POV: Joel
"Hyi kun ulkona on kylmä" sanon kun riisun eteisessä ulkovaatteitani. Otan kauppakassin lattialta ja lähden kävelemään keittiötä kohti. Joonas makoilee sohvalla viltin alla ja katselee simpsoneita.
Kävin kaupassa sillä Joonas päätti, että syömme tänään ranskalaisia ja lihapullia mutta niitä ei tietenkään ollut pakastimessa niin oli pakko lähteä kauppaan.
Jouduin kävelemään kauppaan sillä auto oli ihan lumen peitossa enkä jaksanut alkaa putsaamaan sitä niin ajattelin, että kävellen kävisin nopeasti mutta toisin kävi. Täällä on lunta melkein polviin asti eikä lumiauraa näy missään. Lunta sataa edelleen lisää ja kylmä tuuli tekee säästä vielä kauheamman.
Kaupan jälkeen päätin, että tulen ratikalla takaisin koska en jaksa enää rämpiä lumihangessa mutta sekin oli huono idea. Ratikka ei päässyt kulkemaan kun lunta oli niin paljon raiteilla eikä niitäkään oltu putsattu. Tuntuu, että olisin päässyt vain helpommalla kun olisin putsannut autoni ja mennyt sillä.
Joonas kävelee keittiöön kun puran ostoksia. "Ai sä ostit myös karkkia ja popcornia" Joonas sanoo.
"Joo ajattelin, että katottais jotain leffaa tänää sohvan nurkassa viltin alla" sanon ja laitan ranskalaispussin pakastimeen. "Sopii" Joonas sanoo hymyillen.Tuo hattarapää kävelee luokseni ja kietoo kätensä ympärilleni. "Sähän oot ihan kylmä" hän sanoo.
"Niin mä huutelin jo eteisestä, että ulkona on kylmä" sanon naurahtaen. "Mee käymään suihkussa nii mä lämmitän meille sillä välin glögiä" Joonas sanoo. Nyökkään ja lähden kävelemään kylpyhuonetta kohti."Muista terästys!" huudan vielä ennen kun katoan kylpyhuoneeseen.
——
Istudun sohvalle kun olen pukenut lämpimät vaatteet päälleni. Joonas häärää keittiössä sen glögin parissa ja äänistä päätellen hän kokkeilee myös jotakin.Hetken kuluttua tuo tulee olohuoneeseen kaksi kuppia käsissään.
"Kai tässä on se terästys?" kysyn ennen kun edes maistan koko juomaa. Joonas pudistaa huvittuneena päätään. "Maista nyt sitä" hän sanoo.
Hörppään mukista ja pettymykseksi huomaan, että tämä on ihan perus glögiä jossa on muutama mantelin pala seassa. No kyllä tämäkin kelpaa vaikka olin toivonut, että olisin saanut sitä terästystä tähän.
"Laitoin ruoan uuniin" Joonas sanoo ja nyökkään.
Juon kuitenkin kupin tyhjäksi jonka jälkeen lasken sen sohvapöydälle.
——
Sanoja: 321
YOU ARE READING
Christmas with Blind Channel [VALMIS]
FanfictionOneshot-kirja joulukalenterin muodossa!☃️✨