Joonas x Niko - Sviitti 1/2

232 28 0
                                    

POV: Joonas

Istun autossa silmät sidottuna matkalla johonkin jonka määränpäästä minulla ei ole mitään hajua. Niko vain sanoi, että tulen pitämään siitä paikasta ja, että tämä on minulle kuulemma yllätys.

"Joko me ollaan perillä?" kysyn malttamattomana ja yritän ottaa huivia silmiltäni pois mutta Niko estää sen. "Malta nyt vielä hetki. Me ollaan ihan just perillä" hän sanoo ja silittää hellästi reittäni.

Istun kiltisti loppu matkan koskematta huiviin ja vatsanpohjassani vähän kutkuttaa sillä minulla ei ole mitään hajua, että mihin Niko on minua viemässä.

"Nyt ollaan perillä mutta et saa vielä ottaa huivia pois" Niko ohjeistaa minua. "No kai sä autat mua etten mä kompuroi" sanon. "Joo mutta venaa ihan hetki tässä. Ei saa sitten kurkkia" Niko sanoo ja tunnen tuon hengityksen kaulallani.

Jään istumaan autoon kun kuulen, että auton ovi kiinni.

Tässä sitä kai sit ootellaan..

——
Pelkääjän paikan ovi avataan ja haistan välittömästi Nikon partaveden tuoksun. Hän ottaa minua kädestä kiinni ja auttaa nousemaan autosta ylös.

"Otan meidän matkakassin vielä niin oota tässä" hän sanoo ja poistuu viereltäni hetkeksi.

"Noniin nyt mennään" Niko sanoo ja ottaa minua kädestä kiinni. Lähdemme kävelemään polkua pitkin ja lumi narisee kenkiemme alla.

Lumen määrästä päätellen olemme jossain pohjoisemmassa sillä Helsingissä ei ollut yhtä paljon lunta.

Niko avaa oven ja ohjaa minut sisälle. Nenääni leijailee puhdas tuoksu joten oletan, että olemme hotellissa. Kyllä minä tämän hajun tunnistan sillä olen paljon yöpynyt eri hotelleissa.

"Otan tän huivin nyt pois mutta pidä vielä silmiä kiinni" hän ohjeistaa ja tottelen tuon käskyä.

"Nyt saa avata silmät" Niko sanoo.

——
Avaan silmäni ja katselen häkeltyneenä ympärilleni. "Niko oikeestikko?" kysyn ja käännyn katsomaan tuota brunea miestä.

"Mitä sä ny tämmösen oot vuokrannu?" kysyn. "Mä halusin vähän hemmotella sua ja yllättää tietenkin" Niko sanoo hymyillen. "No siinä sä kyllä onnistuit" sanon.

"On mulla sulle toinenkin yllätys illaksi" Niko sanoo virnuillen. "Ai mikä?" kysyn mutta tuo vain virnuilee vastaukseksi. Ehkä minä osaan jo arvata, että mitä hänellä on mielessä.

Katselen ympärilleni ja ihastelen hotellia jossa olemme.

Hotellihuoneen katto on lasia josta voi ihastella revontulia. Muutenkin tämä huone on super hieno ja varmasti ollut kallis.

——
Sanoja: 341

Christmas with Blind Channel [VALMIS]Where stories live. Discover now