ᗷᗩᗷ 41

466 23 5
                                    

Keesokkan harinya.

Jam 6:15 pagi.

RING RING !!

Damia terkejut dari lenanya apabila alarm yang dipasang darinya itu berbunyi. Dia terus bergegas bangun untuk pergi membersihkan dirinya dan menunaikan solat subuh bersama sama.

Setelah selesai Damia menunaikan solat subuh , dia terus membuka Samsung Galaxy Z Flip miliknya itu.

Ting !!!!!

*100 missed call from hubby*
*80 message from hubby*

" Maafkan mia hubby. Mia terpaksa. " Kata Damia yang sudah menangis teresak esak itu.

" Eh mia kenapa ni ? Kenapa kau nangis ? " Tanya Anis panik.

" Takde pape la. " Jawab Damia menggeleng. Dia terus mengelap air matanya itu.

" Kau jangan tipu aku mia. " Kata Anis.  Tajam renungan matanya itu.

" Yelah. Aku rindukan suami aku. " Jawab Damia lagi.

" Habistu kenapa tak call je ? Call je la. " Tanya Anis lagi.

" Tak boleh. Aku tak boleh call dia. " Damia menggeleng.

" Kau gadoh ke ? " Tanya Anis. Keningnya diangkat.

" Mana ada gadoh. Aku datang sini cuma nak tenangkan diri buat masa sekarang ni. Aku rasa tak boleh muka dia. " Jawab Damia.

" Oh faham. Aku malas la nak tanya lebih lebih. " Balas Anis menangguk.

" Eh jom la kita pergi makan dulu. Aku hampir lupa tau. Masuk bilik kau nak panggil je " kata Anis tersengih.

" Ha yelah. Jom. " Damia menangguk. Dia terus berjalan keluar dari biliknya itu.

Setelah selesai Damia bersarapan pagi , dia hanya duduk di ruang tamu sambil menonton tv sahaja.

30 minit kemudian....

" Mia nak makan apa tengah hari ni ? Bonda boleh tolong masakkan " tanya Mak Timah.

" Tak kesah la bonda. " Jawab Damia.

Mak Timah hanya menangguk tersenyum. 

" Erm bonda , kalau mia nak keluar kejap boleh tak ? " Tanya Damia tersengih.

" Keluar gi mana ? " Tanya mak Timah. Keningnya diangkat.

" Jalan jalan kejap dengan Anis. Boleh la bonda. " Jawab Damia yang masih tersengih lagi.

" Ha yelah. Pergilah. Tapi jangan balik lewat tau " balas Mak Timah menangguk.

" Okay , maseh bonda " kata Damia tersenyum.

Mak Timah menangguk.

" Jom Anis " kata Damia. Dia terus menarik lembut tangan Anis.

Anis menangguk. Dia hanya mengikuti langkah Damia sahaja.

" Ni nak pergi mana ? " Laju Amierul bertanya. Keningnya diangkat.

" Keluar kejap. Pergi jalan jalan. " jawab Anis.

" Aku hantarkan " kata Amierul.

" Eh tak payah susah susah. Zayn je yang hantarkan " kata Anis pula.

Amieriul hanya menjeling.

" Takpelah kitaorang dulu. Saya taknak susahkan awak. Lagipun Zayn ada. " Balas Damia pula.

" Kita nak pergi mana ni Puan muda ? " Tanya Zayn.

" Pergi chalet semalam. " Jawab Damia.

" Baik. " Zayn menangguk.

𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵Where stories live. Discover now