17.

43 6 41
                                    

Soyoung tersedar dari lenanya. Dia merasakan ada sesuatu di pinggangnya. Dia melihat tangan renjun berada di pinggang dan dia biarkan sahaja dirinya dipeluk. Dia mengamati wajah renjun dari mata, hidung hingga ke bibir. Dia tersenyum. Bangun tidur aje ada lelaki kacak di depan mata.

Dia dekatkan lagi wajahnya sambil melihat renjun. Dia nak tengok wajah renjun dari dekat. Sekali lagi dia tersenyum. Dia sendiri pun tak sangka boleh jatuh cinta. Selama ini dia susah untuk mencari kehidupannya sendiri. Tiada masa mahu bercinta. Dia hanya sibuk dengan jadual lakonan dan bermacam-macam shooting dia lakukan. Dia mula menyentuh hidung mancung renjun. Dia tersenyum lebar apabila melihat wajah kerut renjun.

Renjun mula buka matanya. Dia melihat soyoung yang tersenyum ke arahnya. Soyoung mengukir senyuman lebar.

"Annyeong." Ucap soyoung. Renjun menatap anak mata soyoung dengan dalam. Soyoung mula terdiam apabila renjun menatapnya. Renjun tersenyum.

"Goodmorning, bae." Soyoung tergamam mendengar suara serak basah renjun tadi. Mula lah jantungnya berdegup dengan pantas. Boleh cair agaknya dia di situ.

"G...good morning." Gagap soyoung. Renjun tersenyum nakal. Dia sengaja merapatkan lagi wajah mereka hingga berlaga hidung. Soyoung terkesima dengan kelakuan tiba-tiba renjun itu.

"Kenapa? cair bila dengar suara aku?" Tanyanya seakan mengusik. Soyoung menelan air liurnya. Tak sangka renjun boleh bertindak sebegini.

Dengan tiba-tiba renjun cium bibirnya. Soyoung terkaku seketika kemudian dia mengamatinya sahaja.

Berapa minit selepas itu, renjun melepaskan ciuman. Dia menjauhkan sedikit jarak di antara mereka. Dia tersenyum sinis.

"Morning kiss." Renjun bangun dari katil dan memapak keluar dari bilik. Soyoung masih dalam dilema. Dia sentuh bibirnya lalu dikumam bibirnya. Dia pegang jantungnya pula. Dari tadi tak berhenti detak laju. Dah macam beatbox  jantungnya.

Parah kalau hari-hari macamni...

















Dia melihat sekeliling rumah. Dengan perlahan, air matanya turun. Dia duduk di sofa lalu menyeka air matanya. Dia rindukan anaknya. Sebentar tadi baru sahaja dia mendapat info dari manager bahawa kes anaknya terpaksa dipanjangkan lagi. Dadanya sangat sakit apabila teringat akan nasib anak perempuannya. Sudahlah hanya seorang sahaja anak.

"Soyoung, ibu tak berhenti doa yang anak ibu akan balik tak lama lagi. Soyoung tunggu ya, polis akan cari soyoung." Katanya. Dia tak dapat menahan tangisan lagi. Dia menangis dengan teresak-esak.















Jaemin turun dari kereta. Dia berjalan masuk ke dalam hospital. Dia ke kaunter untuk bertanyakan bilik pesakit. Jururawat tersebut memberi tahu dimana bilik pesakit yang dia cari. Dia pun mengucap terima kasih kepada jururawat itu lalu langkah kakinya ke arah bilik yang dinyatakan. Jururawat tersebut terpukau melihat Jaemin. Kacak tak terkata!

Jaemin masuk apabila sampai di bilik pesakit. Dia melangkah ke arah seorang lelaki tua yang baring di katil dengan keadaannya lumpuh. Jaemin buka cermin mata hitamnya. Dia melihat lelaki tua itu dengan pandangan sayu. Entah bila dia mahu sedar.

"Appa, jaemin datang ni..." Kata jaemin. dia cuba menahan dari menangis.

"Appa, bila appa nak sedar? dah dua tahun appa asyik baring aje. Appa, jaemin rindukan appa. Cepatlah sedar." Jaemin pegang palang katil. Dia mengelap air matanya yang turun ke pipi. Apabila pandang sahaja ayahnya, dia tak dapat menahan air mata.

"Appa, soyoung tak jumpa lagi. Jaemin rindukan dia appa." Tatkala teringat gadis itu, lagi air matanya turun dengan deras.

