🥀 28 🥀

63 7 1
                                    

Now Playing
🎧 It'll Be Okay - Shawn Mendes 🎧

°°°

" K-korang?! "

Tergamam.Kedua-dua pemuda itu kehilangan kata-kata.

Semuanya berlaku dalam sekelip mata.

" T-tak... tak mungkin... "

Tubuh Jeongwoo terasa lemah membuatkan dia berlutut di tanah dan air matanya juga turun secara mendadak.

" What's going on?! "

Akhirnya , bantuan sudah tiba.Penampakkan Haruto dan Asahi berlari ke arah mereka sambil membawa beberapa alatan untuk digunakan.

" Justin , mana yang lain?! "

Haruto bertanya kepada sahabat baiknya akan tetapi Jeongwoo masih tiada kata-kata.

" Woo , tell me! "

" Kau buta ke apa.Nampak tak bangunan tadi dah runtuh?! "

Dada Asahi naik dan turun laju akibat herdikan dia terhadap Haruto yang bertanyakan soalan yang tidak masuk akal.

Haruto mengetap gigi , berasa bersalah dengan perangainya yang menanyakan soalan yang bodoh.

" Arthur, bawa Chan masuk ke dalam van.Biar perempuan tu rawat dia buat sementara waktu. "

Pada mulanya Asahi enggan namun dengan keadaan Chan yang agak teruk membuatkannya terpaksa melakukan sedemikian.Dengan perlahan-lahan Asahi menuntun Chan ke van.

" B-bawa Chan dan yang lain ke hospital.B-biar aku yang s-selamatkan diorang... "

Lelaki berdarah Jepun itu tergamam.Permintaan Jeongwoo itu terlalu sulit untuk dia membuat keputusan.

" J-justin... "

Haruto menarik tubuh Jeongwoo ke dalam dakapannya lalu membisikkan sesuatu ke telinganya

" Aku dengan Arthur akan tolong kau Justin. "

Jeongwoo menggelengkan kepalanya , tidak bersetuju dengan cadangan Haruto.

" No please... bawa adik aku jauh dari sini.Bawa Chan dengan Jieun ke hospital.Keadaan diorang teruk... "

Sekali lagi Haruto tergamam.Ini bukan Justin yang dia kenal.

" Korang pergi selamatkan yang lain.Aku akan bawa yang ada dalam van tu pergi ke hospital family aku.Nanti aku suruh diorang bawa ambulans datang sini. " Tiba-tiba kedengaran suara seseorang menyampuk dari belakang

Kelihatan Kazuha berjalan bersama Asahi si sebelahnya sambil membawa beberapa senjata api.

" Nah " Kazuha hanya selamba melempar barangan tersebut di hadapan Haruto dan Jeongwoo.

" Kau sure Zuha? " Tanya Haruto untuk kepastian.

" I'm sure Ruto-san.Aku dah besar bukan pengecut macam dulu. " Jawab Kazuha tenang.

Asahi dan Jeongwoo pula terkebil-kebil dengan perangai mereka berdua.Hanya Haruto dan Kazuha sahaja yang faham tentang apa yang mereka sedang katakan.

" A-aku pergi dulu. " Kazuha berjalan laju meninggalkan mereka bertiga di situ , tidak sanggup lagi merenung anak mata Haruto.Dia takut.







































































Dia takut untuk terjatuh hati lagi.

°°°

" F-flower... "

Perlahan-lahan Chan mendekati isterinya yang masih lagi tidak sedarkan diri.Telapak tangannya diangkat lalu mengusap pipi gadis itu dengan lembut sekali.

" M-maafkan aku...Maafkan abang sebab tak jaga kau elok-elok , tak jaga anak kita elok-elok... Aku memang suami dan ayah yang tak guna..."

Tanpa dipinta , air matanya gugur terkena pada muka isterinya yang penuh dengan darah dan juga luka-luka.

Sememangnya dia tidak sangka semuanya akan jadi seperti ini.Dia tidak kuat hadapi ini.Dengan tangan bergetar-getar dia mengangkat tangannya lalu menadah ke langit.

Yaa hayyu yaa qayyuumm. Bi rahmatika astaghiiths.
( Wahai Rabb Yang Maha Hidup, wahai Rabb Yang Berdiri Sendiri tidak memerlukan segala sesuatu, dengan rahmat-Mu aku meminta pertolongan. )

" Ya Allah , aku tidak mampu menghadapi lagi ujian yang Engkau berikan kepadaku ini.Aku merayu Ya Allah...a-aku merayu... "

Jihyo hanya memerhati dengan rasa hiba.Seteruk-teruknya keadaannya sekarang keadaan kedua-dua rakan baik dan sepupunya lagi teruk.

Dia kagum dengan mereka berdua.Biarpun menghadapi pelbagai ujian , mereka masih bersama menempuhi ujian-ujian itu dengan kuat.

Secara tiba-tiba pintu pemandu van itu terbuka menyebabkan Jihyo segera mengambil pistol yang berada di poket seluarnya tetapi mengeluh lega apabila Kazuha yang muncul di sebalik pintu itu.

" Kita pergi sekarang. " Kazuha mengerling ke belakang sekilas sebelum mulakan enjin van itu.

" Mana yang lain? " Jihyo berasa pelik kerana hanya Kazuha sahaja yang kembali.Di manakah abangnya?

" Mereka nak pergi selamatkan yang lain. " Jawab Kazuha tenang sambil memulakan perjalanan.

" maksud kau? "

" That building has collapsed.Diorang pergi sebab nak selamatkan Jeonghan hyung.Aku dengan Jeongwoo tidak pergi sebab aku cedera teruk while abang kau nak jaga aku but w-we didn't expected it could be that worse... " Chan mencelah.

Jihyo tergamam.

Bangunan runtuh?

" It's true Jihyo.Jisoo ada pasang bom dekat situ sebelum kita datang sana lagi.Yuta dah arahkan konco-konco dia pergi padamkan bom tu tapi diorang tak padam semua bom. " Kata Kazuha.

" Aku tak r-rasa diorang tak sengaja... "

Kazuha memandang riak muka Chan menggunakan cermin hadapan.Apa maksud dia?

" There's only two answers.Diorang tak sengaja or


















































there's a traitor between us... "

°°°

Setelah hampir seabad tak update kskskks

P/s : I'm not using Yuta Nct and Kazuha Le Sserafim.Also correct me if the doa is wrong thank you :3

















Flower | Lee Chan Where stories live. Discover now