Now Playing
🎧 You Broke Me First - Tate McRae 🎧°°°
" Shuji?Really Yoon Jeonghan? " Joshua tersenyum sinis.
Lelaki berambut blonde itu meninggung di hadapan Jeonghan yang kini menatapnya dengan pandangan sayu.
" Tak sangka ya kau masih panggil aku dengan nama tu after everything that happened before... "
" Shuji please tu bukan salah Cheol... " Jeonghan merayu namun Joshua hanya ketawa sinis.
" Well... sebab dialah maruah aku tercalar Han!Dialah penyebab adik kesayangan kau reject aku! "
Sekarang Jeonghan dapat melihat betapa marah dan dendamnya kawan baiknya yang sudah lama dipendam.Dengan urat-urat yang sedang timbul memang Joshua sekarang telah meluahkan segala-galanya.
" But , that is not your excuse to kill him , Shua.At least listen to him first... "
" Memang patut aku bunuh dia.Dia dah calarkan maruah aku. "
Jeonghan terdiam.Sayang macam mana sekali pun dia terhadap kawan baiknya itu , dia juga berasa kesal dengan tindakannya yang telah membunuh Seungcheol.
" Kenapa kau macam ni Shua...Ni bukan Joshua yang aku kenal... Please I really need your old self back... "
Jeonghan menangis sepuas hatinya namun Joshua mengendahkannya.Ya pemuda itu berasa amat kesal sekali akan tindakan lelaki berambut blonde itu.
" Joshua kau dah lama mati Jeonghan.Yang ada di depan mata kau sekarang adalah Hong Jisoo , not Hong Joshua. "
Manakala Jaehyuk hanya melihat akan keadaan itu.Dia sendiri telah melihat keadaan di mana Joshua telah membunuh Seungcheol namun dia tidak berani untuk memberitahu kepada Jeonghan kerana dia tahu keadaan abangnya marah lebih jauh menyeramkan daripada Jieun.
Namun nasi telah menjadi bubur.
" Shuji please... "
Esakan Jeonghan semakin lama semakin kuat.Buat pertama kalinya dia telah menunjukkan sisinya yang lemah.Teramat lemah bagi mereka yang sudah lama mengenalinya sebagai Jeonghan yang jarang menangis.
" Sudahlah Jeonghan.Kau menangis darah sekalipun aku tak kesah sebab Cheol takkan kembali. "
" DIA AKAN MASIH HIDUP KALAU KAU TAK BUNUH DIA HONG JISOO! "
Bebola mata Joshua membesar tatkala Jeonghan menengkingnya.Tak pernah lagi dia melihat Jeonghan dalam keadaan sebegitu.
" KAU TAK TERFIKIR KE APA YANG DIA DAH BUAT DEKAT KAU?! SIAPA YANG DAH SELAMATKAN KAU DARI KONCO-KONCO YANG HAMPIR BUNUH KAU HARITU? SIAPA SHUJI?! "
Joshua terdiam.Matanya yang tadi seperti helang berubah menjadi sayu.
" Dia sanggup jadikan badan dia sebagai perisai daripada kau terkena tumbukan dari konco-konco tu Shuji... Dia sanggup bohong dekat tunang dia kata dia tak sihat sedangkan dia tengah tahan sakit lepas selamatkan kau.D-dia... "
Jeonghan tidak mampu meneruskan kata-katanya.Bayangan Seungcheol dalam berlumuran darah terniang-niang di dalam fikirannya.
Manakala kedengaran esakan dari mereka yang dari tadi hanya menjadi penonton drama tak berbayar itu.
YOU ARE READING
Flower | Lee Chan
FanficCinta? Itulah yang dialami oleh segelintir pasangan ketika sedang dimabuk cinta. Namun tidak bagi pasangan ini Taman di sebuah bandar bernama York menjadi saksi kepada mereka yang jatuh cinta pandangan pertama. " Never knew I'll meet someone beauti...