BAB 2

13.2K 589 17
                                    

Lamborgini Veneno Roadster berwarna hitam berhenti dihadapan CM Venue Sdn Bhd. Tengku Cash Marqeen melangkah keluar daripada kereta sambil memasang butang pada blazer.

"Semua dah ready ke?" Tanya Tengku Cash Marqeen sambil melangkah masuk ke dalam bangunan CM Venue Sdn Bhd. Bangunan CM Venue mempunyai reka bentuk unik dan moden.

"Dah Boss. Wartawan dan beberapa orang kenamaan sudah berada di dalam dewan utama." Kata Irfan setiausaha kepada Tengku Cash Marqeen.

"Okay, pastikan keadaan terkawal dan jangan ada penceroboh. Kalau jumpa penceroboh make sure diaorang di tangkap." Tengku Cash Marqeen memberi arahan tegas.

"Baik Boss. Kami akan pastikan keadaan dikawal dengan baik" Tengku Cash Marqeen melangkah di lobi CM Venue Sdn. Bhd. Diekori Irfan di belakangnya menuju ke dewan utama.

Tengku Cash Marqeen selalu mejadi bualan pekerja kerana rupa parasnya yang menarik perhatian ramai dan juga seorang boss yang tegas. Wajahnya yang seiras pelakon korea Cha Eun Woo mampu membuat sesiapa sahaja jatuh cinta.




"Irdina, ada delivery coffee di CM Venue. Two hot coppucino and two croissant bread. Hari ini Irdina pergi delivery ya, sebab Alif cuti" kata Kak Zura. Irdina mengeluh, dia tidak mahu ke bangunan itu kerana dia tidak mahu terserempak dengan Tengku Cash Marqeen. Jika dia terserempak dengan lelaki itu pasti dia akan terjebak dengan apa saja rancangannya.

"Ala.. Kak suruh la Yuna ke Lisa ke?" Kata Irdina sambil menunjuk ke arah dua orang manusia yang teruja ingin pergi membuat penghantaran itu.

"No.. No.. dua orang ini dalam senarai hitam menghantar makanan kerana ada sahaja complain daripada customer apabila diaorang menghantar makanan. Nanti kalau jumpa Tengku Cash Marqeen kirim salam dekat dia ya" Irdina berasa ingin menjerit saat ini. Perkara itu la yang paling dia elakkan, dia tidak mahu terserempak mahu pun berjumpa dengan lelaki itu.



"Tahniah.. Tengku. FIND sure akan menjadi search engine terbaik dunia." Kata Dato Rizman sambil berjabat tangan dengan Tengku Cash Marqeen, usai sahaja lelaki itu melancarkan produk terbaru syarikat iaitu enjin pencarian yang diberi nama FIND.
Dato Rizman merupakan salah seorang board of director dan pelabur dalam saham CM Venue Sdn. Bhd.

"Saya akan pastikan I-Ris pun akan menjadi media social terbaik dunia. Dato, apa pun yang lakukan saya ingin mendapatkan yang terbaik." Kata Tengku Cash Marqeen bersungguh-sungguh.

"Saya bangga dengan awak, baru berumur 28 tahun tetapi sudah berjaya." Kata Dato Rizman sambil menepuk bahu Tengku Cash Marqeen. Dia bangga dengan anak muda ini kerana telah berjaya menjadi seorang jutawan di usia muda.

KESAYANGAN MR'S HACKER (C)Where stories live. Discover now