TOK , TOK
" Assalamualaikum " kata Damia.
" Waalaikumussalam. " Jawab Puan Ariana.
" Mia dah makan ? Kalau belum , jom makan dulu " tanya Puan Ariana.
" Belum lagi ibu. Ibu makan la dulu dengan abi. Mia nak naik mandi dengan solat dulu. Lepastu baru mia makan okay. " Jawab Damia.
Puan Ariana menangguk.
Apabila tiba di biliknya itu , Damia terus pergi membersihkan dirinya dan menunaikan solat zohor. Setelah selesai , Samsung Galaxy Z Flip miliknya itu terus diambil untuk menelfon suaminya itu.
Elele nak pujuk la tu.
" Assalamualaikum " kata Damia.
" Waalaikumussalam. Ni tak sibuk ke call ? " Jawab Rayyan.
" Sayang dah balik rumah ibu la. Mr pero dah makan ? " Balas Damia.
" Dah. Sayang dah makan ? " Rayyan menangguk.
" err , belum lagi. Kejap lagi sayang makan. " Jawab Damia tersengih.
" Kenapa tak makan lagi hm ? Dah lewat ni. " Tanya Rayyan.
" Takde selera la. Dah la Mr pero takde. Kena makan sorang sorang je hm. " Jawabnya lagi.
Rayyan terkejut mendengar jawapan yang keluar daripada isterinya itu.
" Alolo siannya kat dia. " Balas Rayyan.
" Nanti bila Mr pero balik , kita makan sesama tau. Mr pero suapkan. "
" Okay. Lama lagi ke mr pero nak balik ? Rindu la. " Kata Damia.
" I miss you more sayang. Mr pero pun tak sabar juga nak balik. Nanti bila Mr pero balik , Mr pero nak peluk sayang erat erat tau. " Jawab Rayyan.
" Okay , sayang tunggu " balasnya.
" Takpelah , Mr pero dah nak kena pergi ni. Sayang jangan lupa makan tau. Bye , I miss you sayang. I love you sayang ! " Kata Rayyan.
" hm okie. Take care. I miss you too shuben. " Jawab Damia.
End call.
TOK , TOK
" Mia turun makan " kata Puan Ariana.
" Okay , kejap lagi mia turun ibu. " Jawab Damia menangguk.
5 minit kemudian....
" Dah kenapa tak makan pulak ni ? Makan mia. Janganlah main nasi tu " tanya Tuan Uwais yang menyedari Damia dari tadi langsung tidak makan itu.
" Takde selera la abi. Mia kenyang. " Jawab Damia.
Eleh mengada betul. Haritu bukan main benci , sekarang ni takde selera pulak.
" Makan la sikit mia. Nanti sakit susah pulak " pujuk Puan Ariana.
" Ke nak abi bagitahu Rayyan ? " Ugut Tuan Uwais.
" Yela , yela mia makan. " Damia menangguk.
Tuan Uwais dan Puan Ariana tersenyum.
Setelah selesai Damia makan , dia terus pergi ke ruang tamu. Remote tv ditekan.
" Esok la balik rumah. Buat apa aku duduk rumah ibu ? Sedangkan aku dah ada rumah sendiri " katanya.
" mia tengok cerita apa tu ? " Tanya Puan Ariana.
" Mia lupa la tajuk dia ibu. Tapi best cerita ni. " Jawab Damia tersengih.
YOU ARE READING
𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵
RomanceSpin off She's The One. Status : Complete 𝘉𝘖𝘖𝘒 | 2 Syed Rayyan Hakim | Tuan Damia Arissa Kim Syed Rayyan Hakim - Seorang lelaki yang bekerjaya. Seorang lelaki mempunyai perwatakkan dingin dan kacak. Soft spoken dan sweet talker apabila bersama...