ᗷᗩᗷ 18

763 40 7
                                    

Keesokkan harinya.

Jam 6 pagi.

RING RING !!

Damia terus bergegas bangun apabila alarm yang dipasang darinya itu berbunyi. Dia terus bangun untuk pergi membersihkan dirinya lalu menunaikan solat subuh bersama sama.

Jam 9 pagi.

Damia dan Rayyan terus turun ke bawa untuk bersarapan pagi sebelum pergi ke rumah Tuan Uwais. Semua bagasi telah pun diletakkan di hadapan pintu utama.

" Mummy , daddy kitaorang balik dulu ya " kata Rayyan. Dia terus bersalam dengan ibu bapanya itu. Damia juga turut bersalam dengan ibu bapa mertuanya itu.

" Ha yelah. Elok elok bawa kereta tu. " Jawab Syed Adam dan Puan Nadia menangguk.

" baik daddy. " Rayyan menangguk.

" Pak ngah balik dulu tau Haura. Lain kali kita jumpa lagi tau " kata Rayyan. Tangganya mengusap kepala Haura.

" Okay pak ngah. Bye ! " Jawab Haura menangguk. Tangannya melambai ke arah Rayyan dan Damia.

" I coming home ibu !! " Jerit Damia di dalam hatinya.

****

2 jam kemudian...

" Finally kita selamat sampai " kata Rayyan.

Damia menangguk tersenyum.

TOK , TOK

" Assalamualaikum " kata Rayyan dan Damia serentak.

" Waalaikumussalam. " Jawab Puan Ariana.

" Ha sampai pun. Masuk la Rayyan , mia. " Kata Puan Ariana.

" Amboi ibu semenjak dah ada menantu ni , menantu yang dia tarik masuk dulu ek ? Anak sendiri ni tengok macam tu je. " Kata Damia.

" Takkan la cemburu kot mia ? " Tanya Tuan Uwais yang sudah tergelak kecil itu.

" Takpe , mia ada abi !! " Jerit Damia.

" Eh , abi tu ibu punya ye. Rayyan ni mia punya. " Balas Puan Ariana.

" Dah pergi naik masuk bilik dulu. Nanti turun lunch. " Kata Puan Ariana dan Tuan Uwais.

" Baik ibu , abi. " Mereka berdua menangguk. Butang lift terus ditekan untuk naik ke biliknya.

" Penatnya harini " kata Damia. Dia terus merebahkan badannya di katil.

" Wow ! Cantiknya bilik dia " puji Rayyan.

" Dah kenapa tercegat lagi dekat situ ? Memang nak duduk dekat situ je ke ? " Tanya Damia.

Rayyan terserentak.
" Hah ? "

" Dah nak masuk la ni. " Jawab Rayyan tergagap.

" Seriously ni bilik tesoro ? " Tanya Rayyan terkejut.

" Yelah. Takkan la bilik ibu dengan abi pulak. " Perli Damia.

Dia terus bangun pergi mengambil towel untuk membersihkan dirinya dahulu.

" Mia pergi mandi kejap. Mr pero duduk la dulu. Tengok tengok ke " kata Damia.

Rayyan menangguk.

Jam 12 : 30 tengah hari.

TOK , TOK

" Along , abang yan turun makan. " Kata Danial.

" Ye , ye kejap lagi aku turun. " Jawab Damia menangguk.

" Pak ngah !!! " Jerit Damia. Dia terus berlari pergi ke arah Ikhwan. Tangannya terus dihulur untuk bersalam.

" Kau tengok anak kau ni Ari. Sama je macam kecil. Tak berubah ubah " kata Nik Ikhwan.

𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵Where stories live. Discover now