ᗷᗩᗷ 5

1.1K 55 1
                                    

Jam menunjukkan pukul 12 tengah hari.

TOK , TOK

" Come in " kata Damia.

" Boss Tuan Uzair nak jumpa boss sekarang. " Kata Trisya.

" Panggil dia masuk. " Arah Damia.

Trisya menangguk. Dia terus beredar keluar lalu memanggil Uzair.

" Ha ada apa ? " Laju Damia bertanya.

" Abi suruh balik sekarang. Katanya ada hal penting. Abi nak along batalkan semua meeting dan appointment untuk harini. " Jawab Uzair.

Damia terserentak.
" Hah ? "

" Takpayah nak ' hah ' sangat la along. Abi suruh kau balik sekarang juga ! " Uzair bertegas.

" Ye , ye aku balik sekarang. " Damia menangguk. Dia terus bergegas bangun untuk keluar dari biliknya itu.

" Trisya saya nak awak batalkan semua meeting dan appointment saya untuk harini. Saya tak balik ke office lepas lunch ni ya. " Kata Damia.

" Baik boss " Trisya menangguk.

" Haish kenapa pulak abi suruh aku balik sekarang ? Hal apa ? " Tanya Damia sendiri. Keningnya diangkat.

" Zayn hantar saya balik ke rumah sekarang " arah Damia.

" Baik cik muda. " Zayn menangguk. Dia terus membuka pintu kereta untuk Damia.

***

" Assalamualaikum mummy ! " Kata Rayyan tersenyum

" Waalaikumussalam. Kenapa ni yan ? Tersenyum senyum ni ? " Jawab Puan Nadia.

" Yan dah pergi jumpa keluarga Damia mummy ! Diaorang setuju ! " Dengan teruja Rayyan menjawab.

" Hujung minggu ni family Damia terus buat majlis pertunangan mummy !!! "

Puan Nadia terserentak.
" Hah ? Apa ? "

" Betul ke ni yan ? Mummy tak salah dengar kan ? " Tanya Puan Nadia teruja.

" Ya mummy. " Rayyan menangguk. Dia masih lagi tersenyum lebar.

" Kalau hujung minggu ni , memang banyak persiapan nak kena buat ni " kata Puan Nadia.

" Takpayah buat banyak persiapan sangat mummy. Keluarga Damia nak buat majlis biasa je. Simple. Just jemput ahli keluarga terdekat sahaja untuk pertunangan ni. " Balas Rayyan.

" Tapi yan --- "

" Please mummy. Yan rasa bersebab family Damia ajak family terdekat je ni. " Kata Rayyan.

" Takpelah mummy , yan masuk bilik dulu la. Yan nak rehat. " Katanya lagi.

" Ha yelah. " Puan Nadia menangguk.

" Tak sabarnya ! Tak lama lagi dah nak dapat menantu " kata Puan Nadia teruja.

***

" Assalamualaikum " kata Damia.

" Kenapa abi suruh mia balik awal ni ? " Tanya Damia. Dia hairan. Takde angin takde ribut , tapi suruh balik awal.

" Mia mari makan dulu. Lepas makan solat zohor " ajak Puan Ariana.

" Baik ibu " Damia menangguk. Dia terus berjalan pergi ke meja makan.

Setelah selesai dia makan tengah hari , Damia terus naik masuk ke dalam biliknya itu untuk membersihkan dirinya dan menunaikan solat zohor.

15 minit kemudian...

" Mana mia ? Kenapa tak turun turun lagi ? " Tanya Tuan Uwais.

" Kejap lagi turun la tu. " Jawab Puan Ariana.

𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵Where stories live. Discover now