ᗷᗩᗷ 3

1.3K 52 9
                                    

Keesokkan harinya.

Jam menunjukkan pukul 6 pagi.

RING RING !!!

Damia terus bergegas bangun untuk membersihkan dirinya itu. Setelah itu , dia terus pergi untuk mengejutkan adik adiknya itu untuk pergi membersihkan diri mereka dan menunaikan solat subuh bersama sama.

Setelah selesai mereka semua menunaikan solat subuh bersama sama , Damia terus bergegas turun ke dapur untuk menyediakan sarapan pagi.

Jam menunjukkan pukul 9 pagi.

" Morning along " kata Uzair dan Darwish.

" Morning. Mana yang lain ? Takkan tidur lagi ? " Jawab Damia.

" Ada. Kejap lagi diaorang turun " balas Darwish.

Damia hanya meng'o'kan bibirnya sahaja.

" Takpelah along nak pergi bersiap kejap. Korang makan dulu ya. " Kata Damia.

" Okay along. " Mereka berdua menangguk.

10 minit kemudian...

" Ya Allah budak budak ni. Kalau makan tu tak bersepah sikit memang tak boleh ? " Bebel Damia.

" Ha nasib baik la kau ada Uzair. Lega hati along tengok kau kemaskan semua ni " kata Damia.

Uzair hanya tersenyum.

" Yang lain memang tak tolong ? " Tanya Damia.

" Darwish je yang tolong Uzair tadi along. Lepastu dia terus pergi. Katanya ada class. " Jawab Uzair.

Damia hanya meng'o'kan bibirnya itu.

" Sudah sudah la tu. Uzair pergilah kerja. Biar along je sambung kemas ni " kata Damia.

" Betul ke ni along ? Takpe ke along masuk lewat ? " Tanya Uzair.

" Ye. Takpe. Along kan boss. Lagipun along yang bayar gaji diaorang kan. " Jawab Damia menangguk.

" Okay thank you along. " Balas Uzair tersenyum. Dia terus memeluk Damia.

" Welcome. Dah pergi kerja cepat. " Kata Damia.

" Baik boss ! "

" Take care along ! "

" Assalamualaikum. " Katanya lagi.

" Waalaikumussalam. You too. " Jawab Damia.

" Haish lega hati aku dapat seorang adik yang baik macam ni " kata Damia perlahan. Bibirnya mengukirkan senyuman.

Jam menunjukkan pukul 11 pagi.

RING RING !!!

Telefon Damia berbunyi. Dia masih lagi berada di rumah.

" Assalamualaikum boss " kata Trisya.

" Waalaikumussalam. Kenapa Trisya ? "

" Boss tak masuk kerja ke harini ? Dah pukul 11 pagi ni " tanya Trisya.

" Saya masuk. Tapi lewat sikit. "

Trisya hanya meng'o'kan bibirnya.

" Takpelah kalau macam tu saya hang up dulu ya. Sorry ganggu boss. " Kata Trisya lagi.

" Okay. Kalau saya tak masuk juga pagi ni , maybe lepas zohor saya masuk ya. "

" Okay baik boss " Trisya menangguk.

End call.

Damia terus sambung mengemas sebelum dia pergi ke kerja. Takkan la dia nak tinggalkan rumah dalam keadaan bersepah macam ni ?

𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵Where stories live. Discover now