HAPPY READING SEMUA 🤍
"Phi Freen!!"
Saat ini Freen membelakangi Becky.
"Maafkan saya sekali lagi Miss Freen. Dia yang tolak saya jadi saya tak sempat tahan. Maaf." Ujar Rose. Dia takut oleh kerana gadis itu dia boleh saja dibuang kerja.
"Takpa, awak boleh keluar."
Rose menarik nafas lega. Kini tinggalah mereka berdua.
"Phi-.."
"Apa yang awak nak hah?" Freen memotong.
"Saya cuma nak kita jadi macam dulu honey." Jelas Becky.
"Dont call me like that when you meet someone else without let me know!" Bentak Freen.
Bahu Becky sedikit terhinjut kerana terkejut. Hatinya turut berdebar kencang. Tidak pernah Freen menyergahnya sebegitu rupa. Dia akui dirinya salah kerana tidak memberitahu Freen jika dia tadi berada di taman dan sedang bersama dengan Nop.
"Ini. Tengok siapa dalam gambar tu if that is not you." Freen melempar kepingan gambar tepat jatuh di kaki Becky.
"What? Macam mana boleh..."
"Bagitahu saya siapa lelaki tu. Awak tak pernah cakap pun nak keluar jumpa orang itu inilah sebab saya percayakan awak. Now you dare to lie at me?"
"Phi Freen dengar. That guy is for Irin my bestie. Dia ada di sana tapi itu selepas gambar diambil. She's been single for a while so saya yang rancang untuk mereka bertemu siapa tahu kalau akan berlaku salah faham macam ni."
"What? Rancang apa? Dan Irin? Sedangkan dalam gambar ni awak dan lelaki tu saja takda orang lain pun."
"You're just misunderstood phi kalau setakat gambar tapi tak tahu keadaan sebenar is wrong."
"Tapi itu adalah bukti."
"Okay. Phi Freen nak bukti kan? Right, kita jumpa Irin dan suruh dia bawa sekali lelaki tu."
Becky cepat-cepat mendail nombor Irin.
"Kacaulah kau ni Bec-..."
"Kita jumpa kat kafe biasa. Bawa kau punya laki sekali aku nak selesaikan masalah penting."
"Tapi ak-.."
Tutt
Talian dimatikan. Irin dibuat menggeram kesal di sana. Mana taknya, hari ini sepatutnya hanya tentang dia dan teman lelakinya namun terpaksa diberhentikan sementara kalau tidak kepalanya akan jadi mangsa keadaan. (Helmet Irin😌🤣)
______________
"Perkenalkan saya Richie."
Freen hanya mencebik tidak menyambut salaman dari lelaki itu. Malas.
Becky yang perasan akan itu menyiku perlahan lengan Freen kerana sangat tidak sopan baginya seolah-olah tidak ingin menyambut kehadiran pemuda itu dengan baik. Mahu tak mahu Freen terpaksa menyambut salamnya.
YOU ARE READING
Just tell me you love me
RomansaApa benar kalau cinta itu datang sebelum waktunya... Begitulah apa yang terjadi pada diri seorang gadis yang bernama Becky Armstrong. Pertemuan pertama kali dirinya dengan Freen Chankimha sering membuat tubuhnya merasa aneh dan hatinya seakan tertar...