Begins...

75 12 6
                                    

Aku masuk kekamarku dan memerintahkan semua dayang ku untuk keluar.


Aku mengatur nafasku mengingat kejadian dibukit tadi.


" I-I really became what was written in the history books... "


Aku menyingkirkan semua pikiran itu dari pikiran ku dan menghela nafasku.


" I did it for my people... I warned him, not to touch my country.. " Bisikku kepada diriku sendiri.


" I didn't want to... But i had to... " Lanjut ku sambil mengacak rambutku.


Tiba-tiba pintu kamarku terbuka.


" My Lady... His Majesty, The High King " Ucap Liz kepadaku.


Aku mengangguk mengizinkan nya untuk masuk dan berjalan ke balkon menenangkan diriku. Lalu Peter berjalan kesamping ku.


" This island deserved to be saved. I'm the one who asked you to claim this island. So i'm the one who will solve[menyelesaikan] this matter " Ucap ku kepada Peter sambil menatap pantai dan orang-orang disana.


" I'm sorry... It's not that i don't believe you. But-" Ujar nya


" But, you're starting to have feelings for her, i understand... " Ucapku sambil melihat nya dan tersenyum.


" i'm sorry i was the one who wanted you with Esme. But i'm also the one who wants you to stay away from her. You know i only wants what is the best for you... " Jelas ku kepadanya.


Peter hanya menatap lurus melihat pemandangan.


" When does my quest[pencarian] start? " lanjut ku sambil menatap nya.


" In two hours... " jawabnya pelan sambil menatap ku sedih.


" Listen, it's true that i'm starting to love her. But for some reason, i hope that you get a witness. And you know that i always waiting for you... " lanjutnya.


Aku pun tersenyum kepadanya dan mengangguk.


" Well, it's time for me to get ready! " Ujar ku bersemangat sambil berjalan kearah lemari armor ku dan mengambil practice suit.


Peter menarik ku dan memelukku dengan sangat erat.


" Wow! Slow down, My King... Do you want to break my bones or what? " Ujar ku sambil tertawa.


" I just realised we've been fighting a lot lately... " ucap nya sambil terus memelukku.


" Our troubles and Kingdom's troubles come in bunches[bertubi-tubi]. So i suppose that's natural " jawabku sambil memeluknya.


" Please come back in time... " ujarnya lagi.


" You know i'm always coming back... " jawabku.


Aku pun melepas pelukannya.


" I have to get ready. While i'm looking for a witness, try to explain this matter to Millie. In case i get a witness and her sister must be executed " jelas ku kepada nya. Dia mengangguk.


---


-Cair Paravel Southern Sun-


" HER MAJESTY, HIGH QUEEN SHEEKA OF EASTERN MONTAIN " ujar penjaga untuk memperingati penghuni Cair Paravel.


Dia membukakan pintu untuk ku dan aku disambut para penghuni Cair Paravel dan Caspian. Dia memelukku dan aku membalasnya.


" I'm sorry i haven't been able to visited you lately.. Dayamond is having a bit of trouble " Ucap nya sambil mengelus kepalaku.

Narnia: Fire With Fire Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang