Joonas x Sofia - Oksennustauti

185 17 0
                                    

POV: Joonas

Heräsin keskellä yötä siihen, että Sofia oksensi.
Ehdin jo kuvitella, että meidän perheen sairastelut olisi jo hoidettu mutta ei. Viime viikolla Mila ja Eino sairastivat sen ja ilmeisesti Mila oli sen ensin saanut päiväkodista ja sitten tarttunut myös Einoon. Nyt on kyllä jokin tauti aika menossa mutta toivon todella, että tämä ei vaikuttaisi joulun viettoon mitenkään sillä meillä oli suunnitelmissa lähteä ylihuomenna Ouluun.

Kyykistyn Sofian taakse ja laitan tuon hiukset ponnarille kun hän halailee wc-pönttöä. Yritän pitää hänen nesteytyksestään huolta sillä meille pitäisi syntyä uusi pikkuinen tammikuun lopulla mutta se on hieman vaikeaa sillä kaikki tulee kaaressa ulos.

"Vatsaan sattuu" Sofia huokaisee ja nojaa minuun hieman. Lasken käteni hänen vatsalleen ja silitän pienesti. "Niinkun miten sattuu?" kysyn ja alan hieman huolestumaan. "Emmä tiedä. Kauhee kipu alavatsalla" hän sanoo huokaisten. "Pitäiskö käydä lääkärissä?" kysyn mutta Sofia pudistaa vain päätään. "Mä meen lepää nii kyllä se siitä" Sofia sanoo ja nyökkään epävarmana.

——
"Joko ootte syöny aamupalaa?" kysyn lapsilta kun kävelen keittiöön. "Joo! Leipää ja muroja" Mila sanoo ja Eino vain nyökyttelee päätään. "Haluistteko te lähteä mummon luokse?" kysyn sillä minulla on pieni kutina siitä, että pikkuinen saattaisi syntyä hieman etuajassa. Ihan muutaman päivän sisällä sillä onhan Sofia synnyttänyt jo aiemmin kaksi lasta niin hänelle oli sanottu, että kolmas voi tulla aiemmin.

"Joo!" Mila huutaa innoissaan. Eino vain kohauttaa harteitaan ja on keskittynyt sarjakuvan lukemiseen.
Lähden yläkertaa kohti kun kuulen, että Sofia oksentaa uudelleen. En ehtinyt laittaa äidilleni vielä viestiä, että voisiko lapset tulla muutamaksi yöksi mutta ehdin laittamaan sen myöhemminkin.

Kävelen makuuhuoneeseemme kun Sofia istuu sängyn reunalla ämpäri käsissään. "Mikä olo?" kysyn vaikka nään itsekkin, että toinen voi huonosti.
"Huono" Sofia vastaa ja nyökkään. "Mä voin mennä huuhtoon sen ämpärin" sanon ja otan sen käteeni.

Putsauksen jälkeen palaan makuuhuoneeseen ja jään oven suuhun katsomaan kun Sofia seisoo keskellä meidän makuuhuonetta ja hänen housunsa ovat aivan märät. "L-lapsivesi.." Sofia änkyttää ja nostaa pelästyneen katseensa minuun. Lasken ämpärin lattialle ja kiiruhdan tuon naisen luokse.

"Kaikki hyvin"

——
Sanoja: 326

Christmas with Blind Channel [VALMIS]Where stories live. Discover now