Aleksi x Joonas - Koiramäen joulu

201 22 2
                                    

POV: Aleksi

"Minea!" huudan kun istun eteisen lattialla hänen villahaalari käsissäni. Vilkaisen kelloa ja huokaisen syvään. Meidän piti jo vartti sitten lähteä ajamaan Tampereelle koska minulla ja Joonaksella on vapaa viikonloppu niin menemme hotelliin yöksi sekä käydään koiramäen joulu-tapahtumassa.

"Täältä tullaan" Joonas sanoo ja tulee tuo pieni riiviö sylissään eteiseen. Minea vain kikattaa sillä hänen mielestään on kiva juosta vanhempia karkuun vaikka olisi kiire. Minua ei kyllä tässä tilanteessa naurata ollenkaan sillä ollaan jo myöhässä aikataulusta.

Pukeminen oli yhtä taistelua mutta pääsimme vihdoista viimein lähtemään ja melkein heti kun ajoimme kotipihasta pois niin Minea nukahti. Ihan hyvä vaan niin hän jaksaa sitten loppu päivän. Käymme nopeasti hotellilla viemässä tavaramme ja sitten lähdemme kohti särkänniemeä.

"Oot ollu vähän kiree viime aikoina" Joonas sanoo ja laskee kätensä reidelleni. Pidän katseen visusti liikenteessä sillä en halua aiheuttaa kolaria enkä halua syytettä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta enkä kuolemantuottamuksesta.

Tiedän kyllä, että olen ehkä ollut hieman nihkeä viime aikoina ja viettänyt paljon aikaa studiolla. Töitä on ollut paljon ja päivät ovat venyneet jopa 15 tunnin pitusiksi niin on ollut vain helpointa jäädä koko yöksi studiolle. En halua herättää Mineaa kun keskellä yötä hiivin kotiin.

"Tiiän.." mutisen ja yritän hillitä itseäni kun Joonas pitää kättään reidelläni. "Meidän hotellihuoneessa on sauna niin mitä jos sä kävisit yksin saunassa ja rentoutuisit?" hän kysyy ja hymyilee suloisella hymyllään. Nyökkään pienesti ja vaihdan kaistaa.

——
Istahdan hotellihuoneen sängylle ja otan kenkäni pois. Olen ihan rättipoikki väsynyt sillä Minea alkoi kiukuttelemaan kun kävelimme takaisin hotellille. Hän on myös väsynyt ja itsellä meinasi palaa pinna mutta onneksi Joonas pelasti tilanteen.

"Mä syön Minean kanssa iltapalan ja laitan nukkumaan niin mee sä vaa saunaa" Joonas sanoo hymyillen. Hän aina niin huolehtivainen ja pitää perhettäme kasassa. Toivon, että kiire helpottaa ennen joulua ja voimme hyvillä mielin lähteä joulun viettoon Joonaksen vanhempien luokse. Joku päivä minun pitäisi lähteä joululahjaostoksille sillä en ole ostanut vielä yhtäkään lahjaa.

Kävelen kylpyhuoneeseen ja laitan oven perässäni kiinni. Riisun vaatteeni ja jätän ne vaan lojumaan lattialle. Kävelen suihkun alle ja avaan suihkun. Lämmin vesi valuu kehoani pitkin ja tämä jos mikä tuntuu pitkän päivän jälkeen täydelliseltä. Täytän saunavaasin vedellä jonka jälkeen kiipeän lauteille istumaan ja heitän kiukaalle vettä.

Istun lauteilla ja suljen silmäni. Tällä hetkellä nautin omasta ajastani ja tästä hiljaisuudesta. Olen Joonakselle kiitollinen, että hän ehdotti tätä sillä tämä jos mikä tuli tarpeeseen.

Heitän kiukaalle lisää vettä ja nautin tästä lämmöstä.

Ajatukseni alkavat harhailemaan Joonaksen suuntaan ja tunnen kun kaluni värähtää hieman. Jos totta puhutaan niin meidän edellisestä kerrasta on laittoman pitkä aika.

——
Tartun kalustani kiinni, joka sojottaa täydessä mitassaan jalkovälissäni. Alan ripeää tahtia vetelemään vetoja sillä en tiedä, että nukkuuko tyttäremme jo, että hän ei vaan tulisi tänne ja näkisi isäänsä runkkaamassa.

Taivutan päätäni taakse päin ja huokailen nautinnosta.

Ei mene kauaa kun laukean omaan syliini. Kaadan ämpärissä olevan veden päälleni jonka jälkeen nousen ylös ja poistun saunasta. Menen suoraan suihkuun ja alan pestä itseäni.

Puen kylpytakin päälleni ja poistun kylpyhuoneesta. Kävelen minibaarin luokse ja otan sieltä yhden oluen.

Joonas on näköjään saanut Minean nukahtamaan ja nyt hän makoilee itse sängyllä. Istahdan sängylle ja avaan tölkin. "Oliko hyvät löylyt?" Joonas kysyy ja nyökkään. Tein kyllä vähän muutakin kun vain istuskelin löylyissä..

"Onks yhtään rentoutuneempi olo?" Joonas kysyy seuraavaksi ja nyökkään jälleen.

"Tuu tänne" Joonas sanoo ja levittää kätensä. Kömmin tuon kainaloon ja lasken pääni hänen rinnalleen. Hiukseni ovat märät suihkun jälkeen ja paita todennäköisesti tulee kastumaan mutta se Joonasta tuskin haittaa.

"Rakastan sua"

——
Sanoja: 563

Christmas with Blind Channel [VALMIS]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora