BAB 20

11.5K 536 13
                                    

Umairah menitis air mata penyesalan, dia ingin memegang tangan Tengku Cash Marqeen namun lelaki itu menyorok tangannya di belakang.

"Saya dah berkahwin Umairah. Awak yang paksa saya lakukan semua itu. Walaupun isteri saya bukan pilihan saya tetapi dia adalah anugerah yang datang tanpa di pinta. Saya dah memaafkan awak." Ujar Tengku Cash Marqeen tenang, semakin laju air mata mengalir di wajah Umairah.

"Tolong jangan buang saya macam ni. Saya sangat mencintai awak, saya sanggup menjadi nombor dua asalkan awak bersama saya." Tengku Cash Marqeen terkejut mendengar kata- kata Umairah.

Begitu juga Irdina yang sedang mencuri dengar perbualan Tengku Cash Marqeen dan Umairah. Dia turun untuk minum air namun perbualan di luar rumah menarik perhatiannya.

"Umairah.. Kalau saya boleh terima awak semula belum tentu keluarga saya boleh terima awak. Balik la sudah lewat ini, nanti awak jatuh sakit. Esok kita bincang lagi tentang hal ini." Pujuk Tengku Cash Marqeen, dia sendiri tidak pasti apa yang perlu dibincangkan lagi.

"Betul? Esok kita bincang lagi ya? I Love you sayang. Saya nak awak tahu saya sangat menyayangi awak." Kata Umairah sambil melangkah masuk ke dalam kereta.

Tengku Cash Marqeen memerhatikan kereta Umairah yang semakin hilang daripada pandangannya. Dia melepaskan keluhan, dia tersepit saat ini.

Ketika Tengku Cash Marqeen melangkah masuk ke dalam rumah, dia ternampak Irdina sedang berlari naik ke tingkat atas. Adakah wanita itu mendengar segalanya?

Irdina melompat naik ke atas katil dan selubung dengan comforter. Dia berpura-pura tidur supaya Tengku Cash Marqeen tidak syak dia telah mendengar segalanya.

"Kau dah dengar semuanya kan?" Tanya Tengku Cash Marqeen sambil duduk di hujung katil.

Irdina menurunkan comforter hingga paras pinggang dan memandang lelaki itu yang sedang tunduk sesekali kedengaran keluhan lelaki itu.

"Hmm... saya tak sengaja. Sorry, kenapa awak tak boleh terima dia balik? Dia kan dah menyesal. Awak nampak tenang apabila putus cinta dengan dia, awak dah move on ke?" Irdina duduk disebelah Tengku Cash Marqeen, soalan itu lah dia ingin bertanya sejak hari pernikahan mereka namun lidahnya kelu untuk bertanya, risau lelaki ini sedih.

"Aku tak boleh terima dia balik, sebab ayah dan bonda tak boleh maafkan dia. Aku akui aku masih sayang pada dia, tetapi perasaan keluarga pun aku kena jaga."

"Sejak dia putuskan hubungan kami, aku dah redha. Aku anggap mungkin bukan jodoh aku dan dia. Aku cuba untuk terima ujian ini walaupun susah sebenarnya. Aku sangat mencintai dia." Irdina sebak mendengar kata-kata Tengku Cash Marqeen, dia mencapai jari jemari lelaki itu dan menggenggamnya dengan erat.

"Kalau awak nak saya tolong pujuk ayah dan bonda terima Umairah, beritahu la saya pandai pujuk orang. Awak dengan Umairah sepadan dan sesuai kalau bersama. Masih ada harapan sebab kauorang kan saling cinta." Kata Irdina tetapi dia tak tahu kenapa hatinya tiba-tiba rasa sangat sakit saat ini.

Dia berasa ingin menangis tetapi dia cuba untuk kuat. Dia menahan air mata daripada mengalir.

Tengku Cash Marqeen hanya diam membisu, dia tidak pasti kenapa dia tidak berasa apa-apa apabila mendengar kata-kata Irdina itu. Hatinya seolah-olah telah tiada lagi untuk Umairah tetapi betul ke Irdina sanggup membantunya untuk kembali kepada Umairah? Lelaki itu buntu saat ini.

KESAYANGAN MR'S HACKER (C)Where stories live. Discover now