Luukku 16

52 7 2
                                    

Ollin pov:
Lähdin vanhemmilleni hakemaan omat joulukoristeeni. Mahtavaa vihdoin saan sisustaa oman kodin jouluiseksi. Huoneessani oli aina eriväri jouluvalot, pieni joulukuusi jonka alle äiti ja isä laittoi lahjat. Pääsin vanhemmilleni ja koputan oveen sillä avainta minulla ei enää ollut. Äiti tulee avaamaan oven ja pikkusiskoni Lumi tuli myös. "Ovvi tuvi!" Lumi hihkaisee ja ryntää halaamaan minua. "Moi pikkunen, mä tulin kylään." Hymyilen ja pussaan Lumia otsalle. "Eeee!" Lumi iloitsee ja lähtee huoneeseensa. Menen vanhaan huoneeseeni etsimään joulukoristeita ja löysin laatikon. Samalla näin muisto laatikon kuvia täynnä jossa olimme poikien kanssa lukiossa. Oli paljon kaveri kuvia Joonaksen kanssa. Joonas on mulle kun veli.

Avasin laatikon ja aloin selaamaan kuvia. Naurahdin ja muistelin lukio aikoja. Voi niitä aikoja oltaspa edelleen nuoria eikä tarvitsisi huolehtia mistään. Katselen kuvia vielä hetken kunnes huomaan äitini ovella. "Olli mitä sä löysit?" Tuo kysyy ja istuu viereeni. "Löysin tämmösiä kuvia musta ja pojista." Hymyilen ja selitän. Äitini nyökkäilee ja katsoo kuvia kanssani. "Kumpa olisin vieläki lukiossa se oli ihan super kiva aika." Hymyilen lisää. "Teillä oli aina hauskaa muiden poikien kanssa kun te piditte yökylää." Äiti silittää hiuksiani. "Nii mut ei sitä enää voi saada takas." Huokaan hieman surullisena. "Ei hätää kaikki on hyvin kyllähän te voitte joskus pitää yökylää." Äitini lohduttaa.

"Ovvi tuve veikkimään mun kantta." Lumi sanoo oveltani ja menen leikkimään siskoni kanssa. Tuo pieni on söpö ja ihana. Istun lattialle ja katson tuota. "Tinä veikit tävvä ja minä tävvä." Lumi selittää antaessaan minulle pehmolelun. "Joo Olli leikkii tällä." Sanon ja alamme leikkimään. Lumi hihittää välillä. Naurahdan ja katson tuota hymyillen.
"Söpö oot." Sanon tuolle ja leikin. "Ovvi ootko tä Joonakten kantta ytettä?" Lumi kysyy.
"Taidetaan me olla." Hymyilen ja silitän tuon hiuksia.

Lähdin kotiin koristeiden kanssa ja pääsen tyhjään yksiööni. Huokaan ja alan laittamaan jouluvaloja ja koristelemaan puun. "Näyttää hyvälle toivottavasti kaikki pääsee mökille jouluaattona." Mietin itsekseni.
❄️❄️❄️❄️❄️
Kuudestoista luku

Koitin saada vähän pidemmän mutta ei onnistunut lupaan että saatte 24 luvusta pidemmän. :)

Sanoja 320

🎄𝘉𝘭𝘪𝘯𝘥 𝘊𝘩𝘢𝘯𝘯𝘦𝘭𝘪𝘯 𝘫𝘰𝘶𝘭𝘶𝘬𝘢𝘭𝘦𝘯𝘵𝘦𝘳𝘪 [2022]🎄 [VALMIS]Where stories live. Discover now