'Alyssa, ga eerst even zitten.' probeert Angelica maar Alyssa blijft ijsberen. Nadia had verslag gedaan van wat Rick zei en iedereen had geschokt gereageerd. 'Die luistert toch niet.' gaapt Nadia suf. Alyssa mompelde vage dingen zoals: 'Het kan niet...' en 'Waarom?'. Ze gaat even zitten maar ijsbeert dan verder. 'Oké genoeg.' zegt Juanita vermoeid. Ze staan op en ramt twee vingers tegen haar arm. Alyssa slaat een kreet en grijpt naar haar arm. 'Dat doet pijn!' schreeuwt ze kwaad. Ze probeert haar arm omhoog te tillen maar ze had geen gevoel in haar arm en kon hem niet eens bewegen. 'Wat heb je gedaan?' vraagt Alyssa dreigend. 'Ik heb je energietoevoer tijdelijk afgesloten. Ik kan het ongedaan maken als jij nu eens rustig gaat zitten en ons ons verhaal laat doen.' Alyssa gaat mopperend zitten. Juanita opent haar energie toevoer weer met een enkele klap en gaat dan bij de rest zitten. 'Goed, we hebben bewijs geanalyseerd dat we tot nu toe hebben.' vertelt Angelica. Ze pakt de plastic zak met het zwartgeblakerde geval erin. 'Aurora heeft ontdekt dat dit een videoband is.' Alyssa gaapt Angelica aan. 'Een videoband? In de meest vooruitstrevende school van de wereld?' 'Vonden wij ook al vreemd. Er stond ook een videorecorder in de opslag. Waarom weten we niet.' vertelt Juanita als ze bij het kopje Oorzaken de videoband opschrijft met een vraagteken erachter. 'De uitslag van het lab is nog niet binnen. Maar ik denk dat er iets als brandvertrager op zat. Zo rook het tenminste.' vertelt Aurora. 'Waarom zou iemand brandvertragers op de vloer smeren?' vraagt Aisha. 'Als je iemand daar op de grond neerlegt om van hem af te komen zonder het op moord te laten lijken, smeer je brandverstrager op de vloer om diegene te laten stikken door de rook.' vertelt Alyssa. Met een trillende hand schrijft Juanita ook Evans naam op bij de verdachten lijst. 'Je kan beter klootzak neerzetten.' bromt Alyssa chagrijnig. 'Doe nou niet zo vervelend. Wie zegt dat Evan er echt wat mee te maken heeft?' 'Dat zeg ik. Ik ben bij Angus.' Ze staat op en loopt met grote passen het lokaal uit. 'Ik snap niet dat ze opgefokt daardoor is.' zucht Juanita. 'Ze vertrouwt hem gewoon. Als hij haar dit eerder had vertelt dan had ze niet zo gereageerd.' legt Angelica uit. 'Misschien kon hij er niks aan doen.' suggereert Nadia. 'Nu Alyssa een break neemt, neem ik de leiding. Aurora, probeer uit te zoeken wie die The Hunter is. Hij heeft een groter aandeel in de zaak dan je denkt. En ik wil de afgelopen medische rapporten van Evan hebben. Ik wil zien dat hij onschuldig is.'
'Goed dan, we hebben een verdachte. Morgenochtend meeting om negen uur exact.' bepaalt Evan en sluit zijn laptop. De jongens rekken zich vermoeid uit en gaan een voor een het lokaal uit. Evan wrijft de slaap uit zijn ogen. Crime Week was te gek maar duurde vrij lang en je had alle energie nodig die je had. Nu moest hij nog schermen en naar Thunder toe. Thunder was zijn faalgrijze fjordenpaard die hij verzorgde voor zijn zusje. Ze was gek op paarden maar zelf konden ze er geen betalen. De school bood Thunder een stalplaats, training en eten aan in ruil voor eigen verzorging en een kleine vergoeding. Veel minder dan lesgeld van een manege. Diana was ook helemaal verliefd op Angus, de Schotse zwarte Shire die ironisch genoeg werd verzorgd door Alyssa. Angus was echt van Alyssa maar als haar vader niet thuis was, stond Angus hier. Als hij wel thuis was dan ging Alyssa elke dag te paard naar school. Zachtjes grinnikt hij om zich zelf. Hij was meer een stalker en een gluurder dan een vriend. Hij pakt zijn spullen bijeen en gaat naar de kleedkamers. Hij kleedt zich rustig om als Dion binnenkomt. Dion was praktisch zijn trainingsvriend maar wel vreemd. Hij had hem ooit toevertrouwd dat hij levitatie bezat maar dat had hij maar half gelooft. 'Eindelijk weer trainen?' vraagt hij lachend. Evan trekt net zijn schoenen aan als hij de vraag hoort. 'Ik heb maar een week niet geschermd hoor.' mompelt Evan en pakt zijn sabel. Het was een lang wapen van minstens 80 cm met een gebogen kling. Het werd alleen gebruikt door de beste van de beste. Op school waren dat Evan, Dion en nog een jongen die altijd privéles kregen. Hij was heel erg verwaand. 