10. ALTIN SAYIMI

4.2K 218 732
                                    

ÖNEMLİ BİLGİ 1: Khalil ; Kalil şeklinde okunuyor.

ÖNEMLİ BİLGİ 2: Kitaptaki Türkiye'de tek bir başkan ve yardımcısı sistemi vardır. Başkan, askeri yönetim komuta sistemine karışmaz. Funda Devran, 93 harici hiçbir askeri kuruluşun eylemine bizzat fikir üretmemiştir. İç İşleri Bakanı, Dış İşleri Bakanı, Milli Savunma bakanı (vb.) ve generaller terör ve vatandaşın koruması konusunda bizzat kendileri karar alırlar; yıllar üzerine oturtulmuş ve düzenli bir sistem vardır. Savaşa girme kararı dışında, sınırdışı operasyonlardan tutun ülke içinde tehdit görülen herhangi bir şeyi veya bireyi yok etme hakkına kadar kendi değerlendirmelerine göre asker ve mühimmat gönderme yetkisine bakanlar ve generaller sahiplerdir. Zaten Funda Devran; bu geçit olaylarında en tecrübeli insan olarak ve kitabın evreninde ulusal güvenlik sorunu açabilecek en önemli problem geçit olduğu için, tanıdığı tüm devlet insanlarıyla birlikte siyasette ilerleyip bir sistem kuruyor. 2017'deki seçimde, bir önceki başkan da tüm bu geçit konusundan haberdar olarak, ipleri Funda'nın eline vermekte diğer herkes gibi hemfikir. Geçit ile alakalı olası problemi en tecrübeli olarak Funda çözebilir. Dolayısıyla ulusal güvenlik sorunları, teröristler ve eylemler olmaktan çıkıp, geçit ve çevresinde yaşanan olayların getirileri hâlinde karşımıza çıkıyor. Birtakım fantastik olayların oluşturduğu problemleri çözme üzerine yeni geliştirilmiş bir devlet sistemi. Görünürde normal bir dünyada yaşıyor sanan halkların bilmediği şey, savaşların artık geçit ve mistik güçler için çıkmak üzere olduğu. Kimsenin derdi sınırlar değil, geçite sahip olmak.

Bu arada, açıklama yapıyorum diye kitapta bunlardan bahsedilmiyor sanmayın. Kıyak geçtim size, önceden ayrıntılı anlatıyorum, yoksa kitapta da azar azar bahsediliyor ve günün sonunda tüm bu toplu açıklamalarımı bir yerlerde okumuş oluyorsunuz.

Devam ediyorum.

Tek bir başkan, yardımcısıyla birlikte ülkeyi yönetir ve düzeni sağlar. Bakanlar ve milletvekillerinin işini yapıp yapmadıkları hakkında denetim yapar.

2017 refah antlaşması sayesinde yıllardır yenilenen bir Türkiye'de -dünyada- yaşandığı için Funda Devran'ın çoğunlukla ilgilendiği konu ise yaklaşan savaşı en az zararla atlatmak için dış politikadır.

Hafiften spoiler olacak ama 2017 Refah Antlaşması da Türkiye Başkanı ile alakalı projelerden biridir. Özünde Avrupa Birliği içerisinde konuşulan bir konu olarak ortaya çıkıp diğer ülkelere sunulsa da, fitilin ateşi gizlice Funda Devran tarafından atılmıştır.

FAKAT, 2017 Refah Antlaşması fikri Funda Devran'a ait değildir! Onun yolu açmasıyla hayat bulmuştur ama ona ait değildir.

İlerleyen zamanlarda bu konuyu da öğreneceksiniz.

ÖNEMLİ BİLGİ 3: 15 Temmuz 2016 darbesinde yaşananlar dâhil olmak üzere, 2017'ye kadar yaşanan siyasi tüm gelişmeler gerçek olaylarla aynıdır. Geçmiş liderler ve politika aynıdır. Son başkan, görevini 2017'de Funda Devran'a teslim etmiştir ve Kutsal Türap evreninin politik gelişmeleri başlamıştır, o andan itibaren oluşan tüm olayların gerçekle alakası yoktur.

Ama dediğim gibi, o zamana kadar, siyasete sonradan atılmış ve devlet mecralarının arkaplanda faaliyette olan Funda Devran'ın varlığı hariç tüm gelişmeler, aynı kronolojik sırayla tamamen gerçeğe bağlı kalmıştır!

Bir sorunuz varsa, anlaşılmayan bir kısım varsa, mutlaka sorun. Spoiler olmayacak her sorunun cevabını vereceğim.


"Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!"
Mustafa Kemal Atatürk


KUTSAL TÜRAPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin