🥀 21 🥀

85 9 0
                                    


Now Playing
🎧 Biarkanlah - Drama Band 🎧

°°°

" Kau rasa dia akan maafkan aku tak Chan? "

Chan hanya ketawa kecil.

" Fyi , I don't know what to say.But don't worry. aku kenal Jihyo tu macam mana.Kalau dia sayang sangat dia akan maafkan unless kau buat something yang mungkin dia tak dapat maafkan. "

Heeseung mengangguk.Dia mengusap lehernya yang lenguh sebelum telefonnya berbunyi menandakan ada mesej masuk.

Dia merasa takut selepas melihat nama yang terpapar di skrin telefonnya.

Park Jeongwoo.

Namun begitu sebaik sahaja pemuda itu membuka mesej tersebut , dia merasa amat menyesal dan marah.

" Chan.... "

" What? "

Namun Heeseung tidak menjawab tetapi Chan dapat melihat muka Heeseung yang kelihatan ketat dan sedang menahan amarah.

" Kau ikut aku ke Jepun boleh? "

" Asal ni Hee.Cuba bagitahu aku benda apa. "

" Jeongwoo... "

Chan tersentak.Jeongwoo?Sepupunya?

" K-kenapa dengan Woo? "

" Woo kena culik."

" Astagfirullah Al-Azim... "

Chan dapat merasakan bahawa dunianya merasa gelap buat seketika.

" But more worse is...











Asahi dengan Haruto pun kena culik juga. "

°°°

" Ya Allah mana diorang ni. "

Jieun berbolak-balik di ruang tamu itu mengundang rasa bersalah pada diri Jihyo.

" Ji , kau duduk dulu.Dari tadi kau asyik ke sana ke sini.Risau aku tau. "

Jieun mengeluh kasar sebelum menghempaskan dirinya ke atas sofa.

" Tak sekarang ni dah nak dekat 5 jam tau dia keluar.Dahlah tak angkat call. Tak pernah dia buat perangai macam ni. "

Jihyo hanya mampu mendiamkan diri melihat rakan baiknya yang kelihatan amat risau sekali akan suaminya itu.

Alangkah baiknya kalau teman lelakinya juga seperti Jieun.

TING!

Jihyo mencapai telefonnya yang berada di atas meja lalu terkejut selepas melihat nama yang menghantar mesej tersebut.

Abangnya , Park Jeongwoo.

Namun , mesej yang baru sahaja gadis itu dapat bukanlah mesej yang dia inginkan.

WOONIE :>

*Sent a photo*

KALAU KAU NAK ABANG KAU DENGAN KAWAN-KAWAN DIA HIDUP HANTAR 1 JUTA WON.AKU BAGI TEMPOH HANYA SEMINGGU.

Jihyo mengenggam tangannya erat.Dia tidak percaya yang abangnya diculik.Bukan sahaja abangnya tetapi rakan baik abangnya juga terkena sekali.

Dan dia kenal sekali akan orang yang menculik abangnya itu.

" H-hyo kau ok tak?... "

Jieun merasa risau selepas melihat Jihyo yang seakan ingin menangis buat entah ke berapa kali hari ini.

" W-woo... "

Dan tepat sekali sangkaan Jieun , Jihyo menangis.Namun kali ini , dia dapat mendengar dengan jelas apa yang diperkatakan oleh gadis tersebut.

" A-aku takkan maafkan dia... "

Jieun tidak tahu siapa yang disebut oleh Jihyo oleh itu gadis tersebut segera mencapai telefon gadis Park itu sebelum beristigfar dengan panjang sekali.

" Ya Allah... siapa diorang ni tergamak diorang buat macam ni dekat Jeongwoo... "

Dan lagi dua orang di belakang Jeongwoo Jieun amat kenal sekali.Mana tak kenal sebab dulu waktu dia menjadi kekasih Junghwan dia selalu berjumpa dengan mereka berdua namun Jieun tidak tahu apa yang squad Junghwan lakukan sehingga berlaku masalah seperti ini.

Ya Allah Ya Tuhanku selamatkanlah mereka bertiga.

Tatkala Jieun sedang menenangkan Jihyo yang masih lagi nangis teresak-esak , kedengarkan bunyi telefon berdering menandakan panggilan masuk.

Segera Jieun mencapai telefonnya lalu menjawab panggilan setelah dapat mengesan siapa yang menghubunginya.

Suaminya , Lee Chan.

" Chan kau pergi mana kenapa sekarang baru nak jawab call hah?! "

" Flower , aku minta maaf...I had to do this... "

Jieun keliru dengan apa yang baru sahaja Chan tuturkan.

" K-kenapa ni... "

" Aku tahu kau baru je kan baca mesej dari Jeongwoo?Yes aku tengah on the way ke Jepun dengan Heeseung , nak pergi selamatkan Jeongwoo. "

" Astagfirullah Al-Azim... "

Jieun mengusap dadanya.Adakah suaminya baru sahaja memberitahu yang dia akan buat kerja gila?

" Chan... " Dan air mata Jieun juga mengalir dengan kencang , mengenang nasib yang bakal suaminya hadapi.

" I'm so sorry , Flower.Jangan risau pasal aku.Pasal kau aku dah call Jeonghan hyung untuk jagakan kau.Kalau apa-apa kau tanya je Jeonghan hyung.Insyaallah dia akan jawab.He knows about everything that happen right now.Jaga diri kau baik-baik , jaga Jihyo dan








































Jaga anak kita baik-baik.Assalamualaikum. "

TUT TUT!

°°°
TBC

congrats to all batch 05 yang ambil result harini.Be proud of your grades!Korang semua dah lakukan yang terbaik! :3

Flower | Lee Chan Where stories live. Discover now