Olli x Tommi - Joulupukin pajakylä 2/2

160 21 2
                                    

POV: Tommi

Alan hiljalleen heräilemään tähän päivään kun kirkasta valoa tulvii verhojen raosta. Haukottelen makeasti ja katsahdan viereeni. Olli nukkuu suloisesti vieressäni ja Sofia näyttää nukkuvan edelleen omassa sängyssään joka on meidän kanssa samassa huoneessa.

Kymmenen tunnin yöunet tekivät kyllä terää sillä viimeiset pari viikkoa unet ovat olleet varsin lyhyitä sillä meidän perhe on sairastellut melko ahkeraa.

Nousen sängystä ylös ja puen collegehousut sekä hupparin päälleni jonka jälkeen hipsin hiljaa makuuhuoneesta pois jättäen oven raolleen siltä varalta, että jos Sofia herää. Hän on vielä niin lyhyt, että ei yletä ovenkahvaan.

Alan valmistamaan meille aamupalaa ja syömisen jälkeen lähtisimme käymään joulupukin pajakylässä ja sen jälkeen Olli lähtee vielä Amalian kanssa laskettelemaan.

Makuuhuoneesta alkaa kuulumaan rapinaa ja pian unisen näköinen Sofia ilmestyy keittiöön. Hän hieroo silmiään ja pitää käsissään Puppe nimistä unileluaan. "Huomenta muru" sanon ja laitan kahvin tippumaan. "Pissahätä" Sofia ilmoittaa.
"Mennää sitten" sanon ja lähden tuon pikkutytön kanssa kohti vessaa. Hän tarvitsee vielä vähän apua vessa-asioiden suhteen.

Keittiöön palattuani huomaan, että kahvi on tippunut. Seuraavaksi alan puuron keittoon ja ajattelin, että tekisin tällä kertaa mannapuuroa.

Katan pöydän jonka jälkeen tuon kattilan pöytään. Olli ja Amalia nukkuvat edelleen. He ovatkin tämän perheen unikekoja ja nukkuisivat vaikka pommi räjähtäisi vieressä.

——
"Isi! Tonttuja!" Sofia hihkuu innoissaan ja osoittaa ihmisiä jotka ovat pukeutuneet tontuiksi.

Hymy nousee meidän molempien huulille Ollin kanssa kun katselemme Sofiaa. Hän on innoissaan siitä, että tulimme käymään joulupukin kylässä. Amalia halusi jäädä mökille sillä häntä ei kiinnostanut lähteä tänne. Yritimme kyllä taivutella häntä mukaan mutta hän on sen ikäinen, että tällainen ei kiinnosta. Onneksi molemmille lapsille on kuitenkin jotain kun hän menee Ollin kanssa sitten laskettelemaan kun tulemme täältä.

"Katoppa Sofia kun tuola on joulupukki ja joulumuori" Olli sanoo. "Joulupukki" tuo sanoo silmät loistaen. Viime vuonna joulupukkina toimin minä mutta luulen, että tänä jouluna se ei enää menisi läpi kun tuo näkee joulupukin livenä.

Nyt olemme teema-aiheissa puodissa ja ostamme Sofialle muistoksi poro pehmolelun sekä Mauri Kunnasken joulupukki ja noitarumpu kirjan. Amalialle ostamme jouluisen pörröviltin ja pörröiset kotitossut.

Nyt lähdemme takaisin mökille ja on muutenkin jo välipala-aika. Sen jälkeen Sofia nukkuu päiväunet ja Amalia ja Olli lähtevät sinne laskettelemaan. Sitten kun he ovat tulleet sieltä niin suunnittelimme, että menisimme kaikki yhdessä ravintolaan syömään.

"Oliko laskettelemassa kivaa?" kysyn kun Olli ja Amalia tulevat takaisin rinteiltä. "Joo oli!" Amalia vastaa ja riisuu ulkovaatteitaan. "Mua ihan pelotti kun Amalia veti hyppyreitä" Olli puolestaan sanoo.
"Oho" sanon hymyillen. Mukavaa, että heillä oli kivaa siellä.
——

Christmas with Blind Channel [VALMIS]Where stories live. Discover now