🥀 6 🥀 ( Jieun's Past Part 2 )

212 23 3
                                    

Now Playing

🎧 Seventeen - Circles 🎧

°°°

Setelah berfikir dengan berhati-hati selama beberapa hari , akhirnya Jieun membuat keputusan.Dia akan buat seperti apa yang dikatakannya kepada Liana.

Pada hari Jumaat , hari terakhir berpuasa , di sebuah masjid di Itaewon , dia mengucap dua kalimah syahadah ditemani oleh Liana.Setelah itu , dia mula belajar tentang Islam dengan lebih mendalam dengan adanya bantuan dari Liana.

Nur Siti Fatimah Jieun.

Jieun sendiri yang memilih nama itu tapi masih mengekalkan nama sebenarnya.Dia memilih Nur Siti Fatimah kerana Nur bermaksud cahaya manakala Siti Fatimah merupakan nama anak perempuan kepada Nabi Muhammad SAW dan isterinya Siti Khatijah.

Namun dia juga selesa jika dipanggil Jieun kerana sudah 22 tahun dia menggunakan nama itu.

Setelah seminggu selepas dia masuk Islam , barulah dia mempunyai daya kekuatan untuk beritahu ahli keluarganya yang lain.Namun , reaksi yang Jieun inginkan dari keluarganya bukanlah reaksi yang diberikan oleh mereka kepada Jieun sekarang.

PANG!

" DASAR ANAK KURANG AJAR.SENANG-SENANG JE KAU TUKAR AGAMA TANPA BAGITAHU PAPA DENGAN MAMA DULU! "

Jieun sekarang hanya mampu menahan rasa pedih di pipinya setelah ditampar oleh ayahnya.

Di belakang ayahnya terdapat ibunya dan kedua-dua adik-beradiknya yang sedang masih terkejut dengan berita darinya.

Puan Yoon nampak terlalu kecewa manakala Jeonghan , dia segera pergi ke atas menarik Jaehyuk untuk mengikutinya.

Di bilik Jaehyuk

" Hyung , kita nak buat apa sekarang? "

Tanya Jaehyuk sebaik sahaja mereka masuk ke dalam biliknya itu.

Buat yang tanya kenapa Jaehyuk tiba-tiba di Korea sedangkan dia baru sahaja pergi ke Jepun , tempat yang dia sedang melanjutkan pelajaran baru sahaja digemparkan dengan gempa bumi yang dasyhat menyebabkan pelajar luar negera sepertinya harus pulang ke tanah air masing-masing sebagai langkah keselamatan.

" We can't do anything right now. Ada satu perkara sahaja yang mungkin akan berlaku iaitu Pa dengan Ma akan halau Jieun dari rumah ni. "

" So?We need to do something , hyung. "

Jeonghan buntu.Dia juga terkejut dengan berita adiknya itu masuk Islam namun reaksinya berbeza dengan ibu bapanya.

Dia rasa amat bangga.Bangga kerana Jieun mampu buat keputusan itu tanpa pengetahuan orang tua mereka kerana dia tahu mereka pasti akan bantah dengan keputusan satu-satunya anak perempuan mereka.

" We need to help her by flew her away from here. "

Jaehyuk terkejut dengan keputusan abangnya itu.

" Dalam banyak-banyak cara yang tu je ke cara yang kita boleh guna untuk tolong Jieun , hyung? "

" Kau kan sambung master sepatutnya kau yang lagi pandai dari aku ni kena fikirkan cara nak tolong Ji. "

Flower | Lee Chan Where stories live. Discover now