'Een week is best wel lang, weetje.' merkt Dion tot hij Evan zijn hand ziet intapen. 'Wat doe jij nou? Heb je een blessure?' Evan kermt pijnlijk als hij bij zijn pols komt. Dion staat gelijk op en pakt zijn hand vast. Moeizaam probeert Evan zijn hand te verbergen als Dion ook echt de blauwpaarse kneuzing ziet op zijn pols. 'Wat the heck heb jij gedaan?! Dit is gewoon gekneusd!' roept hij. Evan trekt zijn hand los en loopt naar de trainingszaal. 'Gewoon een ongeluk met Thunder.' 'Die knol van je maakt niet zulke verwondingen tenzij je bent geflikkerd. En jij flikkert niet van dat beest.' roept Dion en loopt achter hem aan naar de loper. Zijn blik valt even op de giechelende meisjes die net binnen komen. Hij negeert ze koppig. 'Zeg nou eens wat.' 'Nee.' snauwt Evan. 'Kom op, ik wil schermen. Schiet effe op.' en hij gaat klaar staan met zijn kap op. 'Als jij dat wil.' en Dion zet ook zijn kap op. Als ze net willen beginnen komt een van de giechelende meisjes op Evan af. 'Hé, Evan...' giechelt ze. 'Hoe gaat het met je onderzoek?' 'Wel goed.' zegt Evan snel en maakt een oefenende uithaal. 'En heb je het heel druk?' 'Ja best wel.' 'Je hebt toch wel even tijd voor mij?' 'Nee, niet nu. En mijn interesse gaat uit naar iemand anders.' Het meisje druipt verslagen af en vertrekt weer. 'Je hebt wel een flinke aanhang.' roept Dion plagend vanaf de andere kant van de loper. 'De enige aanhang die ik wil is Alyssa.' fluistert hij. Hun strijd begint agressief met een uithaal van Evan die Dion met moeite pareert. 'Ho, rustig!' roept Dion die zich moeizaam tegen de aanvallen van Evan verdedigt. 'Dit is training, geen wedstrijd!' Evan let even niet op en wordt geraakt tegen zijn arm. De sabel schiet door de kracht van de klap door naar zijn gewonde pols. Evan laat schreeuwend zijn sabel vallen, gooit zijn kap af en grijpt naar zijn pols. Dion stopt geschrokken en zelfs de turners die bij de brug, balk en trampoline zijn, rennen naar Evan toe. 'IJs! We hebben ijs nodig!' roept een meisje en een andere jongen rent naar de EHBO-post. Al snel komt hij terug met een handdoek en een zak ijs. 'Man, je moet echt uitkijken. Je hele pols is blauw.' zegt de jongen en drukt de zak ijs op zijn pols. Evan staat moeizaam op en gaat naar de kleedkamers. 'Ik ben oké. Ik neem even een pauze.' zegt hij snel en vlucht weg. Als gaat zitten, gooit hij woedend zijn sabel door de ruimte. Die klootzak ook! Als hij dit niet had veroorzaakt was er niks aan de hand. Dion klopt op de deur als hij binnenkomt. Dion ziet de sabel in de deur steken en staat bijna op zijn tenen om weer weg te gaan. 'Het is goed als je voor vandaag wil stoppen. Je bent geblesseerd, dus doe rustig aan.' meldt Dion kalm. Evan trekt zijn shirt uit. 'Het is oké, Dion. Ik kap ermee voor vandaag. Ik kom volgende week wel weer.' mompelt Evan als hij zich omkleedt. Dion groet Evan nog even en gaat dan terug naar de gymzaal. Evan bergt zijn sabel op als hij een stem vanaf de gang hoort. Op zijn tenen loopt hij naar de andere deur en luistert gespannen mee. 'Waarom deze week? Ze hoeft toch niet gelijk weg?' zegt een jongen. 'Natuurlijk wel. Dan kan ik dat andere joch gelijk een lesje leren en is dat wijfie van mij. Heel simpel.' zegt een tweede. Evan trekt zich terug en grijpt zijn tas. Wie het ook was, hij bracht problemen. Hij gaat via de normale uitgang terug de gang op, naar buiten en naar de stallen. De muffe lucht van stro, paarden en leer dringt door in zijn neus. Het was niet de lekkerste geur maar herkenbaar voor een stal. Hij ziet twee bekende lange benen bij een van de staldeuren staan. Alyssa. Hij had af en toe haar wel eens gezien een paar jaar geleden maar toen voelde hij nog maar de helft minder voor dan nu. Nu was het absoluut meer dan een beetje.
JE LEEST
Mysteries van Elements Academy #netties2016 (voltooid)
FantasyDit is geheel eigen verzonnen! Niet kopiëren alstublieft! This is my own creation. Please do not Copy! De eerste paar hoofdstukken zijn echt heel knullig geschreven maar het wordt later beter. :) Let op!: Er kunnen wisselingen tussen de eerste en de...