Aleksi x Joel - Pipareita

231 31 8
                                    

POV: Joel

Etsin kaulinta sekä piparimuotteja jo valmiiksi kun alkaisimme tekemään pipareita kun Lilian herää päiväuniltaan. Hänellä on ollut viime päivinä vähän nuhaa niin emme vieneet häntä tänään päiväkotiin. Ihan vain varmuuden vuoksi.

Aleksi kävelee keittiöön ja halaa minua takaapäin.

Lilian alkoi itkemään niin Aleksi lähti hänen luokseen olohuoneen puolelle. Etsin kaapeista vielä nomparelle jos haluamme koristella piparit.

Hetken kuluttua Aleksi tulee Lilian sylissään keittiöön. Tyttömme on todella kipeän kuuloinen niin täytyy miettiä, että alammeko sittenkään tekemään niitä pipareita.

"Lilian on tosi tukkoinen" Aleksi sanoo ja silittää Lilianin hiuksia. "Voi meidän pientä" sanon ja silitän tyttömme poskea. "Jaksettaisko me kuitenkin tehdä pipareita?" kysyn ja Lilian nyökkää pienesti. "Sen jälkeen voitaisiin käpertyä sohvan nurkkaan ja katsellaan muumeja" jatkan ja Aleksikin nyökkää.

Istudun pöydän ääreen ja Lilian istuu sylissäni. Autan häntä painamaan piparitaikinaan muotteja.
"Toi" Lilian sanoo ja osoittaa muumi mamma piparkakku muottia. "Siitä tulee tosi hieno" sanon kun Lilian painaa käsillään muottia taikinaan.

Katselen hymyillen kun tyttömme tekee innoissaan pipareita.

Huomaan sivusilmällä kun jokin välähtää. "Mitä sä teet?" kysyn Aleksilta huvittuneena. "Otin kuvan ja lähetän tän sun äidille" Aleksi sanoo. Pudistan päätäni huvittuneena.

"Toi seuraavaks" Lilian sanoo ja osoittaa mäyräkoira piparkakku muottia.

——
Piparit ovat uunissa niin sillä välin siivosin keittiön ja nyt istumme sohvalla ja katselemme televisiota.

Joidenkin mielestä on kummallista, että olen isä enkä roiku baareissa joka viikonloppu vaan vietän aikaa kotona perheeni kanssa. Seiska on kirjoitellut minusta kaikenlaista törkyä minkä takia olen tehnyt heistä rikosilmoituksen. Pahinta oli se, että tyttäreni kasvot näkyivät yhdessä kuvassa ja siitä vasta raivostuinkin.

Kun sain tietää, että saamme lapsen Aleksin kanssa niin aluksi se oli shokki mutta hetken sulattelun jälkeen se olikin maailman ihaninta enkä malttanut millään odottaa lapsemme syntymää.

Olen maailman onnellisin siitä, että saan olla isä tälle pienelle tytölle. Olen maailman onnellisin myös siitä, että minulla on Aleksi.

Otan pellin uunista pois ja sammutan sen. "Nyt täytyy odottaa, että piparit jäähtyy niin sen jälkeen voidaan koristella ne" sanon ja Lilian nyökkää.

"Voiko hassusetä tulla meille kylään?" Lilian kysyy. Hassusedällä hän tarkoittaa bändimme kitaristia Porkoa. Hän on myös Lilianin kummisetä.

"Voidaan me kysyä ehtiikö se tulla koristeleen meidän kanssa pipareita" sanon.

——
Sanoja: 348

Christmas with Blind Channel [VALMIS]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang