ᗷᗩᗷ 11

795 45 14
                                    

2 bulan kemudian...

Jam 9 pagi.

Damia turun ke bawah untuk bersarapan pagi bersama sama. Selepas selesai Damia bersarapan , dia terus bergegas bangun untuk pergi kerja.

" Ibu mia pergi kerja dulu tau " kata Damia.

" Ha yelah. Hati hati. " Jawab Puan Ariana menangguk.

30 minit kemudian....

" Morning boss " kata Trisya.

" Morning Trisya. Masuk bilik saya kejap. " Jawab Damia.

" Baik boss " Trisya menangguk.

" Ada apa boss ? " Tanya Trisya.

" Jadual saya macam mana harini ? " Tanya Damia pula.

" Oh , jadual boss pukul 11 pagi nanti boss ada meeting dengan TH Empire. Lagi satu pukul 3 petang. Itu je jadual boss untuk harini. " Jawab Trisya tersenyum.

" Okay. Thanks. Awak boleh keluar. " Balas Damia menangguk.

" Welcome boss. " Kata Trisya menangguk. Dia terus keluar daripada bilik Damia.

Setelah Trisya beredar daripada biliknya itu , Damia terus bergegas menyiapkan kerjanya sebelum dia keluar meeting pada pukul 11 pagi nanti.

2 jam kemudian...

TOK , TOK

" Boss , dah nak pukul 11 ni " kata Trisya.

Damia terserentak.
" Hah ? "

" Kalau macam tu saya pergi dulu lah " kata Damia yang sudah kelam kabut itu. Dia terus mengambil file dan handbag sebelum bergegas keluar dari biliknya itu.

Trisya hanya menangguk

" Zayn hantar saya pergi TH Empire sekarang ! " Kata Damia.

" Baik cik muda. " Jawab Zayn menangguk.

" Saya nak awak bawa kereta ni selaju yang boleh. Lagipun saya hampir terlewat ni " arah Damia.

" Insya-Allah cik muda. "

***

" Haish mana along ni tak sampai sampai lagi ? " Kata Uzair. Dia sudah mula kehulu kehilir.

" Tuan Damia dah sampai ke belum ? " Tanya Uzair.

" Belum lagi Tuan Uzair. Mungkin dalam perjalanan. " Jawab Amirah.

" Dah lewat ni. Takpelah bagi masa lebih kurang 20 minit lagi. " Kata Uzair perlahan.

15 minit kemudian....

" Saya minta maaf sangat sangat sebab terlewat sikit " kata Damia. Kepalanya masih menunduk.

" It's okay Tuan Damia. Can we start now our meeting ? " Jawab Uzair menangguk. Dia faham kakaknya itu jika terlalu peka membuat sesuatu perkara dia akan menjadi kelam kabut untuk membuat perkara selepasnya itu.

Damia menangguk.

Jam 1 tengah hari.

" Okay kalau ada apa masalah nanti , Tuan Uzair boleh bagitahu dekat PA saya ya. Thank you for this meeting. " Kata Damia tersenyum.

" Baik. Welcome. " Jawab Uzair menangguk.

" Baiklah semua boleh bersurai. " Kata Uzair.

Semua pekerjanya itu menangguk lalu terus keluar daripada bilik meeting untuk pergi makan tengah hari.

" Jom kita lunch sekali along. " Ajak Uzair.

" Okay , boleh tapi kau belanja. " Jawab Damia menangguk.

𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵Where stories live. Discover now