8. kapitola

58 4 0
                                    

Venny POV:

V poslednej dobe som veľa premýšľal a prišiel som na to, že dnes bude deň, kedy urobím coming out svojej rodine. Musím sa prestať báť a raz a navždy strhnúť náplasť. Naplánovali sme si výlet na bowling s mamou, otcom a so staršou sestrou, ktorá žije na okraji mesta.

Ale už len pri pomyslení na to, mi nie je dobre. Pamätám si, že ako dieťa otec hovoril gay vtipy a vtedy som si myslel, že je to vtipné. Ach, ako sa karta obrátila.

Je môj otec homofóbny? Keď som vyrastal, veril som, že je, ale možno, už ním nie je.

,,Dobré ráno mami. Vracia sa dnes otec zo svojej pracovnej cesty?" Pýtam sa jej, keď prichádzam, aby som ju pobozkal na hlavu.

,,Áno zlatko. V poslednom čase je v strese, takže si nemyslím, že by chcel ísť s nami na bowling. Mali by sme to preložiť." navrhla s pocitom viny v jej láskavých očiach.

,,Žiaden problém. Aj tak sa s ním chcem len porozprávať. No, porozprávať sa so všetkými."

,,O?"

,,To len zničí účel dať vás všetkých dokopy."

Usmeje sa a pohladí ma po líci.

,,Tak teda budeš musieť počkať do budúceho týždňa."

Vzdychnem a prikývnem.

,,Dobre, no... Vieš o koľkej bude dnes otec doma?"

,,Prečo mu nezavoláš? Som si istá, že mu chýbaš." Povedala mi, keď s úsmevom prechádzala okolo mňa.

Otec ma vždy tak trochu zastrašoval. Možno je to ten nos, ako keby bol pánom všetkého, alebo spôsob, akým trochu súdi ľudí. Do riti... Začínam myslieť na seba.

Nie. Musím byť odvážny.

Vyjdem von a vytiahnem mobil, aby som mu zavolal.

Pilo: ("Ahoj, synak.") Hovorí takým spôsobom, akoby mal ťažký deň.

Venny: ("Ahoj oci, cítiš sa dobre?")

Pilo: ("Ó áno. Je ťažké byť šéfom a tak ďalej. Dnes som musel vyhodiť dámu, ktorá ma nerešpektovala. A ako sa máš? Počul som o hre! To je môj chlapec!") Usmejem sa nad chválou.

Venny: (,,Áno ďakujem! Tá hra bola skvelá... Hm, máš dnes voľný čas, aby si sa so mnou porozprával osobne?")

Nastalo dlhé ticho.

Pilo: (,,Samozrejme. Dnes idem chytať ryby s kamarátom Felixom na jeho pozemku. Pošlem ti adresu a môžeš prísť.")

Zhlboka sa nadýchnem.

Venny: (,,Znie to dobre. Pošli mi adresu.")

Pilo: (,,Áno.")

***

Prídem na adresu, ktorú mi poslal otec, a som prekvapený, že táto veľká nehnuteľnosť nebola príliš ďaleko od domova. Vidím otca sediaceho pri jazere s pivom v ruke vedľa ďalších dvoch chlapov, ktorí tiež pijú a hystericky sa smejú. Keď idem za nimi, zachytím koniec otcovho vtipu a skrúti sa mi žalúdok.

,,Takže potom, čo som si ho pomýlil so ženou, ten homoš mi povedal, aby som mu zavolal, a zomrel som od smiechu!"

Odkašlem si a všetci traja sa na mňa pozerajú. Otec sa usmieval, keď sa postavil na nohy a pritiahol si ma k sebe, aby som ho objal.

,,Ahoj synak, chcel by som ti predstaviť, Brucea a Felixa, mojich dobrých priateľov."

Slušne sa usmejem a zamávam, oni držia svoje pivá hore, ako keby mi zamávali.

,,Pridaj sa k nám, chlapče, rozprávame si len vtipné príbehy..."

