LOVESICK FOOL
Yazar: Eliz
BÖLÜM 14
Baharlarım vardı benim.Balkonlarımda saksılarım yoktu,mor menekşelerim yetişmezdi ya da her sabah güneşin beyaz perdelerden sızan ışıkları aralamazdı her daim yaşlı gözlerimi.
Gün ilk ışıkları gönderirken ay ışığını yolcu edip,akasya ağaçlarının yeni yeni dallanan yaprakları altından yürürdüm.Yaz meltemlerini hep severdim ben.Ihlamur ağaçlarını hiç görmedim mesela,lakin yanında olduğum akasyalar kokmaz iken ıhlamurun yaz meltemi hafifliğinde ki kokuları sarardı dört bir yanımı..Gülümserdim.
Biraz daha ilerler akasyalara veda ederdim,çocukluğuma..gençliğime göz yaşlarıma ya da gülümsemelerime;umutlarıma ya da hayal kırıklıklarıma eşlik eden sokaklarda birazcık daha ilerlerdim.
Ihlamurlar terk ederdi dar sokaklı,kırmızı ve eski kaldırım taşlarına sahip olan yabancı mahalleyi.Sokağın başında bir manolya ağacı karşılardı beni..İlkbaharda da dökülürdü narin yapraklar,yazın da sonbaharı hazan olurdu manolyaların.Güzellerdi.Güzel kokarlardı.
Karnım açtı.Ya da susuzdum sorun değil.
Ama..mutluydum.
Bir söz vardı;bir akşamüstü bir parkın kahverengi,üzerinde isimler kazılan eski banklarında otururken,yanıma oturan bir adamın elinde ki mavi kaplı kitaptan görmüştüm.Ne diyordu adını aklımın iplerinde akrobasi yapmasına izin vermediğimden adını hatırımdan sildiğim filozof; 'Bir kuru ekmek ve suya sahipseniz mutlulukta Zeus'la yarışabilirsiniz.'
Tam da hatırlamıyorum doğrusu böyle olsa gerek.
Bir kuru ekmeğim yoktu ama bulması çok da zor değildi.Bir bardak temiz suyum da yoktu lakin Tanrı'nın benden bile esirgemediği yağmurları vardı.Ama en önemlisi filozofa hak verdiğim mutluluğum vardı,köşe başlarına kondurulmuş adı yazdığı halde adını bile bilmediğim sokaklarında..
Mutluluk vardı.
Peki ya şimdi?
Çeşit çeşit yemeklerim de var,suyun doğada bulunan bilmem üç bilmem dört hali de..Lakin 'mutluluk'?Düşünmeden edemiyorum kim yolcu etti içimdeki hevesli çocukları?Kim kırdı umutlarımı?Daha düne kadar gülümserken ben..ne ara sözlükten anlamını bulamaz oldum 'mutluluğun'?Kim öldürdü de kimler gömdü çocukluğumu?
Baharlarıma ne oldu peki?
Sıcaktan hem şikayetlendiğim hem de geceleri üşümediğimden sevdiğim yazlarım ne oldu..?
Manolyalar terk ederdi artık tamamen şehri,kimi sokak kıyılarının birikmiş sularında çürür,kimi kanalizasyonları tıkar,kimide rüzgarla uçar giderdi sonbaharda.Doğru ya sonbaharlarıma ne oldu..?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LOVESICK FOOL
Mystery / ThrillerNe demişti ünlü seri katil Charles Manson; "Bana yukarıdan bakarsanız aptalın tekini görürsünüz. Bana aşağıdan bakarsanız tanrıyı görürsünüz. Bana tam karşıdan bakarsanız, kendinizi görürsünüz."