🎧 Now Playing 🎧
Miracle By Seventeen Woozi°°°
"
Apesal abang aku tak sampai lagi ni?Janji nak datang sebelum pukul 4 sekarang dah pukul 4:30 "
Jiyeon hanya memerhati rakannya yang sedang membebel sambil menghirup kopi lattenya.
Jiyeon dan latte berpisah tiada.
" Mungkin jalan tengah sesak ke sekarang.Lagipun lagi beberapa hari nak sambut Chuseok mesti ramai tengah on the way balik ke kampung ke. Who knows? "
Sudah setengah jam mereka terkandas di Incheon airport kerana Jeongwoo masih tidak menjemput mereka.
Sudahlah penat dengan penerbangan 18 jam lepastu kena janji korea dengan anak lelaki Park ini lagi menambahkan kepenatan.
" Eh Jiyeon , Jihyo kenapa still kat sini? "
Mereka berdua berpaling ke arah suara yang menegur itu.
" Eh Junghwan.Ni hah abang aku kata on the waylah last-last tak sampai-sampai lagi. "
Semakin Junghwan mendekati mereka , semakin itulah jantung Jiyeon semakin berdegup kencang.
" Woi anak Yoon tahulah pakwe kau kat depan mata tapi jangan usya sampaikan kopi kau nak sujud lantai. "
" E-eh mana ada aku usya... " Jiyeon dengan segera mengubah kedudukan dia dengan menghadap ke arah lain.
Junghwan hanya tergelak kecil memandang gelagat buah hatinya itu.
" Kalau macam tu jomlah tumpang aku dah alang-alang kita sekampung. "
" Eh boleh je lagipun aku ta- AUCH WOI SAKITLAH "
Jihyo menjeling Jiyeon yang menekan kakinya dengan tumit kasutnya.
" Eh tak pe la Hwan.Aku rasa Jeongwoo nak sampai dah- ADOI! "
Jihyo membalas kembali dengan menampar belakang kepala Jiyeon sehingga rakannya itu hampir terdorong ke hadapan.
" Jomlah lagipun driver aku je yang datang ambil parents aku tak ikut sibuk dengan kerja diorang. "
" Ha dengar tu Ji.Mak ayah mentua kau mana ikut sekali jadi usahlah tuan puteri nak shy shy cat sangat. "
Jiyeon hanya mampu mengpasrah dengan perangai rakan baiknya.Dia memandang Junghwan buat seketika sebelum mengatakan sesuatu
" Aish ye la.Jom gerak sekarang kang jalan makin sesak. "
°°°
" Woi Woo kau tak gi ambil adik kau kt airport ke? "
Chan menepuk bahu Jeongwoo yang masih dibuai mimpi di biliknya itu.
" Sekarang pukul berapa? " Tanya Jeongwoo , masih mamai.
" 5 petang dah woi.Dah sejam diorang terkandas kat airport. "
" WEYH ADUH MAMPUSLAH AKU MACAM N- "
" MAK ABAH ANAK KESAYANGAN MU SUDAH PULANG~ "
Chan dan Jeongwoo berpandangan sesama sendiri sebelum Chan tersenyum sinis.
" Goodluck hadap adik kau tata~ "
Chan segera meninggalkan bilik Jeongwoo , mengabaikan sepupunya yang masih memanggilnya.
Namun , ketika dia sedang berjalan ke dapur ,
" ADUH SAKITLAH JIH- "
" EH MAAF-MAAF SAYA TAK SENG- "
Bungkam.Hanya perkataan itu yang dapat menjelaskan situasi sekarang.
Yoon Jiyeon dan Lee Chan
Terlanggar antara satu sama lain buat kali kedua.
" A-awak? "
Jiyeon masih dalam fasa terkejut.Dia tidak sangka dia akan bertemu dengan jejaka ini lagi di Iksan.
" Ji-jiyeon? "
Seperti Jiyeon , Chan juga tidak sangka dia akan bertemu dengan bidadari yang pernah terlanggar dengannya di York.Di kampung halamannya.
" Ni apahal tengah buat drama tak berbayar kat dapur rumah aku? "
Jiyeon dan Chan tersentak, terus mengubah posisi mereka dan ketawa janggal , tidak mampu menghadap muka sesama sendiri.
" N-ni ke kawan kau Hyo? "
" Yes.Jiyeon perkenalkan ni sepupu aku Chan dan Chan perkenalkan ni kawan aku Jiyeon. "
' oh nama dia Chan rupanya. " Gumam Jiyeon.
" Ah Chan mana abang aku? "
Soalan Jihyo mengundang ketawa Chan menyebabkan Jiyeon merasakan sesuatu yang asing.
Dup dap dup dap
Ya jantungnya berdegup kencang selepas mendengar gelak Chan itu.Namun jantungnya tidak berdetak selaju itu ketika berada dekat dengan Junghwan.
" Dia dalam bilik dialah.Tengah fikir macam mana nak hadap kau yang garang macam singa lagi ni. "
" Ha memang patut dia fikir.Haraplah dia dah habis berfikir sekarang sebab aku nak pergi serang dia.Siap kau Park Jeongwoo. "
Jihyo melangkah pergi ke arah bilik abangnya dengan muka menahan geram dan tidak lupa juga ,
Gerakan taekwondonya.
Setelah bayangan Jihyo hilang dari pandangan , Chan berhenti tergelak dan sekali lagi suasana menjadi janggal.
" U-uh so seperti apa yang Jihyo cakap , my name is Chan.Lee Chan.It's nice to meet you again , Yoon Jiyeon "
" Nice to meet you again too , Lee Chan. "
°°°
TBC
YOU ARE READING
Flower | Lee Chan
FanfictionCinta? Itulah yang dialami oleh segelintir pasangan ketika sedang dimabuk cinta. Namun tidak bagi pasangan ini Taman di sebuah bandar bernama York menjadi saksi kepada mereka yang jatuh cinta pandangan pertama. " Never knew I'll meet someone beauti...