🥀 15 🥀

136 16 0
                                    


Now Playing
🎧 Limbo - Lee Know ( Straykids ) 🎧

°°°

Sudah 5 jam mereka menunggu namun tiada petanda bahawa pintu bilik pembedahan tersebut akan buka.

Sekarang mereka hanya bertawakal dengan apa keputusan yang bakal keluar.

Semenjak dari tadi Chan masih utuh membaca Al-Quran yang dibawanya manakala Jieun bersandar di bahunya sudah hanyut dibuai mimpi , kepenatan setelah hampir seharian dia mengeluarkan air mata.

Manakala Jeongwoo dan Jihyo yang sampai 2 jam yang lalu juga menunggu di ruang itu.Sama seperti Jieun Jihyo juga sudah hanyut dibuai mimpi dan jadikan bahu abangnya sebagai tempat bersandar.

" Chan , kalau kau penat tidurlah aku boleh tunggukan result untuk kau. "

Chan yang hampir terlelap tersentak lalu memandang Jeongwoo yang kini memandangnya dengan riak muka risau.

" Tak pe la Woo lagi sikit je aku nak habiskan juzuk ni. "

Jeongwoo memandang sekilas Jieun sebelum memandang Chan semula.Dia merasakan bahawa mereka berdua memang hebat kerana dapat menempuhi segala cabaran yang dilalui bersama.

Dia mengeluh kecil.Kalaulah dia boleh jadi seperti mereka mungkin dia tidak akan jadi seperti ini.

Ah , sial kenapa dia masih terfikir tentang itu..

Klek!

Kedua-dua pemuda itu memandang ke arah pintu bilik pembedahan yang terbuka , menampakan seorang doktor menapak keluar dari bilik itu.

Apabila melihat doktor itu menuju ke arah mereka , Chan dan Jeongwoo segera kejutkan Jieun dan Jihyo yang sedang dibuai mimpi.

" Saya mencari ahli keluarga kepada pesakit Yoon Jeonghan. "

" S-saya adik dia doktor.Ada apa-apa yang berlaku ka? "

Biarpun masih dibuai rasa mengantuk namun selepas sahaja doktor lelaki itu menyebut nama abangnya , Jieun tahu telah tiba masanya untuk mengetahui tentang abangnya.

" Saya doktor Hwang Minhyun yang baru sahaja merawat abang kamu dan terdapat dua berita tentang dia.Satu berita baik dan satu berita buruk. "

Mereka berempat saling berpandangan sesama sendiri.

" Erk- berita baik dan berita buruk?Maksud doktor? " Tanya Jihyo

" Berita baiknya adalah kami berjaya mengeluarkan peluru yang ada di badan pesakit Yoon Jeonghan dan dia bernasib baik kerana peluru itu hanya terkena pada abdomennya namun berita buruknya ialah dia masih tidak sedarkan diri dan berkemungkinan besar dia dalam keadaan koma tetapi jangan risau dia mungkin hanya mengalami koma dalam masa yang singkat jadi berdoalah baik-baik. "

Setelah selesai mendengar penjelasan dari doktor Minhyun , Jieun hampir rebah namun sempat dipikul oleh suaminya.

" C-chan , Je-jeonghan... "

" Shh , just like what I say before , everything's going to be fine flower... "

Ya Allah semoga semua baik-baik sahaja

°°°

" Eh Heeseung tak sangka jumpa kau dekat sini. "

Heeseung yang sedang membelek barang yang ingin dibelinya memusingkan kepalanya , melihat Jeongwoo sedang berjalan ke arahnya.

" Kau macam tak kenal aku. "

Pemuda yang lebih muda itu hanya ketawa kecil lalu memandang barang yang dipegang Heeseung.

" Ramyeon with spam again huh? "

Heeseung tersenyum kecil.Memang pemuda itu masih lagi ingat tentang kesukaaannya.

" My ways to release stress.Ah by the way mentang-mentang la aku ni baru je nak sambung degree kau dah tak panggil aku hyung ye. "

" Ye la , Heeseung hyungku yang ku sayangi. "

Ayat tersebut mengundang ketawa dari kedua-dua pemuda itu.Ayat tersebut mengundang memori pahit dan manis mereka berdua.

" How's your group?Still in contact or no? "

Jeongwoo mendiamkan diri.Dia mengeluh kecil sebelum memandang gelang di tangannya.

" Aku just in contact dengan Junghwan dan Jaehyuk hyung je , Haruto dengan Asahi hyung entah lesap ke mana. "

Heeseung memandang muka Jeongwoo yang sekarang kelihatan sedih.Nampaknya dia sudah tersalah cakap.

" Kau...masih tak boleh maafkan diorang? "

Jeongwoo mengeluh kecil lalu menggelengkan kepalanya.

" Just try to forgive them Woo.Aku tahu aku bukan sesiapa untuk cakap macam ni but jangan disebabkan hal itu kau menghilangkan diri Woo... "

Jeongwoo hanya mampu mendiamkan diri.Betul apa yang Heeseung cakap sebentar tadi , dia harus membuang trauma itu kerana mereka tidak bersalah dalam hal itu.

Haruskah dia?

°°°

TBC

sorry for the late update guys kinda busy these days :(




Flower | Lee Chan Where stories live. Discover now