Now Playing🎧 Stitches - Shawn Mendes 🎧
°°°
" Cepatlah jawab Chan... "
Sejak dari tadi Jeongwoo mundar mandir di ruang menunggu itu , mengharapkan Chan untuk menjawab panggilannya namun hampa.
Masih tiada petanda bahawa Chan akan menjawab panggilan itu.
Dia mengambil tempat duduk yang tersedia di situ.Sekarang baik dia tunggu sahaja berita tentang Junghwan dari doktor.
" Oppa! "
Jihyo yang baru sahaja tiba di hospital , sedang berlari anak ke arah Jeongwoo yang nampak sangat buntu.
" Hyo , kau dah call Jieun pasal ni? "
Jihyo mengeluh kecil.Dia mengambil tempat di sebelah abangnya lalu melakukan posisi yang sama seperti Jeongwoo.
" No , bila aku call dapat voice call jadi aku terpaksa call Jeonghan oppa nasib dia jawab.Haraplah diorang cepat sikit sampai.By the way aku dah call Heeseung sekali dia cakap dia on the way dari kubur Lia- " Jihyo terus menekup mulutnya.
Bodoh kau Jihyo tak boleh nak simpan rahsia.
Jeongwoo meraup kasar rambutnya sambil mengeluh kasar.Sudahlah dengan masalah Chan tak jawab panggilannya sekarang masalah Heeseung.
Betul kata orang bila dah betul-betul cintakan seseorang mesti agak susah untuk melupakan mereka.
Krekk!
" Doktor , macam mana dengan keadaan adik saya? "
Jihyo memandang pelik ke arah Jeongwoo.Kenapa harus dipanggil adik sedangkan adik kandungnya berada di sebelahnya sekarang.
Namun apabila doktor tersebut mengeluh , nampaknya mereka harus bersedia dengan apa-apa keputusan yang keluar.
" Keadaan dia sekarang semakin teruk.Mungkin sebab dulu dia ambil keputusan untuk tidak melakukan apa-apa pembedahan. "
" Eh sekejap apa maksud doktor? " Jihyo keliru dengan apa yang berlaku ketika ini.
Apa yang doktor ini cuba sampaikan?
" Pesakit So Junghwan mengalami kanser leukemia dan sekarang tahap kanser dia sudah berada di tahap yang sukar untuk diubati iaitu tahap 4 jadi pada jangkaan saya dia hanya ada jangka hayat untuk hidup dalam lebih kurang 3 bulan sahaja. "
BAM!
Mereka bertiga menoleh ke belakang , melihat seorang perempuan telah menjatuhkan sebuah beg berisi buah yang bertaburan di atas lantai dan adik-beradik Park itu mengecamnya.
" YA AMPUN YOON JIEUN KAU KENAPA NI HAH? "
Jihyo segera mendekati Jieun manakala Jeonghan yang berada di belakang mereka segera mengutip buah -buah yang bertaburan itu.
" Hyo...betul ke apa yang baru aku dengar ni?... "
Namun Jihyo hanya diam.Dia pun masih lagi terkejut dengan apa yang baru diberitahu oleh doktor sebentar tadi dan dia juga kesian dekat sahabat baiknya itu.
Ya tuhan kenapa berat sangat ujian yang kau berikan kepada rakanku ini?
" Ji , kau doalah baik-baik. "
Manakala Jeonghan pergi ke Jeongwoo untuk mendapatkan kepastian tentang masalah Junghwan.
" Woo , betul ke ni? "
Dan Jeongwoo hanya memberikan senyuman kelat sebagai jawapan.
Jeonghan mengeluh kecil.
" Kalaulah mereka berdua ni sama agama mesti aku akan kahwinkan mereka secepat yang mungkin... "
Selepas mendengar ayat yang dituturkan oleh Jeonghan itu , Jeongwoo merasa bersalah.
Kalaulah dia tidak memberitahu perkara sebenar kepada Junghwan tentu benda ini takkan berlaku namun dia tahu Tuhan yang merancang segala-galanya.
Tanpa mereka sedar , terdapat seseorang yang sedang memerhatikan mereka dari sebalik dinding dengan perasaan bersalah.
" Ji , maafkan aku sebab tak beritahu kau pasal Junghwan... "
Namun apakah dayanya , sekarang perkara itu telah terbongkar.
Heeseung memandang mereka semua sebelum pergi meninggalkan tempat menunggu itu.
" Liana , Hee minta maaf sebab tak dapat tunaikan permintaan terakhir Liana...I'm so sorry my dear... "
°°°
TBC
Harini last paper tapi ada time to update new chapter so why not?
( Relax ye harini kertas seni dengan pjpk je nanti pagi baru baca buku HAHAHA )
YOU ARE READING
Flower | Lee Chan
FanficCinta? Itulah yang dialami oleh segelintir pasangan ketika sedang dimabuk cinta. Namun tidak bagi pasangan ini Taman di sebuah bandar bernama York menjadi saksi kepada mereka yang jatuh cinta pandangan pertama. " Never knew I'll meet someone beauti...