ᗷᗩᗷ 35

449 29 28
                                    

Keesokkan harinya.

Jam 6:15 pagi.

RING RING !!

Damia terkejut dari lenanya apabila alarm yang dipasang darinya itu berbunyi. Dia terus bergegas bangun untuk pergi membersihkan dirinya selepas suaminya selesai membersihkan dirinya terlebih dahulu sebentar tadi.

Apabila Damia selesai membersihkan dirinya itu , mereka berdua terus menunaikan solat subuh bersama sama.

Jam 9 pagi.

" Sayang dah turun ? " Tanya Rayyan.

Damia hanya menangguk tersenyum.

" Jom breakfast " ajak Rayyan.

" Susahkan hubby je buatkan breakfast ni " kata Damia.

" Mana ada susah. " Laju Rayyan menggeleng.

" Mia boleh je masakkan breakfast tadi " kata Damia lagi.

" No ! Tak boleh ! " Kata Rayyan.

" Hubby tak benarkan " tegas Rayyan. Tajam renungan matanya itu.

" Ala tapi mia suka masak. " Jawab Damia.

" No ! Tak boleh. Hubby tetap takkan benarkan sayang masak. Kalau nak masak pun still dalam pantauan hubby. Dah duduk makan. " Tegasnya lagi.

Damia hanya menangguk. Dia terus melabuhkan punggungnya duduk di atas kerusi.

" Kau memang nak cari pasal dengan aku kan ? Takpe , takpe kau tengok la nanti " kata Damia di dalam hatinya.

Setelah selesai Damia bersarapan pagi , dia terus bersalam dengan suaminya itu.

" Nak apa ? " Tanya Rayyan.

" Nak salam. " Jawab Damia.

Rayyan menangguk. Dia terus menghulurkan tangannya itu.

" Sayang dah nak pergi kerja ke ? Hubby hantarkan ya " tanya Rayyan lagi.

" Ha'ah. Eh tak payah la. Susahkan je. Baik buat kerja rumah je kan. " Jawab Damia menangguk. Dia terus berjalan keluar dari rumah.

" Confirm ni merajuk ni " kata Rayyan perlahan.

" Alahai senang je nak pujuk bini. Bukannya susah sangat pun. " Katanya terkejut.

Senang ye ? Takpe kau tengoklah nanti.

***

" Morning boss " kata Trisya.

" Morning. " Jawab Damia. Dia terus berjalan masuk ke dalam biliknya itu.

" Dah kenapa dengan boss ni ? Lain macam je. " Tanya Trisya sendiri. Keningnya diangkat.

" Ishhh geram betul la mama dengan baba tu. Semua benda la dia tak bagi buat " bebel Damia sendiri.

" Kalau lah lelaki tu boleh mengandung kan nak juga aku bagi dia rasa macam mana jadi seorang perempuan yang tak boleh buat apa apa kerja sepanjang mengandung ni. Ha rasain lo. " Kata Damia.

Satu jam kemudian....

TOK , TOK

" Masuk. " Kata Damia.

" Yes , Trisya. "

" Boss ada meeting dengan semua staff kejap lagi tau. " Kata Trisya pula.

" Okay. Kejap lagi saya datang. " Jawab Damia menangguk.

" Erm lagi satu , buat masa sekarang ni saya akan masuk kerja half day je setiap hari. So meeting or appointment saya sebelah petang tu sila batalkan ya. Takpun buat waktu pagi sahaja. " Balas Damia.

𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵Where stories live. Discover now