ᗷᗩᗷ 36

410 26 15
                                    

Keesokkan harinya.

Jam 6 : 15 pagi.

RING RING !!

Rayyan terkejut dari lenanya apabila alarm yang dipasang darinya itu berbunyi. Dia terus bergegas bangun untuk pergi membersihkan dirinya terlebih dahulu sementara isterinya masih dibuai mimpi lagi.

" Tak bangun lagi ke ? " Tanya Rayyan sendiri.

" Sayang , bangun. Dah lewat ni. Kita tak solat subuh lagi ni " kejut Rayyan lembut.

" Huwaaaaa , ngantuknya " kata Damia yang menguap panjang.

" Dah pergi mandi " arah Rayyan.

Damia menangguk. Dia terus bergegas bangun untuk pergi membersihkan dirinya. Setelah itu , mereka berdua menunaikan solat subuh bersama sama.

Jam 9 pagi.

" Pagi " kata Rayyan.

" Pagi. "

" Mia ada nak makan makanan lain ke ? Kalau nak mummy boleh suruh mak Esah sediakan " tanya Puan Nadia.

" Takpelah mummy. Mia boleh makan je nasi goreng ni. " Jawab Damia.

" Betul ni ? Kalau nak , bagitahu je. Jangan malu malu. " Tanya Puan Nadia lagi.

" Ye betul mummy. " Damia menangguk.

Setelah selesai mereka semua menjamu selera , mereka semua duduk di ruang tamu itu untuk meluangkan masa bersama sama.

Jam 10 : 30 pagi.

" Mummy , kitaorang balik dulu ya " kata Rayyan sambil menghulurkan tangannya itu untuk bersalam.

" Ha yelah. Elok elok bawa kereta tu. Jaga mia ni elok elok. " Jawab Puan Nadia menangguk.

" Of course mummy. " Balas Rayyan tersenyum.

" Mia jaga diri tau " pesan Puan Nadia.

" Baik mummy. " Damia menangguk.

" Assalamualaikum " kata Rayyan.

" Waalaikumussalam. "

" Hubby , hantar sayang pergi office sekarang. " Kata Damia.

" Seriously sayang tetap nak masuk kerja juga harini ? " Tanya Rayyan terkejut.

" Ye. " Damia menangguk.

" Dah lama sangat mia cuti. Nanti nak cuti lagi. Staff kata apa pulak nanti , tahu lah boss lepastu nak cuti lama lama ikut suka hati je. "

" Yelah hubby hantarkan. Pukul 1 hubby ambil sayang. " Kata Rayyan menangguk.

" Okay deal. " Damia menangguk juga.

20 minit kemudian....

" Bye , assalamualaikum " kata Damia sambil bersalam dengan suaminya itu.

" Waalaikumussalam , bye sayang. " Jawab Rayyan sambil mengusap kepala isterinya itu. Dahi isterinya itu turut dicium juga.

" Trisya , masuk bilik saya kejap " kata Damia.

" Bb- baik boss. " Tergagap Trisya menjawab. Kepalanya dianggukan.

" Ada apa boss ? " Tanya Trisya.

" Saya ada apa apa meeting tak sekarang ni ? " Tanya Damia pula.

" Takde. Jadual boss harini free. " Jawab Trisya menggeleng.

" Itu je ke ? " Tanya Damia lagi

" Ye boss. " Trisya menangguk.

" Kalau macam tu , saya keluar dulu ya. " Kata Trisya.

𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵Where stories live. Discover now