Now playing🎧 Peri Cintaku - Marcell 🎧
°°°
~ Kembali pada masa kini ~
Tiga hari kemudian
" Ji...bukalah pintu ni.Oppa ada bawakan Kimchi Stew , your favourite. "
Namun , hampa.Pintu bilik Jieun masih lagi tertutup rapat , tidak menunjukkan yang dia akan keluar dari bilik itu.
Jeonghan mengeluh.Dia risau akan keadaan adiknya itu.Selepas tiga hari Jaehyuk meninggalkan mereka , dia hanya keluar bilik mengambil snack dan air untuk mengalas perut atau ke bilik air sahaja.
Sebagai anak sulung , dia juga turut sedih akan kehilangan satu-satunya adik lelakinya namun Jieun lagi amat terasa dengan apa yang telah berlaku.Jieun sudah kehilangan beberapa orang yang dia amat rapat sekali.Kalau dulu Liana kawan baiknya dan sekarang Jaehyuk abang yang amat dia sayang.
Jeonghan turut terfikir apakah yang akan berlaku kepada Jieun jika dia turut mengikut jejak langkah Jaehyuk dan Liana.Mungkinkah keadaan adik perempuannya itu akan menjadi lebih teruk?Dia segera membuang semua fikiran negatif itu kerana dia sudah berjanji yang dia akan menjaga Jieun sehingga akhir hayatnya.
" Ji , Oppa letak makanan ni dekat depan pintu bilik jangan lupa makan , okay? "
Dan masih sama , tiada sebarang respond diberikan oleh Jieun.Jeonghan pasrah lalu pergi ke dapur untuk menghilangkan dahaganya.
Setelah itu , Jeonghan mendail nombor seseorang.
" Hello , Woo.Kau boleh datang ke rumah hyung tak?Bawa adik dan sepupu kau sekali.I have something to talk about. "
°°°
" HAH?! CARI JODOH UNTUK JIEUN?! "
Tiada angin tiada ribut.
Ayam pun secara tiba-tiba memperhentikan kegiatannya untuk mencari makanan apatah lagi tiga orang pemuda dan pemudi itu.
" Oppa pun tahu kan yang Jieun tu dah ada boyfriend. "
" Tahu and Islam pun melarang umatnya untuk berkahwin dengan orang yang bukan islam kan?Of course diorang tak boleh bersama. "
Jeonghan mengeluh kesal.Dia menatap mereka secara berganti-ganti lalu memandang ke bawah.
Dia harus beritahu mereka.
Ya , dia harus jujur.
" Secara jujurnya aku tak boleh jaga Jieun sorang-sorang.Because aku sendiri pun tak tahu apa yang parents aku plan untuk tarik balik Jieun masuk ke agama asal dia and I can't be with her 24/7.Jadi dengan cara ni ada seseorang boleh jagakan dia untuk aku dan
aku tak nak dia lalui apa yang aku pernah lalui dahulu. "
•••
YOU ARE READING
Flower | Lee Chan
FanficCinta? Itulah yang dialami oleh segelintir pasangan ketika sedang dimabuk cinta. Namun tidak bagi pasangan ini Taman di sebuah bandar bernama York menjadi saksi kepada mereka yang jatuh cinta pandangan pertama. " Never knew I'll meet someone beauti...