We sluiten het voor vandaag af, oke?' vraagt Angelica. De meiden knikken vermoeid. Het was een lange dag geweest. 'We nemen morgen ochtend een vroeg ontbijt en gaan dan weer aan het werk.' Geeuwend vertrekken de meiden. Iedereen ging wel iets doen. Aurora ging naar de Examenzalen om te werken aan een presentatie, Juanita ging haar boog opspannen, Aisha ging terug naar de trapeze en Nadia ging nog even de ring in om te trainen. Angelica sluit het lokaal af en gaat terug richting Fenica. Wat slaap doet me vast goed, denkt ze. Ze vist haar sleutel uit haar zak als ze Evan droevig ziet lopen. 'Hé. Wat is er?' vraagt ze als hij langs komt. 'Niks.' Angelica slaat haar armen over elkaar. 'Dat is niet waar. Je zit ergens mee.' Evan briest en rolt met zijn ogen. 'Het is ingewikkeld.' mompelt hij en trapt tegen het grind. 'Zeg maar.' Evan kijkt naar de saaie bewolkte lucht. 'Alyssa heeft me afgewezen.' zegt hij in een keer. 'Afgewezen?' herhaalt Angelica verbaasd. 'Maar dat is onmogelijk! Ze heeft het constant over je.' 'Ze heeft het toch gedaan.' 'Ik praat wel met haar. Het kan gewoon niet dat ze je afwijst.' Evan draait met zijn ogen. 'Weet je, laat maar lekker zitten. Ze vindt me niet leuk en ik val niet binnen haar interesse. Dat is me nu wel duidelijk. Ik vind het wel goed zo.' zegt hij en loopt verder naar Sea Knight. Angelica zucht en steekt de sleutel in het slot. Kalverliefde was te ingewikkeld. Ze hield het wel bij single, lekker makkelijk. No boyfriend, no problems. Ze opent de deur waar ze Alyssa's paardrijd laarzen tegen komt. Die heeft ze natuurlijk uitgetrapt en aan de kant gegooid. Ze schuift de hoge zwarte laarzen aan de kant en sluit de deur. Gapend woelt ze door haar krullen. Ze had echt rust nodig. Als ze de woonkamer binnen komt, ligt Alyssa al op de bank te maffen. Die had haar bed niet gehaald, zo te zien. Ze was tegen de rugleuning aangekropen en had haar benen opgetrokken. Haar borst ging zachtjes op en neer. Een duidelijke paardenlucht hing haar haren en drong snel door in haar neus. 'Hé, Alys. Moet je niet even douchen?' vraagt Angelica en duwt zachtjes tegen haar schouder. Alyssa slaapt onverstoorbaar door. 'Je kan nog een kanon naast je afschieten en dan wordt je nog niet wakker.' zucht Angelica en gaat naar de keuken. Ze zet water op en haalt alvast theezakjes uit de kast als ze ineens Alyssa hoort praten. 'Nee... Laat ze met rust... Niet doen...' zegt ze. Bezorgd gaat Angelica terug. Alyssa's hoofd ging onrustig heen en weer en zweet stond op haar voorhoofd. 'Alyssa?' Haar wenkbrauwen waren gefronst als Angelica dichterbij komt. Als ze haar hand vast wil pakken schiet Alyssa gillend omhoog. Ze hijgt zacht na. 'Waar droom jij toch steeds over? Het wordt steeds erger.' zegt Angelica en omhelst Alyssa. Alyssa zegt niks en staart voor zich uit. 'Ik ga even douchen.' zegt ze ineens en gaat dan naar boven. Al vlug stroomt er water en klonk Alyssa's zuivere stem door het huis. 'Shouting from the mountain top, a star is born!' zingt ze. Angelica lacht maar haar lach verdwijnt als ze Evan droevig in de tuin van Sea Knight ziet zitten. Hij leunde denkend voorover en keek naar de grond. Het kon niet dat Alyssa hem zomaar afwees. Angelica zet de radio aan waar het liedje 'What a girl is' door heen schalt. Alyssa's stem schakelt over naar dat liedje. Angelica pakt haar archeologieboek en haar kop thee en ging lekker buiten zitten. Evan kijkt op als Angelica een stoel pakt, schoonmaakt en gaat zitten. Hij gaat bij het scheidende druiven struik staan en kijkt door het gaas. 'Hé.' Angelica kijkt op van haar hoofdstuk over kristallen. 'Hoi.' Evan tikt tegen de beginnende druiven aan. 'Je zit ermee of niet soms?' vraagt Angelica en slaat de bladzijde om. 'Ja natuurlijk wel! Ze is perfect!' roept Evan wanhopig. 'Mij ziet ze toch niet zitten. Ik ben gewoon een van de zoveel jongens die haar leuk vindt.' 'Er zijn zoveel jongens die haar leuk vinden. Maar jij bent de enige die haar laat lachen. De anderen jongens krijgen een blik van afgunst.' weet Angelica. Evan kijkt omhoog als Alyssa in haar raam verschijnt. Ze had haar handdoek omgeslagen en sloot net de gordijnen. 'Ze is zo mooi. En het lijkt net alsof engelen haar hebben leren zingen. Ze is zo perfect.' zwijmelt Evan. 'Dan moet je dat zeggen, Evan. Vraag haar mee uit! Naar het Valentijnsbal! Of het Winter Prom!' 'Ben je gek ofzo?! Ze gaat daar nooit heen! Waarom nu wel? En nog wel met mij...'
