🥀 32 ( end ) 🥀

95 6 8
                                    


Now Playing
🎧 Hold On - Chord Overstreest🎧

°°°

" Ini bilik dia. "

Mereka berdua tiba di hadapan katil yang menempatkan Jieun.Chan menggengam erat tempat tangan di kerusi roda yang dia sedang gunakan.

Dia takut melihat keadaan isterinya itu.

" Kalau boleh memang aku nak temankan kau but rules still rules , only one person can go inside. Aku tunggu kat luar kalau apa-apa call my name. "

Haruto menepuk-nepuk bahu Chan , memberikan semangat sebelum meninggalkan pemuda itu bersendirian.

Chan mengambil nafas perlahan-lahan lalu menguatkan diri untuk pergi dekat ke arah isterinya yang penuh dengan wayar-wayar di seluruh badannya.

Dengan penuh berhati-hati dia mengenggam tangan Jieun lalu mengucup perlahan tapak tangan isterinya.

" Abang minta maaf sebab tak dapat selamatkan Flower... "

Air mata yang ditahannya dari tadi perlahan-lahan turun membasahi pipinya.Sejujurnya dia takut , adakah ini balasannya setelah menjadi yakuza sebelum ini? Adakah Allah ingin mengambil isterinya sebagai tebusan dosanya pada masa lalu?

" Tolong pertahankan diri kau , a-aku tak sanggup dah nak hilang orang yang aku sayang.Sudah-sudahlah dulu aku hilang abang aku sendiri a-aku tak sanggup nak hadap benda yang sama... "

Chan tidak dapat menenangkan diri.Dia menangis teresak-esak di tepi katil isterinya.Dia terlalu berasa bersalah dengan apa yang berlaku.

" Chan... "

Chan segera mengusap air matanya lalu memandang ke arah pintu masuk wad itu.Dan gerangan yang dilihatnya sememangnya bukan orang yang dia sangkakan.

" J-jihoon hyung? "

Ya Lee Jihoon , gerangan yang berada di dalam wad itu.

Chan masih terkebil-kebil dan tidak percaya.Abangnya masih hidup atau adakah ini hanyalah halusinasi?

" Tak nak peluk aku ke? "

Chan berlari ke arah Jihoon , tidak peduli akan luka teruk yang dialaminya.Dia hanya rindu kepada satu-satunya abang yang dia ada.

" H-hyung...aku minta maaf.. "

" Sshh , I know it's not your fault.Lagipun time tu kau don't have any choice that time right? "

Chan mengangguk.Berita kematian bahawa abangnya mati kerana terkena hukuman mati hanyalah sekadar tipu helah , ianya hanya ingin mengaburi mata orang lain terutamanya keluarga mereka.Berita tentang Jihoon bunuh atuknya sendiri pun hanyalah sekadar tipu helah.

" Aku dah bunuh atuk dan kau masa tu and it's still haunting me till now , your face when I put my knife onto your stomach also grandpa's face... "

Chan masih tidak dapat memaafkan dirinya.Dia masih lagi rasa bersalah.

" No , don't blame yourself.kalau kau tak buat macam tu rasanya kau takkan masuk Islam dan jumpa isteri secantik Jieun. "

Flower | Lee Chan Where stories live. Discover now