,,Vlastne, ak vám to nevadí, chcem sa len rýchlo porozprávať s otcom, nevidel som ho celý týždeň a chcem to rýchlo dobehnúť."

Prikývli.

,,Jasné." hovorí Felix.

Otec sa postaví a ukáže mi, aby som ho nasledoval.

Vstúpime do tichého dreveného domu a on si sadne na gauč a ja urobím to isté.

,,Tak, o čom sa so mnou chceš rozprávať? Problémy s dievčatami? Ak áno, asi na to nie som najlepší rodič, ale môžem skúsiť ti poradiť."

Hovorí nenútene a ja pokrútim hlavou. Len mu to kurva povedz. Len to UROB!

,,Som gay."

Ticho, mŕtve ticho, než sa začne hystericky smiať. ,,To je smiešne Venny... A teraz mi povedz pravdu, že ťa priťahujú dievčatá?!"

Venujem mu vážny výraz a jeho úsmev tak rýchlo klesne, keď sa prudko postaví.

,,Venny... Povedz mi, že žartuješ." Prehovorí pomedzi zaťaté zuby a na chvíľu sa mi chce skoro klamať a povedať mu, že bol to len vtip, ale aké úbohé by to bolo?

,,Nie. Ocko, ja som ga..." 

Silno ma udrie do tváre, až ma štípe líce, kým stihnem zareagovať, potiahne ma za golier a jeho oči sa smrteľne pozerajú do tých mojich.

,,Nepovieš mi to ešte raz, synak? Myslím, že som ťa dobre nepočul." Vypľuje na mňa pivným dychom.

O môj bože... Toto je horšie, ako som si kedy dokázal predstaviť, ale neskrčím sa. Už nie.

,,Som gay!" zakričím mu späť do tváre, hlasno a zreteľne a on ma udrel do brucha tak silno, že skoro zvraciam, keď padám na zem. Slzy mi stekajú po tvári, keď sa pokúšam postaviť, ale on ma tlačí späť dole.

,,Ja som z teba kurva nevychoval gaya, chlapče! Predpokladá sa, že budeš mať rodinu a budeš s nimi pokračovať v rodinnom biznise. Ako to teraz kurva spravíš?!"

,,Ocko. Prosím, ja..."

,,Drž hubu! Radšej by som mal mŕtveho syna ako gaya!" Poslednú časť vety hovorí tichým hlasom.

,,To, oco nemôžeš myslieť vážne! Čo si do pekla zač..."

,,Vypadni!" Kričí na mňa, keď ma dvíha a vyhodí ma z domu jeho kamaráta. Slepo utekám k autu a utieram si slzy.

Toto sa kurva nemohlo stať. Toto je len nočná mora, však? Čoskoro sa zobudím?

Roztrasenými prstami naštartujem auto a všimnem si, že jeho priatelia vchádzajú do domu a zvedavo sa na mňa obzerajú.

Cestou sa zastavím v obchode s alkoholom a kúpim si 6 fliaš Jacka. Budem potrebovať niečo, čokoľvek, aby som zabudol na to, čo sa práve stalo. Chlapík v bare vidí môj výraz a neobťažuje sa ma pýtať na občiansky preukaz.

,,Pekný deň." Hovorí, keď platím za fľaše a odchádzam. Pekný deň? Och, tento deň je ďaleko od toho. 

Keď prídem domov, našťastie tam mama nie je. Možno je u mojej sestry. Perfektné.

Podídem do svojej izby a zabuchnem dvere. Zapnem nahlas rockovú hudbu a začnem piť. Nestrácam čas. Vypil som polovicu prvej fľaše a začalo ma to mrzieť, tak som vypil druhú polovicu.

Vytiahnem z tašky ďalšiu fľašu a za pár minút to celé vypijem, akoby na tom závisel môj posratý život.

Slová môjho otca sa mi vkrádajú do myšlienok ako guľky a nahnevane hodím prázdnu fľašu cez izbu a rozbijem ju na malé kúsky.

Kto by povedal niečo také bezcitné?

***

Poddajú sa jeden druhému?Donde viven las historias. Descúbrelo ahora