3

1.2K 48 0
                                    

HAPPY READING SEMUA 🤍

Cafe Hot Tea

Becky melihat Irin terburu-buru seperti dikejar anjing hanya ketawa dengan tingkah sahabatnya itu.

'Padan muka siapa suruh lambat haha..' ujar Becky dalam hati.

Di hadapannya sekarang, Irin mengambil nafas dalam-dalam.

"Maaf ye princess tadi jalan agak bermasalah."

"Yelah tu. Nah, minum ni."

"Thanks I really need this one." Irin menyisip milktea yang diberi oleh Becky dengan segera. Kehausan betul memandangkan cuaca sekarang panas di Thailand.

"Papa aku call kau last night, isn't?"

Bffuuhhh...

milktea Irin yang belum sempat ditelannya tersembur tepat mengenai wajah Becky.

"Ihhhhh kau ni jijiklah rin."

"Sorry Beck.." ucap Irin lalu mengeluarkan tisu dari beg sandangnya untuk Becky mengelap wajahnya. Untung saja tisu ada kalau tak mahu bajunya yang akan digunakan Becky sebagai pembalasan.

Becky mengangkat tangan seperti ingin memukul kepala Irin namun cepat-cepat ditahan Irin.

"Ok..ok..ok..maafkan saya princess Becky."

"Again i'm sorry. Semalam kau tak cakap kat aku, bagi signal ka apa ka yang kau pergi jumpa Dave.." ujar Irin yang belum tahu perihal yang terjadi antara Becky dan Dave.

"Haihhh..Irin, kalau nak tahu this morning papa know i lied to him. And...fyi..i...i already broke up with Dave." Beritahu Becky.

"What?! What is the reason, tell me!"

Becky menarik nafas dalam.

"Aku...Dave..."

"Ok tenang..take it slowly.."

Irin mengambil tempat di sebelah Becky. Bahunya diusap-usap.

"Did he do something bad to you?"

Becky menggeleng. Air matanya perlahan mengalir. Otaknya ligat memutar kembali adegan Dave yang sedang berenakan dengan wanita lain.

"Beck...."

"Irin..I made mistake for choosing him..hiskk..."

"Syuuhhhh...Beck..dont cry..."

"Hiskk..Dave..Dave bersetubuh dengan perempuan lain infront of me..hisskk..." beritahu Becky. Bahunya sudah terhenjut-henjut.

"Kami dah janji nak jumpa di apartment dia but he did that stupid thing..."

"I dont know..i didnt expected he would plan something like that..hiskk..."

Irin hanya mampu menenangkan dirinya. Becky dipeluk erat, untuk sama-sama menyalurkan rasa sedih dan kecewanya.

"But why you did broke up, isn't that you always told me that you love him and want to marry him, huh?!"

Just tell me you love meWhere stories live. Discover now