BAB 22

11.1K 535 11
                                    

Umairah mendengus kasar melihat Tengku Cash Marqeen memimpin tangan seorang perempuan. Sepatutnya dia disitu bukan perempuan itu.

"Untung la perempuan itu, jadi orang pertama dapat memegang tangan Cash." Kata Rossa sengaja menyimbah minyak ke dalam api supaya lagi marak dan membahaya.

Dia mengukir senyuman sinis melihat riak wajah Umairah yang cemburu. Namun dia juga cemburu melihat perempuan itu.

"Tangan itu sepatutnya menggenggam tangan aku sekarang ini. Bukan perempuan itu. Itu tempat aku." Ujar Umairah bersungguh-sungguh, marah membuak di dalam hatinya.

" Bagus la kau fikir macam itu. Kau kena rampas apa yang telah dirampas. Aku yakin la Cash masih sayang pada kau." Hasut Rossa, jika Umairah berjaya pisahkan Tengku Cash Marqeen dia pula akan menghancurkan hubungan Umairah dan lelaki itu. Kemudian dia akan memiliki lelaki itu. Senang kerjanya Umairah buat kerja tetapi dia yang memiliki.

"Patut ke aku musnahkan rumah tangga orang? Cash mesti lagi benci aku." Ujar Umairah takut dibenci oleh Tengku Cash Marqeen.

"Kau buat slowly. Kau berbaik dengan dia ajak berkawan, tetapi sambil itu kau kenangkan balik kenangan kau dengan dia. Confirm dia cair dan akan tinggalkan perempuan itu." Ujar Rossa mengajar Umairah untuk memisahkan Tengku Cash Marqeen dan isterinya. Umairah mengangguk tanda faham, dia mengukir senyuman sinis. Dia akan menjalankan misi memikat hati Tengku Cash Marqeen.

Tengku Cash Marqeen membawa Irdina ke sebuah bilik server systems.

"Kau boleh selesaikan masalah itu dekat sini." Irdina mendengus kasar dan duduk di menghadap sebuah komputer.

"Ini satu paksaan tahu tak? Apa yang saya dapat kalau saya buat semua ni?" Bebel Irdina, papan kekunci di tekan sekuat hati tanda protes.

Tengku Cash Marqeen memusing kerusi Irdina menghadapnya. Kedua tangannya memegang pemegang kerusi, tubuhnya di bongkokkan sedikit lalu dia mendekatkan wajahnya dengan wajah Irdina jarak antara wajah mereka sangat dekat. Irdina terkedu, mereka saling bertentang mata.

"Cakap je kau nak apa? Duit? Kereta? Atau kau nak aku sebenarnya?" Kata Tengku Cash Marqeen sambil mengenyitkan matanya terukir senyuman nakal di bibirnya, hidungnya dan hidung Irdina bersentuhan.

"Gatal la! Pergi la sana" Marah Irdina tubuh lelaki itu ditolak kasar, dia pusing menghadap komputer. Dia dapat merasakan pipinya panas saat ini.

Tengku Cash Marqeen ketawa melihat riak wajah Irdina. Namun ketawanya mati apabila melihat seseorang di pintu bilik server systems, riak wajah wanita itu kelihatan sangat sedih. Pasti dia melihat apa yang terjadi tadi dan hatinya menjadi sangat sedih.

KESAYANGAN MR'S HACKER (C)Where stories live. Discover now