HAPPY READING SEMUA 🤍
Hari itu sangat tenang. Freen sebenarnya harus bekerja namun dia mengambil cuti selama beberapa untuk meluangkan masa bersama gadis di depannya.
"Ermm boleh saya tahu apa yang awak suka?" Tanya Freen.
Saat ini, mereka duduk di bangku berdekatan taman. Ramai orang meluangkan masa dengan beriadah di taman itu dan mereka berdua hanya menikmati pemandangan.
"Saya? Mmm..awaklah kesukaan saya."
"Janganlah main-main. Saya tanya betul-betul ni. Kesukaan awak tak kira dari segi apa." Ujar Freen yang hampir salting.
"Ok fine. Well.. i love boxing."
"Oh really."
"Yeah because my dad teached me since i was little."
Freen hanya mengangguk, mengiyakan penjelasan dari Becky.
"Wait here saya nak ambil sesuatu dulu." Kata Freen tiba-tiba.
Selang beberapa minit..
"This is it. Nah for you." Minuman milktea dihulurkan Freen kepada gadis itu dan Becky menerimanya dengan senang hati.
"Thanks."
Sekali rasa mata Becky berbinar. Rasa manis di hujung lidahnya.
"Sedapnya!"
Freen tersenyum mendengarnya dari Becky.
"Itu fav saya." Beritahu Freen.
"I'm gonna put this on my list."
Dan sejak itu, minuman milktea sentiasa menjadi kegemarannya.
Pada waktu malam..
Drttt
Drttt
DrtttBecky yang baru lepas mandi segera mengangkat telefonnya.
Mama ❤
"Hello princess mama. How was your day?"
"Baik mama. Tapi papa dengan mama kenapa tinggalkan Becca. Belum sempat nak peluk dah pergi." Rajuk Becky.
"Maaf sayang. Papa, tiba-tiba orang office call katanya memang dah mustahak kat sini."
"Emm yelah. Kalau macam tu tak apalah Becca okay."
"Betul ni?"
"Ya ma."
"Jadi..macam mana dengan Freen sayang? Kamu ada buat perangai masa papa mama takda kat sana."
"Takda ma. Freen dalam bilik. Harini kami keluar sekejap jalan-jalan dan Becca ikut je apa dia cakap. Becca dengar tau mama." Cerita Becky.
"Baguslah nak. Lega hati mama tapi ni tak tipukan." Ujar mama tak percaya.
"Betul ma tak tipu pun. Emm papa mana ma?"
"Papa kat office belum balik lagi."
"Ohh. Oklah ma. Becca nak tidur dulu bye ma love you."
"Love you too darling. Sweet dream princess mama."
Becky yang sudah pun bersiap lepas mandi tadi akhirnya memilih tidur. Sebelum itu dia menghantar sebuah pesan kepada orang di bawah.
Tring
"Have a goodnight Freen. Thanks for today😆."
Freen tersenyum membaca pesan dari Becky lalu dia pun tidur.
Selama tempoh dua minggu itu, Freen Becky semakin rapat dan sudah saling mengenal kerana mereka sering meluangkan masa bersama tidak kira di rumah ataupun keluar jalan. Paling penting di sini mereka berjanji untuk saling tidak berahsia dan akan menjaga satu sama lain. Pada saat itu juga, Becky sudah merasa nyaman ketika dekat dengan Freen. Sama juga seperti Freen. Sebenarnya mereka saling menyimpan rasa namun tidak ditunjukkan kerana merasa ragu-ragu.
YOU ARE READING
Just tell me you love me
RomanceApa benar kalau cinta itu datang sebelum waktunya... Begitulah apa yang terjadi pada diri seorang gadis yang bernama Becky Armstrong. Pertemuan pertama kali dirinya dengan Freen Chankimha sering membuat tubuhnya merasa aneh dan hatinya seakan tertar...