🥀 20 🥀

143 11 1
                                    


Now Playing
🎧A Thousand Years - Christina Perri 🎧

°°°

Flashback...

3 bulan yang lalu...

Jeongwoo menuruni tangga rumah sambil melihat sekelilingnya seolah-olah dia sedang mencari sesuatu.

Dan akhirnya ,

Sasaran telah dijumpai.

Dengan perlahan-lahan dia mendekati sasaran tersebut.

Satu ,

Dua ,

Tiga.

" WOI KAU TAK DE KELAS KE HARINI? "

" EH MAK KAU MELETUP PERIUK BERAPI- WOI KAU ASAL?! "

" HAHAHAHAH LAWAK GILER MUKA KAU HAHAHAHAH "

Jihyo hanya pasrah manakala Jeongwoo sedang terguling-guling di atas lantai , ketawa terbahak-bahak.

' Dasar abang tak guna. ' Gumam Jihyo dalam hati.

" Dahlah kau , malas aku nak layan. "

Dengan segera Jihyo meninggalkan ruang tamu sambil memuncungkan mulutnya ke hadapan menandakan dia merajuk.

" Hey lil sis calm down.Aku gurau je la "

Sempat Jeongwoo menarik lengan Jihyo , melarangnya daripada naik ke tingkat atas.

" Lepaslah sial. "

Jihyo meronta-ronta inginkan yang tua untuk melepaskannnya namun apakah dayanya.Kekuatan abangnya jauh lagi kuat darinya.

" Jomlah teman aku kejap. "

" Pergi mana? "

Jeongwoo terdiam sebentar , memikirkan alasan yang munasabah untuk menarik adiknya yang asyik mengurungkan diri keluar dari rumah ini.

Dan , dia sudah mendapat alasan yang cukup munasabah.

" Cafe , Heeseung nak jumpa aku. "

°°°

" Menyesal pula aku ikut kau. "

Jeongwoo hanya ketawa kecil melihat riak muka cemberut adiknya.Sempat dia melirik jam di tangannya lalu menghirup sedikit air coklat yang baru sahaja sampai.

" Dia kata ada traffic jam dekat sini.Ye la sekarang kan time orang balik dari kerja. "

Jihyo melirik jam yang ada di cafe itu.Memang betul apa yang abangnya cakap.Sememangnya jalan raya pada waktu sekarang sesak gara-gara orang ramai berpusu-pusu ingin pulang ke rumah selepas berakhirnya waktu bekerja.

Setelah akhirnya menunggu selama beberapa minit , akhirnya senyuman kecil terpapar di muka Jeongwoo.

" Tu , dia dah sampai. "

Flower | Lee Chan Where stories live. Discover now