Respect

89 14 11
                                    

Peter POV's


Aku dan Edmund sedang berada di pusat pelatihan para prajurit Runadelle yang akan kami bentuk yang terletak cukup jauh dari Palace dan wilayah penduduk.


" My King.. " Ucap Lord Bash yang adalah tangan kanan ku.


Dia mengkodeku untuk sedikit menjauh dari kerumunan dan Edmund.


" What's the matter, My Lord? " Tanya ku kepadanya.


" A letter from Lady Esme, Your Majesty.. " Jawabnya dan memberiku surat.


Aku membuka nya dan membaca surat tersebut.


" Peter...


I hope you return to the palace soon, the situation isn't quiet under control here. The palace has just visited by Runadelle's people with a message


And the High Queen can't control her emotions and made a declarition war between Narnia and Platican. "


Itulah surat yang Esme tulis untukku.


Mata ku terbelalak dan melihat Lord Bash.


" Declarition of war?! " ujarku kepadannya.


" Indeed Your Majesty, but it's not officially yet.. " Jawab Lord Bash kepadaku.


Tak lama Edmund datang dan menghampiri kami sambil membuka armornya.


" What is it? " Tanyanya kepada ku.


Aku menghela nafasku kasar dan memberikan surat dari Esme kepadannya.


" She's losing her mind " Ujarku pelan.


Edmund menoleh kepadaku karna mendengar ucapan ku.


" She must have a reason for that. It is impossible for Sheeka suddenly declare war with Platican " Ujarnya sambil mengembalikan surat itu dengan sedikit kasar.


" We're back to the palace " Ucapku kepadany.


Aku dan Edmund pun kembali ke Palace dengan Gryphon kami.


Sesampainya di Palace. Esme sudah menunggu ku dan Edmund segera masuk kekamar nya untuk berganti baju.


" Hey... You all right? " Tanya ku kepada Esme.


Dia terlihat masih sedikit shook karna Platican.


" The situation was very tense, not until Her Majesty defied[menantang] them and declared war on them... " Ucap nya sambil menunduk.


" The High Queen? Defied them?! " Ujarku terkejut.


Dia menunduk dan meneteskan air mata. Aku melihat itu langsung memeluknya.


" I'm sorry you had to see that happen... I'm here now.. " Ucapku sambil memeluknya.


Dia mengangguk di pelukanku. " I will talk to her " Ucap ku dan melepas pelukanku.


----


Aku sedang dikamar ku dan menenangkan diri. Untungnya aku mendapatkan persetujuan dari rakyat Runadelle, kalau sampai memang kami terpaksa perang melawan Platican .


BRUGG!!


Pintu kamar ku terbuka dengan kasar.


" My Lady..His Majesty, The High King " Ucap Liz dengan cepat


Aku berdiri dan langsung menatap kedatangan nya yang cukup kasar.


" You just declared war on Platican?! Is that true?! " Ujar Peter sambil berjalan kearah ku.


" Have you lost you mind?! Declare war on one of the Kingdoms with the strongest army?! " bentak Peter kepadaku.


" They are the ones who declared war, not me... " Jawab ku pelan.


" But you defied[menantang] them! " Ujar nya lagi.


Aku bingung kenapa Peter sekarang mudah sekali marah


" Stay away from her! " Ujar Edmund tiba-tiba sambil mendorong Peter. Dan Eustace ada dibelakang Edmund


" Ed... " Ucap ku sambil menahan nya.


" You're too much, Pete! You get angry very easily when you found out about William and her! " bentak Edmund.


" You don't know anything, Ed! " balas Peter sambil melangkah mendekati Edmund.


" And don't you think that i don't know that, you left Sheeka behind when the last earthquake happened! " Ujar Edmund semakin tinggi.


Peter dengan cepat melihat Eustace.


Aku mengernyit kan dahi dan melihat Peter. Peter melihat ku dengan khawatir.


" And you chose to take that girl out.. " lanjut Edmund.


Tanpa aku sadari air mata ku menetes dan dengan cepat mengelapnya.


" Hey, i didn't mean to leave you behind.. " Ucap Peter sambil menggenggam kedua tangan ku.


" Yes i understand. Esme was injured back then, isn't she? " jawabku sambil berusaha tersenyum.


" Yes, Esme was injured. But you almost died! " Ucap Edmund.


" You're not making things any better, Ed! " Tegas Peter.


Aku melepas tangan Peter dan menggandeng tangan Edmund.


" Ed... Come with me... " Ucap ku lalu mengajak nya keluar dan meninggalkan Peter.


Saat kami keluar ternyata Esme ada diluar kamar ku. Dia membungkuk kepada kami.


" Your Majesties.. " Ucapnya. Tetapi aku dengan cepat menarik Edmund


" You are too patient with him, sis.. " Ucap Edmund setelah kami sampai di taman istana.


" Didn't you realise? Esme always followed Peter wherever he went " Ujar Edmund kesal.


" I know... But, you can't just shout[berteriak] to Peter like that. You have to respect to him more than me... He's your relatives brother " jelas ku pelan kepadanya.


" I just can't accept him snapping[membentak] at you like that.. " jawabnya sambil menunduk.


" Perhaps it's my fault too, being too emotional towards that Platican " jawabku ku sambil memeluknya. Dia pun memeluk membalas pelukan ku.


" I don't want to make things worse, but i heard their conversation.... " Ujar Eustace menggantung. Aku dan Edmund melihatnya.


" It was Esme who said that you declared war on Platican. She exaggerated[melebihkan] the fact.. " lanjutnya. Aku menghela nafas dan tersenyum kepada mereka.


" It's time for all of you to accept that Peter will be with Lady Esme. Cherish[hargai] her like you cherish me... " Ucap ku kepada Edmund dan Eustace.


" And Edmund, you supposed to apologize to him, because you shouted at him like that... " Ucap ku sambil melihat nya.


" I didn't raise a little brother who doesn't know how to apologise, did i? If i don't teach it to you, then i've failed as a big sister " Lanjut ku. Dia menghembuskan nafasnya dan mengangguk.


" You're the best sister i've ever had.. " Ucap nya.


" All right then, let's go back! " Ujar ku.




Double up lagi ga nih? Enakan mana guys? Double up or 1chapter/hari??


Narnia: Fire With Fire Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang