitu. Toto je ono, začiatok niečoho nového. Nemôžem sa dočkať, ako sa to vyvinie.

***

Poddajú sa jeden druhému?Where stories live. Discover now