Susan...

97 12 2
                                    

Sheeka POV's


-Palace Garden-


" Don't you miss Narnia? " Tanya ku sambil berjalan dengan Susan.


" I do... " Jawab nya tersenyum melihat pemandangan pantai Runadelle.


" You should come back here with us more often then " Ujar ku lalu beralih menatap nya.


" In fact, i wanted to say this to you and Peter... " Ucap nya pelan.


Aku menaikkan alis ku bertanya-tanya sambil tersenyum.


" What is it? " tanya ku. Susan menunduk lalu menarik nafasnya.


" I want to relinquish[melepaskan] my crown and my throne " Ucap nya cepat.


" Wait, what? Why? " tanya ku bingung.


" i just.. can't... " Jawab nya pelan.


" Since i was in our world, i'm already starting to forget about Narnia. I already have the life that i wanted there. And i don't want more... " Jelas nya.


Aku sedikit tersentak mendengarnya


" And what nearly happened to you make me make up my mind. And i will relinquish my throne as soon as possible. Depending on you and Peter " lanjutnya.


Aku menarik nafasku dan membuangnya. Lalu aku menggenggam tangan Susan.


" I appreciate and respect to your decision, although i'm a little sad to hear it. I support anything that makes you happy and comfortable. " Ucap ku sambil mengelus tangannya.


" Thank you... " Ucap nya sambil sedikit membungkuk kepadaku. Aku menarik dan langsung memeluknya.


" Are you happy, sister? In our world? " tanyaku masih memeluk nya.


" Extremely happy... I have a lot of friends, my lecture[kuliah] went well, and... " Ucap nya menggantung.


Aku mengangkat alisku dan tersenyum.


" Boyfriend? " Ucapku memastikannya. Susan menunduk dan tersenyum malu.


" You asked me if i'm happy.. but, what about you? Are you happy, sister? " Tanya Susan kepadaku. Aku tersenyum dan menggenggam tangannya.


" I'm happy if my siblings are happy.. " jawabku. Susan tersenyum dan mengangguk.


" When will you return to our world? " Tanyanya lagi. Aku mengerutkan dahiku berfikir.


" There is still a lot to be done here... actually, it depends on Peter when we come back " Jawabku ragu.


" All right then, I will talk to Peter about your abdication " Ucap ku sambil melepas genggaman ku.


" SUSAN! " Terdengar suara Lucy memanggil nya.


" My ladies have prepared your chamber. Come on! There's so much i want to tell you. You too, Sheeka " Ujarnya kepada kami.


" Go ahead, i'll catch up with you later.. " jawab ku sambil mengelus kepalanya.


Lucy mengangguk dan mengajak Susan bersamanya.


---


-Royal Dungeon-


" High King Peter, could you come with me for a moment? " Tanya ku kepadanya.


Esme dan Millie melihat kearahku. Peter mengangguk dan berjalan bersama ku keluar sel.


" What's wrong? " tanya nya sambil melihatku bingung.


" It's Susan... " Jawab ku sedih.


" Why is she? " tanyanya semakin bingung.


" She wanted to take off her crown and throne... " jawab ku sambil berjalan.


" What? Why? " Tanya nya bingung. Aku menjelaskan semua kepadanya.


" This is what Aslan meant, i suppose " Ucap Peter pelan.


" Huh? What do you mean? " tanyaku bingung.


Kami berhenti berjalan dan melihat satu sama lain.


" He asked me to always keep an eye on Susan. At that time i didn't know what he meant. " Jelas Peter kepadaku. [Narnia: WBKAQOO, chapter terakhir]


" What do you reckon? " Lanjut Peter kepadaku.


" We can't force[memaksa] her to do something that she doesn't want to do, can we? " Ucapku kepadanya.


Peter menatap ku dan mengangguk.


" We are doing the crown release[pelepasan] in a week... " Ucap Peter kepadaku. Aku mengangguk.


" Look, we've managed to get a second chance. But still, when we meet, our conversation is not far from the royal matters " Ucap Peter kepadaku.


Aku tersenyum melihatnya dan mengangguk.




Ouh Susan... Masih ada beberapa chapter sampe the true ending nya yaa


Narnia: Fire With Fire Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang