2 bulan kemudian....
Jam 6 : 15 pagi.
RING RING !!!
Damia terkejut dari lenanya apabila alarm yang dipasang darinya itu berbunyi. Dia terus bangun untuk pergi membersihkan dirinya dan menunaikan solat subuh.
Setelah selesai dia menunaikan solat subuh , dia duduk di atas katil seketika.
" Kenapa aku rasa tak sedap badan je ek sehari dua ni ? " Tanya Damia sendiri.
" Uwerk , uwerk. "
Damia terus bergegas pergi ke singki.
" Apa pasal juga aku asyik rasa nak muntah muntah je ni ? "
" Ke aku ada salah makan ni ? "
Jam 9 pagi.
" Uwerk , uwerk "
RING RING !!!
" Siapa pulak la yang call ni ? " Tanya Damia. Dia terus berjalan pergi ke meja makan untuk mengambil sambung Z Flip miliknya yang berada di atas meja makan.
" Assalamualaikum sayang " kata Rayyan.
" Waalaikumussalam. " Jawab Damia.
" Sayang dah breakfast ? Dah pergi kerja ? " Tanya Rayyan.
" Baru je lepas breakfast. Kejap lagi pergilah kerja. " Jawab Damia lagi.
" Mr pero dah breakfast ke ? Bila Mr pero nak balik ? " Tanya Damia pula.
" Tengah breakfast sekarang ni. Esok. Sayang tunggu okay. Tak lama pun. " Jawab Rayyan.
" Okay. Cepat sikit tau. Mia rasa tak sedap badan sangat ni " balas Damia.
" Kenapa ? Sayang tak sihat ke ? Dah pergi klinik ? " Tanya Rayyan panik.
" Tak tahu lah -- " belum sempat lagi Damia menghabiskan ayatnya , dia terus bergegas pergi ke arah singki.
" Sayang ? "
" Ye. "
" Sayang okay tak tu ? Sayang pergi klinik sekarang la. Mr pero risau la. " Tanya Rayyan lagi.
" Okay je. Mungkin tersalah makan je ni. Mr pero janganlah panik sangat. Takde apa apa pun. Ye nanti sayang pergi klinik. " Jawab Damia.
" Macam mana Mr pero tak panik ? Cuba bagitahu. Tadi masa kita tengah call , sayang tiba tiba nak muntah. Dengar cakap Mr pero , pergi klinik sekarang. Kalau tak sihat cuti. Muktamad. " Balas Rayyan.
" Mr pero relax okay. Ye dah nak pergi ni. " Damia menangguk.
" Apa apa update Mr pero okay. Assalamualaikum " kata Rayyan.
" Okay , waalaikumussalam. Take care. " Jawab Damia.
" You too sayang. I love you sayang ! " Balas Rayyan.
End call.
" Zayn hantar saya ke klinik Dr Clarissa sekarang " arah Damia.
" Baik puan muda. " Zayn menangguk.
***
" Dr Clarissa ada ? " Tanya Damia.
" Ada. Tuan Damia nak jumpa ke ? " Jawab nurse itu menangguk.
Damia menangguk.
" Boleh saya masuk ? " Tanya Damia lagi.
" Boleh. Pergilah. " Jawab nurse itu lagi.
YOU ARE READING
𝘊𝘌𝘖 𝘔𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘔𝘳 𝘗𝘪𝘭𝘰𝘵
RomansaSpin off She's The One. Status : Complete 𝘉𝘖𝘖𝘒 | 2 Syed Rayyan Hakim | Tuan Damia Arissa Kim Syed Rayyan Hakim - Seorang lelaki yang bekerjaya. Seorang lelaki mempunyai perwatakkan dingin dan kacak. Soft spoken dan sweet talker apabila bersama...