Neuriënd droogt Alyssa haar haren en gooit haar handdoek op de grond. Ze trekt lekker haar pyjama aan als haar aandacht werd gewekt door haar mobiel. Gehaast kijkt ze op het scherm maar de teleurstelling groeit sneller als ze de naam ziet. Nia. Haar stiefmoeder. Langzaam neemt ze op. 'Hoi, Nia.' zucht ze. Het was muisstil aan de andere kant van de lijn. 'Nia? Hallo?' Er werd niks gezegd. Ze haalt haar schouders op en hangt dan op. Het zal wel... Ze ploft op haar bed en pakt haar vijl als haar mobiel weer gaat. Deze keer was het haar vader! Zijn lachende foto met de kameleon op zijn schouder verscheen in het beeld. Dolgelukkig neemt ze op. 'Papa! Hoi, hoe is het?' vraagt ze direct. 'Alyssa, wie sprak je net?' vraagt haar vader. 'Wat zeg je nou?' 'Geef antwoord!' 'Oké, kalm! Het was Nia maar ze zei niks.' Ze hoort haar vader vloeken door de hoorn en allerlei bevelen uitdelen. 'Bel Nia en laat haar een ander nummer nemen!' roept hij tegen iemand. 'Pap? Wat doe je? Gaat het wel?' 'Alyssa, luister heel goed naar me. Ik wil dat je je mobiel sloopt.' 'Wat?! Papa, ik heb net een nieuwe! Ik kan hem niet zomaar kapot maken! Ik heb hem zelf betaald!' protesteert Alyssa fel. 'Je krijgt een nieuwe van me, dat beloof ik.' 'Ja, jij beloofd wel meer...' bromt Alyssa terug. 'Alyssa, hou op met dat kinderachtige gedrag en doe wat ik je vraag! Anders haal ik je direct van school af en blijf je bij mij! Is dat begrepen?!' Alyssa schrikt van zijn uitbarsting en verbijt haar tranen. 'J-ja papa...' 'Goed, dit gesprek duurt al te lang. Ze kunnen je bijna vinden. Sloop je telefoon, haal de simkaart en je geheugenkaart eruit en zorg dat je hem dan vernietigt. Duidelijk?' 'Ja maar wie zoekt me dan?' vraagt ze nog maar krijgt geen antwoord meer. Haar vader had opgehangen en een pieptoon klinkt door de speaker. 'Lekker gesprek, pap. Bedankt voor je steun.' zucht ze. Met een steek in haar hart haalt ze haar dure iPhone 6 uit elkaar en haalt de simkaart en de geheugenkaart eruit. Ze pakt de grootste schaar die er is en zet de punt in het midden. 'Als jij het zegt, pap.' zucht ze en drukt de punt er doorheen. Met een hoge dosis adrenaline in haar bloed slaat ze op de telefoon. Hij. Moest. Kapot! Met een derde klap slaat ze de telefoon in tweeën. Droevig kijkt ze naar haar kapotte mobieltje. Haar hart klopte snel in haar keel. Haar niet begrijpende gevoel groeide sneller als ze naar het gebroken scherm kijkt. Het was echt niet meer duidelijk. Waar was haar vader in godsnaam mee bezig?
JE LEEST
Mysteries van Elements Academy #netties2016 (voltooid)
FantasyDit is geheel eigen verzonnen! Niet kopiëren alstublieft! This is my own creation. Please do not Copy! De eerste paar hoofdstukken zijn echt heel knullig geschreven maar het wordt later beter. :) Let op!: Er kunnen wisselingen tussen de eerste en de...