Olli x Aleksi - Ensimmäinen joulukuuta

586 40 2
                                    

Olli

Avaan studion oven ja huomaan Aleksin kengät eteisessä. Jotenkin arvasin, että hän tuli tänne riidamme päätteeksi. Toinen vaihtoehto oli, että hän olisi lähtenyt vanhempiensa luokse mutta hänellä on tällä hetkellä jäätävät välit äitiinsä.

Potkin kengät pois jaloistani ja laitan takkini naulakkoon. Kävelen peremmälle ja huomaan, että tuo puoliksi makaa työtuolillaan ja näpyttelee koneellaan jotakin.

Otan tuon kuulokkeet pois päästä ja lasken ne pöydälle. Tuo musta hiuksinen mies kääntää säikähtäneen katseensa minuun. Jos ajattelet, että olen sinulle vihainen kun teit katoamistempun niin olet väärässä. Haluan vain, että palaat takaisin kotiin ja sopisit välit äitisi kanssa.

Siihen meidän eilinen riitakin liittyi..

"Aleksi" sanon ja silitän tuon väsyneen miehen hiuksia. "A-anteeksi.." hän mutisee ja kietoo kätensä lanteilleni. Silittelen rauhakseltaan tuon hiuksia ja tunnen kun paitani alkaa kastumaan navan kohdalta.

Hyvä vain jos tuo purkaa kaiken pahan olonsa ulos mutta kaikki olisi varmasti paremmin jos hän sopisi välit äitinsä kanssa.

Uskokaa tai älkää niin ollaan yritetty Matin kanssa sovitella heidän välejään mutta tuloksetta. Minulle on muutenkin jäänyt hieman hämärän peittoon, että mistä kaikki alkoi.

——
Olimme kuukausi sitten syömässä Aleksin vanhempien luona ja ruokapöydässä heillä puhkesi hirveä riita joka alkoi ensin sanaharkalla ja se liittyi Aleksin kuolleeseen pikkuveljeen. Oletan, että tämä koko riita liittyy siihen mutta varmaksi en voi sanoa.

"Aleksi rakas lähdetään kotiin.." sanon ja tuo nyökkää pienesti vatsaani vasten. Hän irrottaa otteensa minusta ja kohtaan tuon itkuiset silmät.

Kuulen studion oven käyvän ja Aleksi pyyhkii nopeasti kyyneleet hupparinsa hihaan.

"Ai te oottekin jo täällä" kuulen Nikon pirteän äänen. "Joo mut ollaan just lähdössä" sanon ja otan pöydältä Aleksin puhelimen, lompakon sekä kotiavaimet. "Ai minne?" tuo brune laulaja kysyy hämmästyneenä. Tiedän, että meillä oli sovittuna treenit eikä kaikki ole vielä edes tulleet mutta Aleksin on pakko päästä nukkumaan sillä hän tuskin on nukkunut koko yönä ja tämä asia täytyy selvittää.

"Aleksi on tosi väsyny" sanon kun tuo rakkaani kävelee ohitseni huppu päässä kohti eteistä. "Okei.." Niko sanoo entistä hämmentyneempänä.

"Moroo" kuuluu vuorostaan Joonaksen iloinen huudahdus eteisen suunnalta. "Mitä täällä on käyny? Miks Aleksi itkee?" Joonas kysyy. "Sen mäkin haluisin tietää.." Tommi kysyy möreällä äänellään. Voi helvetti...

Ajattelin hakea vain Aleksin kotiin enkä odottanut, että minua vastassa olisi mikään eduskunnan kyselytunti.

"Me riideltiin eilen ja Aleksilla on muutenkin nyt vaikeeta" vastaan ympäripyöreesti ja kävelen eteiseen pukemaan ulkovaatteita päälleni.

"Ai mistä?" Joonas kysyy. "Ei mistään" sanon ja tajuan heti kuinka typerältä minun vastaus kuulosti.

"Aleksi mennään" sanon ja avaan studion oven.

——
Ojennan tuolle musta hiuksiselle miehelle lämpimän kaakaomukin. Hän on kyhjöttänyt sohvan nurkassa siitä asti kun tulimme kotiin.

Istudun sohvalle tuon viereen. Mietin koko ajan päässäni järkeviä lauseita miten aloittaa keskustelu.

"Voitaisko me jutella?" kysyn hieman varauksellisesti. "Mmmh.." Aleksi mutisee ja laskee kaakaomukin käsistään. Haluaisin kovasti tietää mistä tämä kaikki kumpuaa ja minua surettaa nähdä oma rakkaani niin surullisena. Lisäksi viime päivinä hän on ollut hieman äkäinen.

"Haluisin tietää, että mistä toi teidän riita oikein tulee? Huomaa kyllä, että ei oo ensimmäinen kerta kun riitellet" ilmaisen mielipiteeni. "En mä haluis puhua siitä.." Aleksi mutisee katse käsissään.

"Aleksi oikeesti.." sanon jo hivenen turhautuneesti.

"Oot ollu kauheen äkäinen jo hetken. Se ei oo se Aleksi jonka mä tunnen" sanon ja lasken käteni tuon musta hiuksisen miehen reidelle.

"Mä en jaksa nyt" Aleksi sanoo ja nousee sohvalta ylös. Seuraan katseellani tuon liikkeitä ja hän suuntaan makuuhuoneeseemme ja laittaa oven perässään kiinni.

Huokaisen syvään ja jään yksin istuskelemaan olohuoneeseen.

——
Sanoja: 551

Noniin nyt on BC joulukalenterin eka luukku julki!🤪

Christmas with Blind Channel [VALMIS]Where stories live. Discover now