14. kapitola

67 4 0
                                    

Levi POV:

Let do Severnej Dakoty je strašný, pretože tento chlapík na sedadle predo mnou stále prdí, ako keby mu bolo úplne jedno, koho to postihne. Mama si drží nos vedľa mňa a ja frustrovane zastonám. Jeho posledný prd znel mokro...

,,Ešte hodinu." Povedala mi a ja som prikývol.

,,Kurva."

,,Dávaj si pozor na jazyk."

,,Prepáč, už nemôžem, tie výpary, ovplyvňujú môj stále sa vyvíjajúci mozog."

Zasmiala sa.

,,Áno, do riti."

,,Dávaj si pozor na jazyk,"

,,Inteligent." Povedala a buchla ma po ruke.

Po chvíli ticha sa mama pýta: ,,Povieš i rodine, že si gay?" 

Odfrknem si.

,,Nemusíš im to ihneď hovoriť. Ale buď pripravení na otázky ohľadom priateľky, každý v našej zvedavej rodine bude chcieť vedieť, či nejakú máš. Rovnako, budú chceli tiež vedieť, či mám priateľa. Jej, teším sa!"

Chlapík pred nami sa nás pýta, či odporúčame niečo z jedálneho lístka.

,,Neodporúčam nič so syrom," hovorím mu a on prikývne.

,,A čo čili, mali ste to?"

Čo to kurva. Doslova ho zaujímajú všetky jedlá, pri ktorých bude viac prdieť.

,,Áno, mám to za sebou a je to hrozné. Vyhnite sa tomu." Povedal som mu, keď sa mama snažila zadržať smiech. ,,Chápem." Povedal, keď sa otočil a zvolal na letušku.

,,Dám si burito." Zašepkal jej a ona s úsmevom prikývla a odišla.

,,To je čúrak," zašepkám mame, ktorá už nedokáže zadržať smiech.

,,Nebuď hrubý Levi." Povedala a utierala si slzy.

,,On sa nás tu zo zadu, snaží vyhnať," zašepkám späť a ona mi udrie do tej istej časti ruky, ktorá je teraz červená.

,,Podaj mi niečo pod zub, môj obľúbený film práve začal." Povedala, keď sledovala Forest Gumpa na malej obrazovke na zadnej strane sedadla. Rozhodol som sa, že si pospím, a tak si položím hlavu na mamino rameno a ona si cez mňa prehodí svoju chlpatú bielu bundu a rýchlo zaspím.

***

Venny POV:

,,Ahoj mami, idem trénovať bejzbal!" zavolám na ňu, keď vychádzam z domu.

,,Dobre zlatko!"

Keď prichádzam na bejzbalové pole, vidím, že tím sa rozcvičuje na ihrisku, zatiaľ čo niektoré dievčatá ich sledujú z tribúny.

,,Venny! Moja obľúbená Allstar!" hovorí tréner Parks predtým, ako ma predstaví trénerovi bejzbalového tímu Texaskej univerzity. Nemohol som sa prestať usmievať. Nečakal som, že ho dnes stretnem.

,,Veľmi rád Vás spoznávam, tréner Jeter."

,,Aj ja teba, synak. Pokračuj a ukáž mi, ako to vieš."

Sakra. Nervozita ma premáha, keď som nervózny, nehrám dobre.

Oh! Viem. Budem len si predstavovať, že nadhadzovačom je Levi, to by ma malo upokojiť. Len nech si ho nepredstavujem nahého...

,,Si na rade Venny!" zvolal tréner Parks a ja som zaujal pozíciu.

Lionel mi stručne prikývne, že na to mám, a ja prikývnem späť.

Hodí loptu po tom, čo mu chytač dá signál a je to skoro, ako keby som ju videl v spomalenom zábere, potom sa spojí s mojou kovovou palicou a preletí Lionelovi cez hlavu. Bol to slušný zásah, ale nie homerun.

,,To nebolo zlé, znova!" zvolal tentoraz tréner Jeter. Jack si vezme loptu a hodí ju Lionelovi.

Pri druhom údere do lopty vyletí oveľa ďalej a stratím ju z dohľadu.

,,O môj Bože! Neklamal si Parker! Je vynikajúci!" Počujem, ako hovorí tréner Jeter a na tvári sa mi vyformuje malý úsmev.

,,Ešte raz Venny!" kričí tréner Parker a ja prikývnem. Hlavne žiadny stres. Myslím na Leviho, ktorý ma povzbudzuje, akoby tu teraz naozaj bol.

Potom znova odpálim loptu a zásah je takmer identický s tým posledným.

,,To boli dva posraté homeruny za sebou! Wow, Venny! Zváž svoje štipendium." Povedal tréner Jeter a potľapkal ma po chrbte.

***

Levi POV:

Na večierku mojej prababičky, Kelly, zastihnem svojho strýka, tety a bratrancov, o ktorých som tak dlho nepočul. Zdá sa, že každý je v dobrej časti svojho života, ženatý, deti, sťahovanie na nové miesta, cestovanie, povýšenie. Je to príjemná atmosféra.

Áno, pár ľudí sa ma pýtalo na priateľku, ale nenútili ma, aby som o tom hovoril príliš veľa. Mama a jej sestra popíjajú víno, hystericky sa smejú spolu s mojou starou mamou Lanou, moja babička sedí na hojdacom kresle a so sladkým úsmevom sa pozerá na rodinu. Prisadnem si vedľa nej.

,,Levi." Povedala potichu. Je to tichá žena ale jej prítomnosť je úžasná.

,,Môžem ti niečo povedať babka Kelly?"

Prečo do pekla nie? Okrem mamy, viem, že babke Kelly môžem dôverovať.

,,Čokoľvek srdiečko."

,,Myslím, že som sa zamiloval." Usmeje sa na mňa, ale keďže nevidí už veľmi dobre, pozerá sa väčšinou ponad moju hlavu.

,,To je úžasné, kto je to šťastné dievča?" 

Povzdychol som si.

,,Nie dievča. Je to chlapec, je to môj najlepší kamarát a vždy som ho miloval ako kamaráta, no v poslednej dobe... No mám k nemu silnejšie city." Potichu prikývne.

,,Robí ťa šťastným?"

,,Áno."

,,Dobre, ak chceš radu od veľmi starej dámy, musíš mi dať nejaké drobné do nádobky." Hovorí a na vedľajšom stole má nádobku plnú drobných a ja sa zasmejem, kým tam vhodím 20 dolárov.

,,Takže... Aká je tvoja rada?"

,,Nedovoľ nikomu, aby ti vzal tvoje šťastie. Byť gayom je ťažké v tak uzavretom svete, ako je tento, ale musíš byť verní sám sebe. Láska je najmocnejší prvok vo vesmíre." Jej rada ma prekvapila.

,,Páni, babička Kelly, to bola skvelá rada."

,,A ešte niečo..."

,,Huh?"

,,Ako sa volá ten chlapec?" zvedavo sa spýta a ja sa usmejem, keď si na neho spomeniem.

,,Venny." poviem potichu a ona zahmká s prikývnutím.

,,Spôsob, akým hovoríš jeho meno, je zvláštny. Drž sa ho." Objímem ju zboku.

,,Budem..."

***

*Súhlasíte všetci s radou babičky Kelly?*

Poddajú sa jeden druhému?Donde viven las historias. Descúbrelo ahora