"Tak adil lah kalau semua yang jaemin sayang, pergi tinggalkan jaemin. Appa jebal, jebal bangun...." Jaemin mula menangis. Dia memeluk tubuh ayahnya.
















Mereka kini berada di dapur. Soyoung teringin mahu makan pizza jadi mereka buat pizza bersama-sama.

Soyoung mengambil sedikit tepung dengan jarinya lalu diletaknya ke pipi renjun. Renjun sentuh pipinya. Banyak serbuk putih berada di pipi. Dia melihat soyoung di sebelah. Soyoung tersenyum suka dapat kenakan renjun. Renjun tersenyum kecil.

"Oh, nak main kasar ya? ambik kau." Renjun baling tepung ke arahnya. Soyoung tidak mengalah. Dia pun buat perkara yang sama seperti renjun. Mereka berseronok sehingga lah soyoung tergelincir dan jatuh ke lantai. Begitu juga dengan renjun.

Soyoung buka matanya. Perkara pertama dia lihat, renjun di atasnya. Kejap, renjun di atasnya!? Soyoung diam mematung memandang renjun.

Masing-masing menatap sesama sendiri. Soyoung mula tersedar. Dia menepuk bahu renjun.

"Yah, badan saya sakit." Kata soyoung. Renjun pun bangun lalu dia berdehem. Suasana sekarang ni terlalu kekok. Entah mengapa mereka mula berdiam diri.

"Kau..... pergilah mandi dulu. Biar aku yang kemas." Kata renjun. Soyoung pun mengangguk lalu melangkah ke arah bilik mandi.

Selesai mandi, soyoung menuju ke arah dapur. Kelihatan dapur sudah pun bersih. Wah, cepat ya dia kemas. Dia memandang sekeliling. Tiada kelibat renjun dimana-mana. Soyoung berkerut hairan. Mana pula dia pergi?

Dia berpusing badan. Alangkah dia terkejut yang renjun berada di belakangnya. Renjun tersenyum.

"Cari siapa?"

"M....mana ada cari sape-sape." Soyoung ingin melangkah pergi namun renjun menarik tangannya sehingga mereka dalam pelukan. Soyoung mendongak pandang renjun. Renjun hanya menatap matanya.

"Renjun, saya...." Soyoung menunduk kepala.

"Saya apa?" Soyoung geleng. Dia tak mahu lanjutkan bicaranya.

"Jom makan. Kau kata nak makan pizza kan? pizza dah siap." Renjun menarik tangan soyoung sehingga ke meja makan. Mereka menikmati makanan itu dengan senyap. Mungkin kekok akibat jatuh tadi.














Malam.

Soyoung tidak dapat tidur. Entah mengapa dirinya susah mahu tidur. Dia menghela nafasnya. Dia taktahu nak buat apa lagi supaya dirinya tidur dengan lena. Dia melihat jam di meja tepinya. Matanya terbuntang. Dah pukul 2 pagi? kenapa aku tak boleh tidur ni...

Dia pandang siling di atasnya. Entah berapa lama dia perlu begini.

Kedengaran pintu dikuak. Soyoung pandang ke arah pintu. Kelihatan renjun baru selepas mandi. Kening soyoung bertaut. Dah pagi begini baru nak mandi ke? Soyoung muka bangun dari baring. Dia memandang renjun. Mukanya merah sakan. Renjun sangat seksi apabila rambutnya basah dengan memakai seluar pendek.

Soyoung dehem pelan. Dia mengetuk kepalanya perlahan. Gatal betul kau ni kan.

Renjun tersenyum kecil. Dia meletakkan tuala di palang besi terletak di dinding kemudian menghampiri soyoung. Renjun menyentuh pipi soyoung sambil mengukir senyuman manis. Soyoung terdiam kaku di situ.

"Let's have fun tonight..." Soyoung bagaikan terpukau dia hanya menurut sahaja kata renjun. Renjun perlahan-lahan membaringkan soyoung. Renjun tidak lupa menutup lampu bilik.

Apa yang dilakukan mereka, hanya mereka sahaja yang tahu.













Jeng, jeng, jeng.
Panik gak tuh? 👀

Anyways guys, huhu rasa nak meletop aje otak ni memikirkan endingnya. Memang dah plan dari awal endingnya renjun mati tapi kan rasa macam kesian pulak.

Nak tanya lah, you guys nak sad ending ke happy ending.

Saja nak tanya. Iyalah, perlu tahu pendapat readers jugak.

Kill of love. [HRJ]✔️Where stories live. Discover now