POV: Joel
Etsin varastosta pulkkaa sillä lupasin Auroralle, että menisimme tänään pulkkamäkeen. Minulla ei ole mitään muistikuvaa, että mihin se olisi laitettu. Etsin jo autotallista mutta ei ollut sielläkään.
Löydän vihdoin etsimäni. Se oli näköjään ihan varaston perällä ja tavaroita on vain lastattu eteen niin, että pulkka on jäänyt piiloon.
"Löysitkö sä sen?" kuuluu Aleksin ääni jostain päin kotia. "Joo löyty se lopulta" sanon ja ripustan takkini naulakkoon.
Kävelen keittiöön ja huomaan, että Aleksi on tekemässä meille eväsleipiä sekä termariin lämmintä kaakaota mukaan. Aurora on vielä päiväkodissa ja hakisimme hänet yhdessä.
——
Kävelemme läheistä puistoa kohti jossa pulkkamäki sijaitsee ja Aurora istuu pulkassa kun vedän häntä."Mentäiskö tohon pienempään mäkeen?" kysyn kun huomaan, että isompi mäki on täynnä porukkaa ja heidän menonsa näyttää aika vaaralliselta. Lisäki mäkeen on rakennettu erilaisia hyppyreitä niin ne ei ole ihan meitä varten.
"Joo mennään. Noiden meno näyttää aika hurjalta" Aleksi sanoo. "Samaa mieltä" sanon ja käännyn katsomaan, että Aurora on edelleen pulkan kyydissä.
"Haluutko, että iskä tulee laskeen myös?" kysyn ja Aurora nyökkää hymyillen.
Mäen päälle kiivettyämme istudun pulkkaan ja nostan Auroran istumaan jalkojeni väliin. Kierrän käteni hänen ympärilleen, että hän ei lennä pulkan kyydistä jos sattuisimme kaatumaan.
Alas päästyämme Aurora kikattaa suloisesti. Hymy nousee huulilleni kun huomaan, että kuinka onnellinen oma lapsi on.
Minulle tuo mäki oli kyllä liian hurja sillä minua otti vatsanpohjasta.
——
"Pitäiskö nyt pitää evästauko?" Aleksi kysyy kun hän on laskenut tyttäremme kanssa muutaman kerran mäkeä alas."Joo vois olla ihan hyvä idea. Mua alko huippaa kun katoin tota teidän menoo" sanon pienesti naurahtaen.
"Sä ootkin meistä se vanhin" Aleksi sanoo ja virnistää perään. "Höpöhöpö" sanon naurahtaen ja otan repusta kaikille eväsleivät. "Otatko kaakaota?" kysyn Auroralta ja tuo nyökkää.
Kaadan pieneen mukiin kaakaota ja ojennan sen Auroralle.
"Lasketaanko vielä muutama kerta ja aletaan sit lähteen kotiin?" Aleksi kysyy ja nyökkään. "Voitais laittaa sauna sitten kun alkaa oleen tosi kylmä" sanon.
"Kiitos" Aurora sanoo kun hän on saanut syötyä leipänsä. "Ole hyvä kulta" sanomme Aleksin kanssa yhtä aikaa.
"Lasketaanpas sit vielä muutama kerta"
——
Sanoja: 331
YOU ARE READING
Christmas with Blind Channel [VALMIS]
FanfictionOneshot-kirja joulukalenterin muodossa!☃️✨