الفصل الواحد والعشرين.

448 37 2
                                    

البارت ده من اهم بارتات الروايه وانا بجهزه من زمان اتمني ينال اعجبكم وكمان انا بعتذر علي تأخيري المستمر بس خلاص بعد كده هرجع انزل بانتظام وانا عارفه اني خسرت قراء كتير لروايه وانا بعتذر علي ده بس انا كمان بشكر كل اللي لسه معايا لحد دلوقتي❤💕.

صلو علي نبي الرحمه🤗💕.

_____________________________

كان  ينظر لياسر بصدمه وعدم اقتناع فكيف تزوج ياسر وهو صديقهم ولم يعزمهم ابدا ويبدوا علي تلك الفتاه الفقر الشديد من ملابسها التي اتت بها فكيف لفاطمه السماح لشباب عائلتها النجيبه بازواج بمثل تلك الفتاه ليردف بتشنج. "مراتك، مراتك ازاي يعني يا ياسر لموخذه اتجوزتها في بنك الحظ ولا بطيبه قلبك، دحنا عمرنا مسمعنا انك مصاحب انثي اساسا فجاه كده اتجوزت."

لتحرك اميره شفتيها يمينا ويسارا في حركه شعبيه وهي تردف بسخريه. "يمكن عرفي او في السر يا فارس متحرجهوش بقا الله."

ليرمقها فارس برفض وهو ينظر لياسر الذي تتمني لو تنشق الارض وتبتلعه وهو يفكر ما هي الطريقه التي سوف تقتله بها فاطمه او حتي يحيي ليمهد الموضوع لعقله، ولكنه اردف بنبره واثقه زائفه." لا مانا يعني متجوزها في ال السر ي يعني يا فارس. "

بينما اتسعت اعين فارس بصدمه وهو لا يصدق هل حقا ياسر متزوج ولكن كيف حدث هذا ليس من اخلاقه ابدا وايضا هو بحياته لم يعارض قانون من قوانين فاطمه الموقره اذا كيف ولكنه ابتسم ابتسامه بلاستيكيه وهو يردف بتهكم. "لا ولله يعني انت فعلا متجوز انا مش مصدق وصل بيك جنانك لحد فين طب وفاطمه هتعمل فيها ايه دي اكيد هتقتلك."

ليقول ياسر بتسرع غبي. "لا مهو انا لسه هقولها ولما نبقي نعمل فرحنا هنبقي نعزمكم."

ليرفع فارس حاجبه بعدم اقتناع وهو يقول بسخط. "ماشي يا صحبي هحاول اصدقك ومتقلقش هنيجي نحضر فرحك ده لو اتعمل يعني ومتعملش بداله جنازه، وياله اعقبال فاطمه." اردفها بسخريه وهو يخرج من الغرفه وخلفه اميره بينما تركوا ياسر ينظر في اثرهم بصدمه شديده وهو يقول بتلعثم ورعب. "انا خلاص كده هموت اكيد فاطمه هتقتلني."

ليلطم علي وجنته وهو يردف بنبره موشكه علي البكاء. "يا خساره شبابك اللي راح يا ياسر هتموت قبل ما تخش دنيا يحستك السوده ياما."

ليلتفت لينظر لتلك النائمه وهو يقول بتشنج." يعني مش كفايه انك اترميتي قدامي عربيتي ياله تستهلي اهي فاطمه هترميكي من الدنيا كلها. "

***************************
بينما دخلت صافي خلف عمر الي مكتبه وهي تتقدم لتجلس امامه علي المكتب واضعا قدم فوق اخري وهي تردف بسعاده. "ها يا عمر هنبدي بايه"

الأقدار الخادعهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن