Olli x Nelli - Perhe 3/3

221 20 0
                                    

POV: Olli

Istun nojatuolissa ja pidän pientä nyyttiä sylissäni. Kaikki eteni todella nopeasti, että hyvä kun ehdittiin edes sairaalaan asti. Meidän touhut ilmeisesti vähän vauhditti tätä mutta se olikin meidän tarkoitus. Minua kyllä hieman kauhistutti kun ajoin tänne, että vauva syntyy autoon sillä Nelli oli jo niin kovissa kivuissa.

"Isin pieni" sanon hymyillen ja tuo tarttuu pienellä kädellään sormestani kiinni. Tällä hetkellä olen tosi onnellinen ja ollaan eräänlaisessa vauvakuplassa.
Käännyn katsomaan vaimoani, joka katseelee meitä hymyillen. "Oot tosi kaunis" sanon ja huomaan, että Nelli punastuu hieman.

Lasken vauvan Nellin syliin sillä vanhempani laittoi äsken viestiä, että he ovat sairaalan aulassa. Lähden hakemaan heitä sieltä sillä tänne äitiyspolille on vaikea löytää. Itsekkin eksyin jo kun hain kahviosta itselleni kahvin ja Nellille appelsiini tuoremehun.

Kävelen aulaan ja nään vanhempani sekä pienen tyttäreni joka seisoo ujon näköisenä keskellä vilkasta sairaalan aulaa. "Hei poika" isä tervehtii tuttuun tapaansa. "Voii onnea poika rakas" äiti sanoo ja tulee heti halaamaan. "Älä nyt, että mä en kuristu" sanon pienesti naurahtaen.

Kyykistyn tyttöni eteen. "Moi iskän rakas" sanon ja yritän saada katsekontaktia häneen mutta hän vain katselee lattiaa. Hän on todella ujo vieraille ihmisille sekä vieraissa paikoissa. "Meniks teillä ihan hyvin sen aikaa kun ollaan oltu Nellin kanssa poissa?" kysyn. "Joo mummin ja papan muru on ollu tosi reipas mutta vähän tais kuitenkin olla iskää ikävä" äitini kertoo ja nyökkään.

——
Sisarusten ensitapaaminen ei mennyt kovin hyvin sillä Aada ei edes halunnut nähdä pikkuveljeä ja hän alkoi itkemään. Äitini ja isäni meni hänen kanssaan sairaalan kahvioon. Menen itse kohta perässä vähän katsomaan, että mikä tilanne siellä on.

"Haittaisko sua jos menisin yöks kotiin ja katsoisin vähän, että millä fiiliksillä Aada on?" kysyn Nelliltä ja huomaan, että tuon poskelle putoaa kyynel mutta hän pyyhkii sen nopeasti pois. Hän vain pudistelee päätään ja alkaa syöttämään vauvaa.

Kävelen portaita alas ja minua harmittaa jättää Nelli tänne nyt yksin vaikka täällä hoitajia onkin. Minun täytyy selvittää mikä Aadan mieltä oikein painaa vai onko tämä nyt jotain mielenosoitusta siitä, että on syntynyt uusi perheenjäsen.

"Mites Nelli?" äiti kysyy kun saavun heidän luokse.
"Jäi sinne ja on vähän harmissaan" sanon ja vilkaisen tyttöäni joka istuu isäni sylissä ja vaikuttaa todella väsyneeltä.

"Olli, sillon kun sä synnyit niin sun sisko oli aluks tosi mustasukkainen ja käyttäyty samanlailla kun Aada nyt" äiti sanoo ja yrittää selkeästi kannustaa, että ei tämä mitenkään tavatonta ole. Tiedän mutta en jotenkin osannut odottaa, että olisi tällainen vastaanotto.

"Tuutko iskän syliin?" kysyn Aadalta ja tuo nyökkää pienesti. Nostan hänet syliini ja suukotan tuon tytön otsaa. "Mennään kotiin nukkumaan" sanon ja lähdemme kävelemään autolle.

Kyllä kaikki kääntyy vielä paremmaksi.
——
Sanoja: 426

Tässä vähän esimakua, että mitä Love Story of the Century kirja tulee pitämään sisällään!🥰

Christmas with Blind Channel [VALMIS]Where stories live. Discover now