POV: Olli
Elämme jännittäviä aikoja sillä vaimoni Nelli on viimeisillään raskaana eli vauva voi syntyä ihan milloin vaan. Lähdimme kuitenkin vielä joulun viettoon vanhempieni luokse Ouluun mutta onneksi täälläkin pääsee sairaalaan jos niin sattuu käymään, että vauva päättää tulla maailmaan nyt. Lisäksi täällä on isovanhemmat hoitamassa meidän kaksi vuotiasta Aadaa.
Istun pöydän ääressä ja syön aamupalaa. Nelli jäi vielä nukkumaan sillä hän ei meinannut illalla saada millään unta. Hän pyöri sängyssä vielä viiden aikaan aamulla eikä meinannut millään löytää asentoa jossa ei sattuisi. Ajattelin, että kävisin tänään kaupassa hommaamassa hänelle sellaisen raskaustyynyn. Luin netistä, että sellainen voi auttaa nukkumisessa.
Iltapäivällä meidän olisi tarkoitus syödä koko perhe yhdessä sillä siskoni tulee perheineen myös tänne.
Illemmalla kävisimme myös hautausmaalla sillä tänään olisi mummoni syntymäpäivä ja hän täyttäisi 90-vuotta jos olisi vielä elossa niin sen kunniaksi käymme viemässä haudalle kynttilän.Portaista alkaa kuulumaan askelia ja pian väsyneen näköinen Nelli ilmestyykin keittiön oven suuhun. Hänellä on päällään minun bad idea huppari mutta silti hänen valtava vauvavatsan erottuu selkeästi.
"Huomenta rakas" sanon ja kaadan kahvia mukiini. Hän ei vastaa mitään vaan on sen näköinen, että voisi purskahtaa itkuun minä hetkenä hyvänsä. "Noo muru mikä on?" kysyn ja alan jo huolestumaan. "Mä en jaksa enää" tuo sanoo ja kyyneliä alkaa valumaan tuon poskia pitkin.Kierrän käteni tuon ympärilleni ja suukotan hellästi hänen otsaansa. "Kerro muru mikä on?" kysyn ja pyyhin kyyneliä tuon poskilta. "En saa nukuttua, selkään sattuu koko ajan ja oon ihan kyllästyny tähän pingviini kävelyyn" hän selittää yhteen putkeen. "Voi muru" sanon ja silitän tuon poskea.
"Tää voi syntyä ihan millon vaan" sanon ja silitän vaimoni vatsaa. "Nimenomaan millon vaan! Se voi olla vaikka kahden viikon päästä!" hän sanoo entistä itkuisempana."Okei rakas rauhotu" sanon rauhallisesti ja pyyhin kyyneleet tuon poskilta. "Mä googlailen vähän miten saatais synnytys käyntiin" sanon ja tuo nostaa epäuskoisen katseensa minuun. "Ai jotain poppakonsteja vai?" hän kysyy ja naurahtaa pienesti perään. "Älä nyt. Täältähän voi löytyy vaikka mitä" sanon kun selailen googlea läpi.
"Ainakin seksi, sauna, hieronta, vadelmanlehtitee, ananas, tulinen ruoka, sumokyykky.." luettelen ja kuulen vain kun Nelli naurahtaa pienesti. "Missä Aada muuten on?" Nelli kysyy ja katselee ympärilleen. "Lähti mummin ja papan kanssa pulkkamäkeen" sanon nenä kiinni puhelimessani.
"Nää nyt ei ainakaan oo mahdoton toteuttaa" sanon ja Nelli pyörittelee huvittuneena päätään.——
"No miltä tuntuu?" kysyn ja puen paidan päälleni.
"Ihan normaali olo on" Nelli sanoo naurahtaen ja pukee hupparin päälleensä. Lähdemme kävelemään portaita alas sillä äänistä päätellen siskoni perheineen on saapunut jo tänne."ISII" Aada huutaa ja juoksee jalkoihini. Nostan tuon tytön syliini ja suukotan hänen poskeaan. Lapsen onnellinen nauru on parasta mitä minä tiedän.
"Oi! Sun vatsa on kasvanu tosi paljon" siskoni Amanda sanoo Nellille. "Aika tukala olo alkaa kyllä olemaan" Nelli vastaa ja hieroo selkäänsä. Kävelen tuon vierelle Aada sylissäni ja alan toisella kädelläni hieromaan hänen alaselkäänsä. "Mä nii muistan ton fiiliksen. Kun ei yhtää tienny et millon syntyy nii oli turhauttavaa odottaa" Amanda jatkaa selittämistään. Tuo nyt ei varmaan kauheasti helpota Nellin oloa kun hän toivoo myös, että vauva syntyisi mahdollisimman pian.
Aada hamuilee käsillään Nelliä kohti ja ojennan tyttömme hänen syliinsä. Aada laskee päänsä hänen olkapäälleen ja vaikuttaa väsyneeltä. Nelli silittelee hänen selkäänsä ja suukottaa otsaa.
Minua hieman hirvittää, että miten Aada tulee suhtautumaan uuteen pikkuiseen mutta toivon, että kaikki tulee menemään hyvin. Hän on kuitenkin todella kiltti eikä koskaan aiemmin ole näyttänyt mustasukkaisuuden merkkejä.
Nelli laskee Aadan alas ja tuo pikkutyttö juoksee olohuoneeseen leikkimään siskoni lasten kanssa.
"Ottaisiks sä sitä teetä?" kysyn mutta Nelli pudistaa päätään. Nyökkään ja huomaan, että hän laskee kätensä alavatsalleen ja irvistää hieman. "Kaikki ok?" kysyn ja silitän hänen selkäänsä. "Joo on" Nelli vastaa ja kävelee olohuoneeseen.Otan kaapista lasin ja täytän sen vedellä. Kävelen olohuoneeseen ja lasken lasin sohvapöydälle. "Olli" Nelli sanoo juuri ennen kun olen lähdössä takaisin keittiön suuntaan. "Niin?" kysyn ja kyykistyn sohvan eteen. "Vähän hassu tunne" hän kuiskaa. "Missä?" kysyn myös kuiskaten. "N-no siellä.." hän sanoo ja nostaa katseensa minuun. "Käy makuulle nyt siihen nii seuraillaa tilannetta" sanon ja silitän tuon reittä.
——
Sanoja: 658
YOU ARE READING
Christmas with Blind Channel [VALMIS]
FanfictionOneshot-kirja joulukalenterin muodossa!☃️✨