Ceza

12.5K 523 87
                                    

.....

"Abicim kalk hadi" yine uyandırıldım yaaa.

"Ama abi her gün erken kalkmak zorunda mıyım ben." gülüp beni yataktan indirdi.

"Kahvaltıyı kaçırırdığın zaman mızmızlanıyorsun ama"  gözlerimi devirdim.

"Ama ne yapayım abi. Aç aç mi çekeyim korkunç adamı hmm" yanağımı sıktı. Her zaman yaptığı şeydi zaten. Yanaklarımı sıkmak..

"Bebeksin bebek" değildim ben bebek falan.

"Abi ben askerim bir kere tamam mı?" kafamı hava atar gibi sağa çevirirdim. Abim bu hareketime komik bulmuş olmalıydı ki  kahkaha attı.

Yemekhaneye geldiğimizde abim benim yerime de kahvaltılık almıştı. Neymişte ben ufacık olduğum için beni ezerlermiş. Doğru olmasını göz ardı etmeliydim.

" Immmm.. Çok güzel olmuş menemen" Arda abi gülüp burnuma sıktı. Sıkınca bende burnumu çektim.

"Abi yaa uğraşma benimle" huysuzca konuşmuştum.

"Lan Arda iyice bebek ettin Barış'ı hee" Serhat abi Arda' nın kafasını vurarak alay etmişti..

"Vurma lan Serhat. Baksana şuna bebek"  Neyim bebekti benim.

"Oğlum tamam ufacık tefecik." sonra biraz daha inceledi beni. Sonra sırıtıp konuşmaya başladı.

"Anüü hakket bebek bu yaa." Sarp abi de burnumu sıkmıştı. Yardım edin bana. Resmen bebek ayağına yiyeceklerdi beni.

Onlara hiç tepki göstermemiştim. Şuan önümdeki menemeni yiyordum.

Kahvaltıyı yaptıktan sonra bugün pek bir şey yoktu. Nasıl olduysa eğitim olmayacaktı. Güzel bir gündü bugün.

Kantinde elimde süt hüpleterek içiyor, tuhaf sesler çıkarıyordum. Abim arkadaşları ile konuşuyor arada bana bakıp seviyordu. İlk önce onun bu hareketlerini tuhaf bulmuştum ama anlattığında her şey oturmuştu kafamda. Arda abimin ben yaşlarında bir kardeşi varmış ve hastalıktan vefat etmiş. Beni onun yerine koyduğunu ağlayarak anlatmıştı. Bende onunla ağlamış ve teselli demesem de sarılıp kardeşi olabileceğini söylemiştim.

"Barış'ım neden daldın abicim" sesi ile irkilip Arda abiye baktım.

"Yok bir şey abi dalmışım öyle de" gülüp sarıldı. Hunharca sevip ağzıma vuruyordu. Bende onu iteklemeye çalışıyordum ama olmuyordu. Daha çok süt içmeliydim.

"Abi ölüyorum yaaa" çocuk gibi çıkan sesim ile iyice sarılmıştı.

"Asker" olduğum yerde kaskatı kesilmiştim. Korkunç adam gelmişti. Kalbim hızlı hızlı atmaya başladı. Galiba korkudandı.

"Emredin komutanım" arda abim ayağa kalkmış selam veriyordu. O da korkuyordu ondan. Kim korkmazdı ondan. Kocaman devcikti resmen.

"Siz ne sanıyorsunuz burayı."sesi gür ve sinirli çıkmıştı.

" Kendi aramızda şey yapıyorduk komutanım. " gözlerini bana çevirdi. Yarım saniye kadar öylece bakıştık. Bu sefer gözlerinde farklı bir bakış vardı ama ben anlam veremiyordum. Sonra aniden Arda abime döndü. Biraz önce farklı bakan gözlerinde şuan öfke vardı

"Burası sizin kafanıza göre eğlenebilceğiniz yer değil.
Kendinize gelin."

"Emredersiniz komutanım" hep birlikte bağırarak söylemiştik.

"Asker seninle işim bitmedi. 300 şınav" Arda abim hemen pozisyonunu alıp başladı.

"Siz dağılın" içim acımıştı. Boşuna ceza almıştı.

"Abi ne oldu lan birden de esip gürledi Hazar komutan." Sarp abi kendini yatağa atıp konuşmuştu.

"Bilmiyorum lan. Arda ile Barış şakalaşırken oldu. Birden gürledi valla. Adam çok fena" iyi de biz sadece şakalaşıyorduk. Birden ağlamam ile Sarp abim ile Serhat abim yanıma gelmişti.

"Şiştt ağlama Barış. Arda dayanıklıdır" burnumu çekip Sarp abime baktım.

"Ama benim yüzümden oldu abi. Ben şımarmasaydım ceza almayacaktı. . Ben çok suçluyum demi" her kelimemde hıçkırmıştım. Ben çok şımarmıştım. Ama ben hiç ilgi görmeyince şey olmuştum.

''Senin hiç bir suçun yok barış. Komutan birini kızıp ondan çıkardı hıncını. Belki bizde olabilirdik "başım eğik hem ağlıyor hemde parmağımla oynuyordum.

" Evet Serhat haklı abicim. Ağlama sen. Bak Arda gelirse kızar sana. Ve üzülür. İster misin üzülmesini "kafamı aniden kaldırmıştım. Hayır istemezdim.

" Hiii. Tamam ağlamak yok. Bak akmıyor yaşlarım. Üzülmez demi abi "yanağıma sıktı Sarp abim.

" Aferin sana bebek. Hadi şimdi yat bakalım. Biraz uyu. Uyu ki Arda abin sevinsin. "kafamı aşağı yukarı salladım.

" Tamam abi. "yatağıma gidip uzandım. Abim gelesiye kadar uyuyacak,sonra ona sıkı sıkı sarılacaktım. Gözlerimin kapanması ile uykuya daldım.

TutsakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin