HAPPY READING SEMUA 🤍
"Becky..."
Freen cepat-cepat menepis pelukan Adelia lalu menuju ke arah Becky.
"Maaf sayang awak tak apa-apa? Kenapa tak beritahu saya yang awak datang sini."
Becky dengan tegarnya tersenyum. Dia tidak tahu apa hubungannya dengan keberadaan Adelia di ruangan isterinya itu. Nanti dia akan bertanya kepada Freen. Tidak mungkin Freen sudah mula bermain di belakangnya.
"I'm ok.. btw jom lunch bersama, saya dah masak untuk awak." Becky menunjukkan bekal yang ia bawa.
Freen pun mengangguk.
"Freen Becky i minta diri dulu." Ujar Adelia lalu keluar meninggalkan mereka berduaan.
"Mari.." Freen menggenggam tangan isterinya dan menuntunnya untuk duduk di sampingnya. Mereka pun saling menyuapi satu sama lain dan diakhiri dengan buah-buahan yang sudah siap dipotong.
"Babe." Setelah memastikan masa yang sesuai Becky mulai bersuara.
"Hmm...ada apa?" Freen sudah pun bersandar pada sofa kerana perutnya kenyang.
"Perempuan tu macam mana dia boleh ada di sini?"
"Baiklah saya akan cerita tapi saya mohon sayang jangan salah faham dulu ok?" Becky mengangguk.
Freen pun menceritakan dari awal tentang apa yang berlaku pada Adelia yang malang itu.
"Jadi sekarang Nita sudah ditemukan atau belum?" Freen menggeleng sambil menghela nafas panjang.
"Tapi saya dah arahkan orang suruhan untuk mencari keberadaan Nita secepatnya kita juga taknak dia terjadi apa-apa kan."
"Semoga dia masih selamat babe saya rasa simpati untuk Adelia."
Freen mengelus tangan Becky yang memeluknya erat.
"Kita akan membantu dia bersama sayang." Freen mencuri kecupan di bibir isterinya.
Becky hanya diam. Tidak tahu kenapa dia hanya bimbang tentang apa yang berlaku dan berharap agar tidak terjadi apa-apa yang buruk pada diri mereka.
"Babe, promise me awak takkan kemana-mana selain berada di samping saya." Jari kelingking Becky meminta untuk bertaut.
"Hmm i'm promise honey tapi kenapa tiba-tiba ni anything happen?" Becky menggeleng.
"I love you so much babe."
"I love you more than yours sayang."
Mereka berpelukan bak teletubbies dan saling menyalurkan rasa kasih sayang antara satu sama lain.
______________
Di Kediaman FreenBecky."Tidak..please..jangan...arhh!"
"Sayang wake up what happened..." Freen risau kerana sudah seminggu ini isterinya itu mengalami mimpi buruk.
YOU ARE READING
Just tell me you love me
RomanceApa benar kalau cinta itu datang sebelum waktunya... Begitulah apa yang terjadi pada diri seorang gadis yang bernama Becky Armstrong. Pertemuan pertama kali dirinya dengan Freen Chankimha sering membuat tubuhnya merasa aneh dan hatinya seakan tertar...